שיתוף

התחזיות לתעשיית גיוס בשנת 2017 מבטיחות תחרות רבה כאשר הקרב על הכישרונות ימשיך לגדול ולהתעצם. עם רמת תחרות כל כך קשה, זה טבעי לחלוטין שהעובדים בתחום יחפשו דרכים לחדש את שיטות הגיוס שלהם כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים. מגייסים צריכים תמיד להישאר מעודכנים לגבי המגמות החדשות בתחום הגיוס.

הפופולריות הגוברת של מגמות הגיוס לא מפתיעות את המגייסים. אי-זיהוי מגמות אלו והתאמתן לתהליכי הגיוס שלכם, עשויים לגרום לכישלון בהתקדמות החברה. חשוב גם לציין כי לא ניתן לחזות במדויק כיצד המגמות ישפיעו על תהליכי הגיוס ולכן המגייסים צריכים להיות ערניים להתאמה זו.

להלן מגמות הגיוס הבולטות לשנת 2017:

חברות יעשו שימוש בניתוח כישרונות

"משחקי המספרים" כנראה יישארו לתמיד ולא ניתן להתעלם מעובדות ונתונים בקביעת תהליכי הגיוס שלכם. אם בעבר מגייסים הסתמכו בעיקר על נטיות הלב והאינטואיציות שלהם בתהליכי הגיוס, הרי שכיום ישנם כלי ניתוח אנליטיים שמפענחים את הצלחות וכשלי התהליכים הללו וחיוני להשתמש בהם. ההצלחה לטווח ארוך תלויה ביכולת לנתח נתונים וסטטיסטיקות. חברות אשר לוקחות את ניתוח הגיוס ברצינות, ככל הנראה ישכרו מומחים ייעודיים כדי להעריך את ערכי הכישרונות בקנה מידה מעמיק יותר. זהו עיקרון בסיסי בניתוח של ערכי כישרון כדי לקבוע את היכולת של המועמד הפוטנציאלי להחזיר את כל מה שהחברה יכולה להשקיע בו.

מעסיקים יפעלו לחוויית מועמד טובה יותר

כשמדובר בגיוס חברות יעשו את כל המאמצים לספק חוויית מועמד טובה ואיכותית ולהדגיש את מותג המעסיק גם בשלבי הגיוס. הכישרונות כיום הופכים ל"סחורה דלילה" ונחשקת, בעת מאמצי הגיוס הופכים רוויים והאינטרס של כל החברות הוא להסתגל בהתאם. הצעד הראשון הוא פשוט: להפוך את היישום של פניית המועמדים אליכם לקל ונגיש. חברות לא יכולות להרשות לעצמן ולפספס מועמדים טובים בשל תהליך גיוס מסורבל שעשוי לגרום למועמדים לוותר.

הרחבת מקורות הגיוס

בעידן המדיה החברתית וטכנולוגיית העידן החדש, קל יותר מתמיד להגיע למועמדים רבים וטובים מכל קצוות העולם. גיוס כישרון איכותי הוא קשה מספיק כפי שהוא, אך לקבל כישרון איכותי שמתאים באופן מושלם לצרכי החברה שלכם, הוא אתגר קשה אף יותר. לכן, יותר ויותר מומחי גיוס ומשאבי אנוש מרחיבים את מאגרי הכישרונות שלהם ומגיעים למועמדים שלא יכלו להגיע אליהם לפני כן.

מגמה נוספת שמתעוררת היא לגייס כישרונות מתוך החברה לתפקידים אחרים. לדוגמה, אנשי IT שרוצים לעשות הסבה לתפקידי פיתוח, וניתן להכשיר אותם מתוך החברה לתפקיד זה. הכשרת כישרונות מתוך החברה לתפקידים חדשים, היא מגמה חדשה בתחום שצפה ועולה בתקופה זו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה