יש לי יום יום עבודה

יש לי יום יום עבודה

קסטרו, רשת בגדי האופנה, העסיקה עובדות ערביות במסגרת של 7 ימי עבודה בשבוע. בית הדין לעבודה הרשיע את הרשת אך זיכה את סמנכ"לית משאבי אנוש מאשמה

שיתוף
חוק שעות עבודה ומנוחה
חוק שעות עבודה ומנוחה

המדובר על סניף קסטרו בקניון ארנה בהרצליה. הרשת העסיקה כאמור שתי עובדות ישראליות-ערביות שבעה ימים בשבוע, בניגוד מוחלט לחוק שעות עבודה ומנוחה (המחייב מעסיק לתת לעובד לפחות יום מנוחה אחד בשבוע). כאשר היוודע הדבר למחלקת אכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת, זה הגיש תביעה כנגד קסטרו בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הרשיע את הרשת בעבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה. אולם משרד התמ"ת שהגיש את התלונה לא זימן את העובדות להעיד ואף לא ציין בגוף התביעה שמדובר על עובדות ערביות, שופטת בית הדין לעבודה, הדס יהלום, ציינה כי דתן של העובדות איננה עקרונית. הדת קובעת איזה מן הימים הוא יום מנוחה. למעסיק אסור לשבץ עובד ל-7 ימים בשבוע על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, ללא קשר לדתו.

לדברי השופטת יהלום: "אין מדובר על מקרה חד פעמי אלא על העסקה רצופה במשך מספר שבועות, במהלך החודשים ינואר ופברואר. אף אם לא הוכחה כוונה של הנאשמת לעבור את העבירה, הרי הוכח כי היה עליה לדעת על מצב דברים זה ולוודא שאינו מתקיים ובוודאי לא בדרך קבע. במחדלה מלוודא את האמור, התקיים הממד הנפשי הדרוש להרשעת הנאשמת בעבירה שבכתב האישום".

בעודה מרשיעה את הרשת, זיכתה השופטת יהלום את סמנכ"לית משאבי אנוש של קסטרו אילי זינגר מאחריות. השופטת יהלום הדגישה כי זינגר פעלה, במסגרת תפקידה, כדי ליישם את יסודות חוקי עבודה ומנוחה בארגון. זינגר הדריכה כיאות את המנהלים בסניפים השונים בנוגע לחוקי העבודה המגנים (וביניהם חוקי שעות עבודה ומנוחה).

למידע נוסף על נושא זה…

חובת הידיעה וההיכרת עם החוקים המגדירים את זכויות העובדים בארגון הינה בתחום אחריותו של מנהל משאבי האנוש. תביעות מסוג זה מתרחשות תדיר וכמותן עולה בשנים האחרונות בגלל שיותר עובדים מודעים ועומדים על זכויותיהם (בצדק). חוק אגברת האכיפה המנהלית רק יגדיל את כמות התביעות, וכפי שניתן לראות מהמקרה הנ"ל התביעות מופנות הן כלפי הארגון והן כלפי מחלקת משאבי האנוש.

HRus עורכת שני ימי עיון מיוחדים בנושא זה עם האנשים הבכירים ביותר בתחום. בואו ללמוד ממי שעזר בכתיבת החוק, ממי שמכשיר את הפקחים עבור התמ"ת ומהאנשים שמטפלים בתביעות כנגד חברות בתחום זכויות העובדים.

יום עיון בנושא הפנסייה בראיית המעביד יתקיים ב-19.7, ו- יום עיון בנושא שכר, תמרוץ ותגמול התקיים ב-26.7, למידע נוסף על ימי העיון יש להקיש על הקישורים הנ"ל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה