שיתוף

יצירתיות היא נכס לכל עסק. איתור הזדמנויות וניצולן תוך הימנעות מהמלכודות היא משימה שדורשת תחכום ומקוריות. אבל רק מעט מאוד חברות מתייחסות ליצירתיות כאל משאב וכאל דרישות תפקיד ומשלבות אותה במערכת פיתוח הביצועים שלהן.

מחקר שנערך על ידי חברת הסקרים האמריקאית גאלופ מצא, כי יותר מ-16.5 אלף עובדים העידו כי נדיר מאוד למצוא במקום העבודה שלהם את שלושה הגורמים הבסיסיים הדרושים כדי לטפח יצירתיות במקום העבודה:

1 ציפיות המנהלים מהעובדים להיות יצירתיים בעבודה.

2 זמן כדי להיות יצירתי ולפתח יצירתיות.

3 החופש לקחת את הסיכונים הדרושים כדי להיות יצירתיים.

התוצאה היא שבארגונים רבים חסר הערך המוסף שנובע מיצירתיות. ארגונים צריכים להפנים כי יצירתיות היא נכס עסקי.

טקטיקה עסקית שמעודדת יצירתיות היא כזו שבמסגרתה המנהלים מגדירים את היצירתיות כאחת מדרישות התפקיד ומצפים לכך מעובדיהם. מצב כזה יסייע לעובדים לפתח את כישורי החדשנות שלהם.

הצעד הראשון שיש לבצע לשם כך הוא להסיר את המחסומים על ידי כך שמאפשרים לעובדים את הזמן, את הרשות ואת החופש להיות יצירתיים. כלומר ליצור אווירה המזמינה בצורה מפורשת את החדשנות.

צעד שני הוא ליצור חווית עובד המעודדת עובדים לקבל את ההזמנה ולעשות בה שימוש לטובה. נתונים המחקר של גאלופ מראים כי יש קשר בין מחוברות עובדים למקום העבודה לבין יצירתיות. ולכול ידוע כי יש קשר בין חדשנות לבין נתח השוק של החברה.

עוד עולה מהמחקר, כי רק כ-29% מהעובדים השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה כי כי הם צפויים להיות יצירתיים או לחשוב על דרכים חדשות לעשות דברים בעבודה.

אחת ממסקנות המחקר היא כי בעוד שכל עובד מסוגל למצוא דרכים חדשות לסייע לחברה להצליח, העובדים לא יכולים להשקיע הרבה מאמץ ביצירתיות אלא אם כן היצירתיות נדרשת מהם במפורש.

וכאשר לעובדים יש רעיון איך לפתח שיטה או דרך טובה יותר לעשות את העבודה שלהם, או לפתח מוצרים או שירותים שיש להם ביקוש בשוק, חשוב מאוד לתת לכך הכרה והוקרה בפומבי.

אין ספק שרוב הרעיונות לא צפויים להיות המגה מוצר הבא שיכניס מיליארדים. ולמרות זאת, מנהלים צריכים להבהיר לעובדיהם כי התבוננות, חשיבה, ויצירת קשרים, תוך כדי יצירתיות בסיסית, הם חלק בלתי נפרד מתפקידו של כל עובד ויהוו את הבסיס להתפתחות הביצועים ולהתפתחות המקצועית שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה