כיצד מסבירים לעובדים על מבנה השכר?

כיצד מסבירים לעובדים על מבנה השכר?

רשת המשביר הקנדית Holt Renfrew, המעסיקה 2,200 עובדים, הקימה פורטל ייעודי שמשלב חדשות, ריאיונות עם עובדים ומדדי שכר ותנאים לעובדי הארגון

שיתוף
שכר עבודה

הנהלת רשת המשביר הקנדית Holt Renfrew, המעסיקה 2,200 עובדים ברחבי המדינה, התקשתה להסביר לעובדים את מבנה השכר. ההנהלה הרגישה שהיא מתקשה לגייס אך בעיקר לשמר עובדים שכן מרבית העובדים אינם מעריכים את השכר והתנאים שלהם כי הם פשוט לא מבינים אותם.

ברשת מועסקים עובדים במגוון תפקידים ובמתוכנת עבודה משתנה (של עובדים זמניים, עובדי משמרות, עובדים שעתיים וכיו"ב), כך שלמעשה, הארגון היה צריך להסביר את מבנה השכר לכל ציבור באופן פרטי וזה איים ליצור עומסים כבדים על המנהלים.

קלי הדן, מנהלת הדרכות ברשת Holt Renfrew: "העובדים שלנו פשוט לא הבינו מה הם מקבלים וזה מאוד קשה לצפות מהם שיעריכו את מקום העבודה וירצו להתקדם או אפילו להישאר בחברה כשאין להם תמריץ. היה לנו חשוב לשמר את העובדים ובפרט את העובדים הטובים, ולכן יצרנו חבילות מטיבות מאוד לעובדים אבל לא היה להן כל ערך כל עוד העובדים לא ידעו על קיומן או לא הבינו את הערך שלהן."

היות שהיא מגיעה מתחום ההדרכה, בחרה הדן בכלי הידידותי ביותר להדרכה בארגון – היא בחרה בשירותיה של חברה המפתחת לומדות E-Leaning כדי שזו תאפיין כלי ייעודי להסברת מודל השכר בחברה. כיום, Holt Renfrew מציעה לכל עובד חברה גישה לפורטל שהוא למעשה מערכת ניוזלטר פנימי של החברה. העובדים יכולים לקרוא על אירועי חברה, חדשות התחום, מעט רכילות עסקית, מינויים וחילופי תפקידים ועוד. הם יכולים להעלות סרטוני וידיאו, רעיונות או הצעות לשיפור וכל דבר שעולה על דעתם וקשור, בדרך זו או אחרת, לעבודה ולציבור העובדים.

את הפורטל (שבאופן טבעי הצליח למשוך תנועה מכובדת של עובדים) מנצלת הרשת כדי להסביר את מודל השכר בכמה אופנים:
– העלאת פרסומים חדשים על הטבות, מענקים, מבצעים והנחות לעובדים וכל עדכון חדש.

– ראיונות מצולמים עם עובדים בתפקידים שונים במחלקות שונות בחברה כשחלק מהריאיון מוקדש לנושא השכר שלהם על כל מרכיביו כך שבעצם כל עובד יכול לספר לעמיתיו לאילו דרגות שכר ולאלו הטבות ניתן להגיע בתפקיד שלו. בצורה הזו, לעובדים יהיה מושג ברור על תנאי השכר בתפקידים שונים ובדרגות שונות כדי שהם ישאפו להתקדם או ישקלו לעבור למשרות פנויות בתוך הארגון במקום לעבור מקום עבודה.

– הפורטל מציע מדדי שכר כך שהעובדים יכולים לבדוק את השכר והתאנים במשרות השונות לפי תפקיד, ותק ודרגה. הממשק מציג את שכר הבסיס החודשי או השכר השעתי ואת כל המרכיבים הנלווים – ומתרגם אותם לכסף, כך שאם השכר ההתחלתי של קופאי הוא 11 דולר, אזי הממשק יציג לו את השכר הגלובאלי, כולל נסיעות, ביטוחי בריאות, בונוסים משתנים וקבועים, שווי ההנחות ברשת ועוד ובסופו של דבר העובד יבין שהוא למעשה מרוויח 16 דולר לשעה.

הדן: "אין כל טעם לתת לעובדים הטבות שהם לא מבינים ולא יודעים להעריך. זה מתסכל הן את העובדים, שמרגישים שהם לא מתוגמלים מספיק והן את ההנהלה שמרגישה שהיא עושה 'שמיניות באוויר' לטובת העובד והוא לא מעריך זאת. אנחנו נתנו לעובדים שלנו כלי אינטראקטיבי שמאפשר דיאלוג פתוח בין העובדים להנהלה ובין העובדים לבין עצמם בכל הקשור לתנאי העסקה ומודל השכר וגם נותן להם ערך מוסף להתחבר לקהילות בתוך הארגון ולשתף את עמיתיהם במידע ובחוויות… אני מאמינה שהדרך הנכונה ביותר להסביר מודל שכר, כך שהעובדים יהיו מרוצים בסוף החודש, היא בתהליך הדרכה מתמשך, כך שהמידע יועבר בצורה ברורה ויהיה נגיש לכל עובד בכל עת."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה