כיצד לגייס בהצלחה בוגרי אוניברסיטאות

כיצד לגייס בהצלחה בוגרי אוניברסיטאות

בוגרי אוניברסיטאות ומכללות הם קהל יעד אידאלי למנהלי גיוס, כיצד ניתן לגייס אותם בהצלחה?!

שיתוף
גיוס בוגרי אוניברסיטאות

גיוס בוגרי אוניברסיטאות

סקר שנערך בארה"ב לגבי גיוס בוגרי אוניברסיטאות ומכללות וסקר 1,500 אנשי מקצוע בתחום הגיוס ומנהלים בכירים, מצא כי 64% מהם סבורים כי שנתו האחרונה של סטודנט היא הזמן הטוב לגייס אותו לעבודה. אף אחד מהנשאלים לא חשב כי מוטב לחכות עד שיסיימו לחלוטין את התואר, והם טענו כי שנה בטרם סיום הלימודים היא הזמן האופטימלי למצוא את המועמדים הטובים ביותר.

לטענת בכירים מעולם הגיוס, גיוס מוקדם של בוגרי אוניברסיטאות ומכללות יכול להיות מועיל. תלמידים שיודעים מה הם רוצים לעשות והם מונעים להמשיך את מטרות הקריירה שלהם בעודם לומדים, יכולים להפוך להיות העובדים החזקים ביותר. לכן, תכניות גיוס איכותיות וחזקות יתמקדו באבטחת הכישרונות הצעירים עוד בטרם הפכו לבוגרי תארים.

61% מהנשאלים בסקרים משיבים, כי תשוקה היא המניע הטוב ביותר לעבודה. זה עדיף בהרבה על פני ניסיון קודם, הוא ציונים באוניברסיטה. התשוקה, דוחפת את האדם להמשיך ללמוד ולהצליח ולרכוש ידע וניסיון, בעוד שאנשים בעלי ציונים טובים וניסיון רב שאין להם את התשוקה לעבודה, לא יפיקו ביצועים כמו הראשונים.

למרות זאת, 42% מהמעסיקים שנסקרו סברו, כי הבוגרים של היום הם פחות מונעים ובעלי מוטיבציה לעבודה מאשר הבוגרים של לפני עשור.

לפני עשור היה מיתון גדול וקבלת תואר היתה ארוכה ואיטית יותר, לכן בוגרים נאלצו לעבוד קשה בהרבה על מנת להצליח להתקבל לעבודה ולשרוד בה. כיום הכל קורה מהר, התואר נעשה במספר שנים בודדות והקרב על הכישרונות מספק לסטודנטים מגוון הצעות עבודה.

בשל אותה ירידה במוטיבציה, ההמלצה היא כי חברות ישקיעו הרבה יותר בשיווק המותג, בתהליכי הגיוס ובאמצעים, כדי ללכוד את הכישרון הטוב ביותר.

מותג המעסיק חזק יכול לעזור למשוך את הבוגרים הטובים ביותר, לכן זה קריטי שחברות יהפכו את חוויית הגיוס לחיובית ככל האפשר. חלק גדול ביצירת סביבה מזמינה נעשה ע"י אימון מנהלי גיוס ומנהלים נוספים בארגון, כדי לדעת כיצד לתקשר בצורה הטובה ביותר את המותג המעסיק ואת התרבות החיובית של החברה.

במה מתמקדים באימון מנהלי גיוס?

סדנת אימון מנהלי גיוס מתמקדת בלסייע למנהלי הגיוס לשפר את יכולתם לגייס, ליצור מעורבות אצל המועמדים כבר מהשלב הראשוני, ולשווק את מותג המעסיק לכישרונות הפוטנציאליים. בין תכניות האימון עובדים על : כיצד לחשוף ולדבר אל המוטיבציה של המועמד שלך, כיצד לשפר את מודעות הגיוס לחיזוק נוכחות ברשתות החברתיות כדי למשוך עובדים עם ביצועים גבוהים, כיצד להרחיב את הנוכחות של החברה בקהילה, כיצד לשפר את ראיונות העבודה ואת חווית המועמד, ועוד.

בתכניות האימון עובדים עם מנהלי הגיוס כדי להבין עם איזה סוג של אתגרים הוא מתמודד סביב גיוס הכישרונות, מדוע הוא זקוק להכשרה ובאילו תחומים להתמקד. לרוב, מנהלי הגיוס יוצאים מהסדנאות הללו עם אסטרטגיות מעשיות, וטקטיקות.

לימוד שיווק מותג המעסיק, חשוב מאוד למנהלי גיוס שרוצים לגייס בוגרי אוניברסיטאות ומכללות בעלי מוטיבציה ירודה יחסית, כך שבתכנית האימון ניתן לעבוד על הגברת המוטיבציה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה