שיתוף

מאז שפרץ משבר הקורונה, צוותי משאבי אנוש הפכו מודעים היטב לאופן שבו מתח של עובדים יכול להשפיע באופן דרמטי על מקום העבודה.

עובדים רבים נתקלו בבעיות רבות לאורך המגיפה, אבל הלחץ הנובע מקשיים כלכליים הוא כנראה אחד הבעייתיים ביותר.

גם עובדים שלא הוצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת) לא היו חסינים מפני קשיים כלכליים משמעותיים ומתח, על אחת כמה וכמה עובדים שפוטרו מעבודתם (ולאחר מכן הצטרפו לחברות אחרות), ועובדים שהוצאו לחל"ת וחזרו אל תנאים פחות טובים.

למעשה, בעיות כלכליות תמיד היו מקור של מתח רב עבור עובדים. ולכן נושא התגמול וההטבות לעובדים תמיד היה חלק מרכזי בניהול משאבי אנוש.

אלא שלאחרונה יש הרבה מאוד עובדים שחווים לחץ כלכלי, והמשמעות היא שמנהלי משאבי האנוש צריכים לברר בתוך הארגון איך ניתן לסייע להם לפני שזה ישפיע על מקום העבודה.

עובדים החווים קשיים כלכליים עשויים להפגין התנהגויות מסוימות המעידות על כך שהם מתקשים להסתדר. לאור העובדה שעבודה והנושא הכלכלי האישי קשורים קשר הדוק, הרי שלחץ כלכלי על עובדים יכול להופיע במקום העבודה.

בימים אלה, ארגונים נדרשים לסייע לעובדים שנאבקים עם קשיים כלכליים, כחלק בלתי נפרד ממחוברות העובדים לארגון. ולכן מנהלי משאבי אנוש צריכים לשים לב לסימנים ספציפיים של מתח הנובע מקשיים כלכליים.

רבים מהעובדים שחווים קשיים כלכליים עלולים להתאמץ להסתיר את הסימנים לכך שהם חווים מצוקה כלכלית. עם זאת, על מנהלי משאבי האנוש לזהות עובד שנמצא במצוקה שכזאת ולהציע להם תמיכה לפני שהדבר יתחיל להשפיע על ביצועיהם בעבודה.

אין ספק שקשיים בחיים האישיים של העובדים משפיעים על העבודה שלהם ולהיפך. מכיוון שעובדים לא יכולים להשאיר בבית את המתח הנובע מקושי כלכלי, הדבר עלול להשפיע על יכולתם לבצע את עבודתם.

עם עלולים להיות פחות פרודוקטיביים, פחות מעורבים בעבודה ופחות אכפתיים לגבי אופן ביצוע המשימות או השגת היעדים.

ממחקר שבוצע השנה בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי כ-86% מהעובדים שחווים לחץ כלכלי דיווחו על רמות מתח כלליות גבוהות יותר בחייהם.

בנוסף, רמות גבוהות של מתח הופכות את חברי הצוות לפחות פרודוקטיביים ונוטים יותר לטעויות. כאשר המתח הזה נמשך על פני זמן, העובדים גם נוטים יותר להשחק ולהגביר את מספר ההיעדרות.

פרט לכך, כאשר לעובדים יש בעיות כספיות, לעתים קרובות הם מבלים שעות עבודה במשימות אישיות שנועדו לנסות להתמודד עם הקשיים במקום במשימות במקום העבודה.

השעות המבוזבזות הללו שנצברות על פני זמן עלולות להוביל להחמצת המועדים שנקבעו בלוחות הזמנים ולאיכות ירודה של עבודה. יתרה מכך, כאשר עובדים לחוצים מתפקדים גרוע, זה משפיע על יכולת הצוות שלהם לעמוד ביעדים שלו.

הנה 5 סימנים שעלולים להעיד על כך שהעובד נמצא במתח בשל קשיים כלכליים:

1 העובד מבקש מקדמות על חשבון השכר.

2 העובד מבקש אישור לעבוד שעות נוספות בתדירות גבוהה.

3 העובד מבצע עבודות צדדיות לאחר שעות העבודה.

4 העובד נוטה יותר מבעבר לחלות במחלות קלות דוגמת הצטננות.

5 העובד נוטה להיעדרויות בלתי צפויות מהעבודה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה