3 דברים שאפשר ללמוד מהוליווד לגביי גיוס עובדים

3 דברים שאפשר ללמוד מהוליווד לגביי גיוס עובדים

מיתוג הבמאים ההוליוודים, הכוכבים הגדולים של הקולנוע והשכר שכל אחד מהם משתכר בהוליווד, מנוהלים באופן דומה בארגונים וחברות באופן יומיומי

שיתוף
גיוס עובדים בהוליווד

ההבדל העיקרי בין שיטות העסקה של כוכבים בהוליווד לבין גיוס עובדים וטאלנטים בארגונים הוא שההחלטות בהוליווד לרב נעשות תחת אור הזרקורים. להלן שלושה לקחים שניתן להפיק מהוליווד, בעת גיוס עובדים לארגון שלך:

מותג מעסיק ועובדי החברה

ישנם במאים מקצועיים מסוימים בהוליווד, שאנשים מתחננים לעבוד איתם. במאי מנוסה, שמביא את החזון והקראטיביות שלו לסט, מאתגר גם את הטאלנטים הגדולים של הקולנוע. לא כל במאי גדול מציע את אותן ההזדמנויות, אך הצגת דרכי העבודה הייחודיות שלו, מבטיחה כי אנשים שמאמינים בו ובחזון שלו, ירצו לעבוד לצדו.
כעת חשבו על מותג המעסיק כבמאי המטאפורי של החברה. זה עלול לקחת זמן ומצריך מאמץ לבנות את מותג המעסיק, כיוון שמעסיק עומד בפני עצמו. אבל לכל אחד מהעובדים וממנהלי החברה יש משהו מיוחד להציע לעובדים החדשים. מותג העובדים יכול להיות עובדים צעירים עם ראש פתוח וזורם, או לחילופין עובדים מבוגרים יותר שמשרים נינוחות ויציבות. עובדים שהגיעו מאוניברסיטאות מובילות, עובדים מגובשים שעורכים פעילויות משותפות מחוץ למשרד ועוד ועוד. על ידי הכרה ופיתוח אישיות ממותגת ברורה אצל עובדי החברה, יהיה קל בהרבה למעסיקים למשוך ולשמר טאלנטים פוטנציאלים.

פערים ומשא ומתן בנושא השכר

אפילו הכוכבים הגדולים ביותר של הוליווד, אינם מרווחים שכר זהה עבור הסרטים שלהם. בעת גיוס עובדים, עליך כמעסיק לדעת כי אתה לא אמור לשלם לכל אחד מהם באופן זהה, גם לעובדים המוצבים תחת אותה הגדרת התפקיד. עובדים שונים מגיעים עם ניסיון וידע שונה, עם הצלחות ורזומה שונים ועם ציפיות שכר משתנות. בדיוק כפי שהכוכבים בהוליווד אינם משתכרים אותו הדבר, כך גם המועמדים שלך לא יוכלו לקבל שכר זהה, ועליך לזכור זאת ולהיות אסרטיבי עם ההבנה הזו. מעבר לכך, בדיוק כמו כוכבי קולנוע, עובדים שיגיעו עם רקורד מרשים ויוכיחו הצלחה מדהימה בתפקידם החדש בחברה שלך, וירוויחו בדיוק אותו הדבר כמו עובדים אחרים ללא רקע, ניסיון והצלחה מוכחת, יאבדו את המוטיבציה להמשיך ולהוכיח את עצמם ולהצליח הלאה. בנוסף, גם העובדים חסרי הניסיון והידע, שיגלו כי הם מרוויחים שכר זהה לטאלנטים, יאבדו אף הם את המוטיבציה להתאמץ ולהצליח. כך שהנזק במקרה הזה, פועל לשני הכיוונים.

עובדים בעייתיים

הוליווד מלאה בשחקנים ידועים לשמצה, שבמאים ושחקנים אחרים על הסט יתקשו לעבוד איתם. שחקנים שעשו עשרות סרטים, מגיעים באדישות ליום הצילום, לא משקיעים בלימוד הטקסט ושוכחים טקסטים שלמים מהתסריט. מרשים לעצמם לעצור את הצילום בשביל הפסקת קפה וסיגריה, מתלוננים על ההפקה, רוטנים לגביי שעות ארוחת הצהריים ועל תנאי מזג האוויר על הסט.
בדיוק כפי שבהוליווד יש את 'הפרימדונות' האלו שחושבים מגיע להם הכל, מתפנקים על הסט ומצפים שכל מי שעובד איתם ישים את צרכיהם במקום הראשון, כך בהתאם ישנם עובדים כאלו, בארגונים ובחברות.
גם לבימאים הטולרנטיים ביותר, נגמרת הסובלנות מתישהו, והם יעדיפו לוותר על שחקן טוב כאשר העבודה איתו הופכת להיות בלתי נסבלת. כנ"ל לגביך כמעסיק, לעיתים תאלץ לוותר על טאלנט שאתה ממש מעוניין לגייסו לחברה, כשתבין שהמשמעות תהיה לפגוע בחבריו לצוות וביכולת המנהלים לנהל אותו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה