שיתוף

איתור, מיון וגיוס מועמדים מוכשרים בעלי מיומנויות הנדרשות לארגון, הפכו בשנים האחרונות לאתגרים שרק הולכים ומתגברים.

בכל איוש משרה נדרשים מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש לחפש אחר מועמדים שיתאימו בצורה מדויקת לארגון ולתרבותו הארגונית, לתזמן אינסוף ראיונות, למיין אינסוף קורות חיים ועוד.

המשימות הללו הפכו למשימה בלתי נגמרת שלא מותירה למנהלי משאבי האנוש זמן רב למשימות אחרות.

בינה מלאכותית ורובוטיקה נועדו לעזור למנהלי הגיוס

אחת המגמות הגוברות בשנים האחרונות, שנועדה לסייע במשימות היא המגמה לעבור לגיוס בעזרת בינה מלאכותית ורובוטיקה.

הבינה המלאכותית בשילוב עם רובוטים יעודיים אמורים לסייע בתהליך הגיוס באופן שמנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש לא יצטרכו למיין את קורות החיים בשיטה הידנית המייגעת.

למרות זאת, לא מעט מנהלי משאבי אנוש חוששים מהרגע בו הבינה המלאכותית והרובוטים יחליפו אותם בכל סוגי התפקידים אותם מבצעת מחלקת משאבי האנוש.

אלא שבפועל, רוב המשימות היותר חשובות המוטלות על מנהלי משאבי האנוש אינן יכולות להתבצע על ידי בינה מלאכותית ורובוטים. כלים של בינה מלאכותית מיועדים רק להוריד ממנהלי משאבי האנוש את העבודה הטכנית.

לא כל משימה יכולה להתבצע ע"י בינה מלאכותית

משימות אחרות, ובראשן בניית מערכות יחסים בין הארגון למועמד ויצירת חווית מועמד חיובית, איתור וזיהוי הפוטנציאל האנושי והאיכותי של המועמד, והיכולת להבין האם הוא ישתלב בתרבות הארגונית של החברה, כל אלו הן משימות שרק מנהלי גיוס ומנהלי משאבי אנוש אנושיים (בני אדם) יכולים לבצע.

מסקר שהתבצע לפני כשנתיים בקרב מנהלי גיוס, מנהלי משאבי אנוש וחברות בבריטניה עולה, כי כ-30% מהמשתתפים בסקר חושבים שהבינה המלאכותית היא המגמה החשובה ביותר בתחום משאבי אנוש בכלל והגיוס בפרט.

הם ציינו כי הבינה המלאכותית מסייעת להם מאוד בסורסינג, במיון ובקליטת מועמדים, בכך שהיא חוסכת להם זמן ומסייעת להסיר כל הטיה שנובעת ממיון שמתבצע על ידי בני אדם.

מנגד, מהסקר עלה כי כ-14% מכלל המשתתפים הודו שהם חוששים שהבינה המלאכותית תייתר את מקצועם.

כך או כך, ראיונות עבודה שנערכו עד כה בשיטה המסורתית, כבר החלו להשתנות על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

האתגר: להעריך בריאיון יכולות רכות של המועמד

ועדיין, אחד האתגרים הניצבים בפני המראיינים, הוא היכולת להעריך בראיון עבודה את המיומנויות הרכות של המועמד, להבין את החולשות שלו ולהיות מודעים להטיות המראיין.

הכלים החדשים של בינה מלאכותית נועדו לסייע בכך ולהתמודד טוב עם יותר עם אתגרים אלה.

תהליך הראיונות וההערכה צפוי לכלול בעתיד הקרוב גם אמצעים של מציאות וירטואלית, ופגישות בווידאו לצורך ראיונות, כאשר המראיין והמרואיין נמצאים במקומות לא רשמיים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה