לשדרג את האימייל – כיצד לזכות בתשומת הלב של המועמדים?!

לשדרג את האימייל – כיצד לזכות בתשומת הלב של המועמדים?!

מגייסים פעמים רבות מתוסכלים ובצדק! מכך שפנייתם למועמדים עם הצעה למשרה, אינה זוכה להתייחסות

שיתוף
פניה למועמדים ברשת

פניה למועמדים ברשת

במקרים רבים המגייסים מנסחים פניה מקצועית וברורה, מציינים מידע מספק באשר למשרה שנפתחה ואפילו את אפשרויות השכר והתנאים, ואינם זוכים למענה.

המציאות מראה שלמרות שהפניה איכותית וברורה והמשרה המוצעת טובה ונחשקת, המועמדים אינם מגיבים לפניה פשוט כיוון שלא שמו לב למייל או שלא התלהבו מהכתוב בו באופן כזה, שיניע אותם לפעולה. חשוב לדעת שפניה למועמדים, בדומה לפניה ללקוחות, מצריכה הנעה לפעולה.

המייל שלכם צריך להיות כתוב בצורה כזו שתמשוך את המועמד להיכנס ולקרוא, ולא "תאבדו" אותו בדרך. כך שגם שורת הפתיחה, דרך הפנייה, המסר המרכזי ותוכן המייל, כולם צריכים להיות מוצלחים. הפניה למועמדים במייל הפכה בשנים האחרונות להיות שילוב של אמנות ומדע, במיוחד בעולם המקצועי היום בו התחרות על כישרונות מאתגרת מעין כמוה.

כיצד לנסח את המייל הנכון שיעורר לפעולה את המועמדים שלכם?

ראשית השתמשו בשורת הנושא של האימייל בצורה של פניה אישית. הדבר האחרון שמועמד רוצה לראות הוא, שמדובר במייל בתפוצת נאט"ו שנשלח לעשרות מועמדים או יותר, ושהתחרות על המשרה תהיה קשה וארוכה.
פניה אישית מעוררת תגובה אישית ורגשית יותר – זו התגובה שאתם מעוניינים להשיג.

בשורת הנושא כתבו שמדובר במשרה חדשה שנפתחה בה המועמד התעניין בעבר, או שאתם סבורים כי תעניין אותו וכי אתם פונים אליו באופן אישי באשר לה.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא, שרב האנשים קוראים את המיילים שלהם בטלפון הנייד, בעיקר בשעות הערב כשהם אינם נמצאים ליד המחשב. לכן האימייל צריך להיות מותאם למסך הקטן. על התוכן להיות תמציתי וקצר, אך לא לקוני וחשוב שלא יכיל קבצים כיוון שבנייד קשה יותר לפתוח ולקרוא אותם.

בתוכן חשוב להזכיר את ההיכרות שלכם עם המועמד – האם הוא התראיין אצליכם בעבר לתפקיד אחר, קיבלתם עליו המלצה מחבר או מקולגה לעבודה, שלח לכם קורות חיים, וכו'. במידה והגעתם אליו דרך פרופיל הפייסבוק או הלינקדאין שלו, חשוב שתציינו זאת. המועמד צריך להבין מיד את סוג הקשר ביניכם, על מנת לבטוח בפניה.

עשו שימוש במסרים משכנעים ומניעים – חשבנו עליך כמועמד מתאים למשרה כיוון שיש לך ידע ב…/בפגישתנו האחרונה ציינת כי אתה בקיא בתחום ה-…./אשמח אם תיצור עמי קשר בהקדם.. וכו'.

הקפידו לציין מדוע אתם סבורים כי הוא עשוי להיות מועמד מתאים למשרה המוצעת. זה המקום להחמיא לו ולציין את יתרונותיו. כמובן שאל לכם להבטיח דבר ובמידה ותרצו לראיין מועמדים למשרה חשוב לציין כי תשמחו לראיין אותו ולוודא התאמה – לעולם אל תיצרו תחושה של הבטחה כלשהי בטרם החלטתם סופית כי תסגרו איתו את ההסכם.

לבסוף, רשמו באופן ברור ומפורט את אפשרויות ההתקשרות עמכם: טלפון נייד חובה (מה שמראה על פניה אישית), אימייל לחזרה, וטלפון במשרד.

דבר נוסף שחשוב מאוד לוודא כי המועמד יודע שהפניה אליו היא דיסקרטית ותישאר כזו, כך שלא יחשוש לסכן בדרך כלשהי את מקום עבודתו הנוכחי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה