שיתוף

"אני רוצה לדבר איתכם על יצירתיות ואיך אפשר לפתח אותה. יצירתיות היא היום הדבר הכי מבוקש בתחום העבודה. היא יכולה לנבא הצלחה יותר ממבחן פסיכומטרי", כך פתחה האדריכלית אורנה ברקת את הרצאתה בנושא: פלאי האדריכלות, בכנס חשיפת מרצים של HRus.

אורנה ברקת מעבירה בארגונים הרצאות בנות שעה, שמטרתן לפתח את היצירתיות כפי שהיא מתבטאת בעולם העיצוב.

[פונה לקהל]: "כמה מכם חושבים שאתם יצירתיים בסולם של 7-10, כמה מכם מאמינים שאתם יצירתיים בסולם של 9, 10, 11? בעולם המתפתח של היום אנחנו זקוקים מאוד ליצרתיות, משום שיש הרבה מקצועות ש[בתוך כמה שנים כבר] לא יהיו רלוונטים יותר. העולם שלנו מאוד משתנה.

"ואני רוצה לדבר על נושא היצירתיות דרך העולם שאני עובדת בו. שמי אורנה ברקת אני מעצבת משרדים. עבדתי 20 שנה בהייטק בתפקיד מתכנתת. יש לי תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב. כשאני התחלתי במדעי המחשב עוד הריצו כרטיסים נוקבים.

"[בשלב מסוים היה לי אירוע מוחי]. עברתי תהליך שינוי. חיפשתי את עצמי בנושא הזה. לא יכולתי להגיד דברים והיה קשה לי להקשיב. המוח עבד אבל אי אפשר היה לתקשר. יכולתי להגיד 'כן', 'לא', 'אולי'. ובשבילי לעמוד מולכם לדבר זה בהחלט אתגר.

"אני חושבת שאחד התחומים שאנשים מפחדים מהם, יותר מאשר [הפחד] למות, זה פחד קהל. במקרה הזה אני חושבת שזה יותר מסובך. בעבר בכלל לא הייתי מדברת על אירוע המוחי שלי.

"אבל היום אני כן מדברת על זה, כי הייתי רגילה לעשות דברים מאוד מורכבים מאוד מסובכים. אני מעצבת משרדים בשביל זה הרבה מאוד לוגיקה, פרויקטים שקשורים לאנשים, ולעשות מאוד מהיר ודורש הרבה מאמץ וכושר יכולת לוגית והיום חזרתי לעשות את זה, ואני עושה פרויקטים מאד מורכבים. אבל הייתי כמה חודשים בשיקום לא יכולתי לעשות דברים כאלה.

"אני רוצה שכל אחד מכם יצייר אחד את השני. תסתכלו על מישהו ותציירו אותו במשך דקה [הקהל מצייר].

"בעצם התרגיל הזה רצה לשתף אתכם בהרגשה של מה אני בעצם מרגיש. חלק ממה אני מרגיש זה מה יגידו עלי, אולי אני לא מספיק טוב. למעשה אנחנו עוצרים את עצמנו. אנחנו למעשה החסם הכי גדול של עצמנו.

"חלל מעוצב משפיע על האדם שעובד בו. אני מציעה לחפש איך להסב חפצים לדברים אחרים. לא לפחד ממה יגידו, לא להיות ביקורתי, לקחת סיכונים, להיות יצירתייים, לחקור, לחפש, להיות סקרן, לחוות, לספר ובעצם להיות שוב ילדים. לתרגל יצירתיות כיציאה באיזור הנוחות.

"[בשורה התחתונה], סביבת עבודה מעוצבת ונכונה, מביאה למיקסום תפוקות ולסגירת עסקאות עם לקוחות, לקליטה [טובה של עובדים] ושימור עובדים".

 

אורנה ברקת היא בעלת סטודיו לעיצוב המשרד, כמנוע להצלחת העסק. יש לה 30 שנות ניסיון במקצוע עיצוב הפנים והיא מנהלת פרויקטים. כמו כן משמשת אורנה דירקטורית במוזיאון העיצוב חולון.

ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים:  info@imagepoint.co.il

072-3340999 ‬

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה