שיתוף

כל שנה מביאה עמה יוזמות עבודה חדשות ולעתים אף מוזרות. 2018 הראתה מספר דוגמאות טובות לכך, כגון: השתלת שבבים בעובדים וטרנד של ארוחות בריאות מבוססות אוכל נא בלבד, אולם ישנן גם מגמות חשובות שיעזרו לכם להיות מעסיקים טובים יותר. כמה יוזמות מתקדמות יותר שניתן ללמוד מהן – חברות שהציעו תמריצים מדהימים לעובדים מרחוק, תכניות הכשרה ופיתוח מרחיקות לכת ועוד.

להלן כמה מגמות בולטות בעולם התעסוקה לשנה הקרובה:

תחרות על כישרונות דור ה- Z

דור ה- Z הוא הדור הראשון שגדל לחלוטין בחברה שממוקדת באינטרנט ובני הדור מצטרפים במהירות לכוח העבודה, כשהחברים הוותיקים של הדור הם בני 23. ההערכה היא, שהם יהוו עד 36% מכוח העבודה העולמי עד 2020. לכן, חברות צריכות להתאים את אסטרטגיות ניהול ההון האנושי שלהן כדי למשוך ולשמר צעירים מונחי דיגיטל המצפים לשימוש אסטרטגי בתוכנה ובטכנולוגיה במקום העבודה.

כדי להפוך את עצמכם למעסיק מושך עבור דור ה- Z, יש לאמץ אסטרטגיית תוכנה והכשרה מתאימה שתתמוך בה. חשוב להציע גמישות והטבות מוכוונות בריאות, ולבצע עם העובדים הצעירים שיחות תכופות על הזדמנויות, ביצועים ופיתוח עבורם. אם החברה שלכם לא תעסיק אותם, הם ימצאו עבודה במקום אחר. חשוב להקשיב לרעיונות שלהם ולהיות שקופים איתם מהיום הראשון.

תוכנית עבור דורות של 100 שנה

בנוסף להתמקדות בעובדים צעירים שהצטרפו לכוח העבודה, יש לשים דגש דומה על העברת דרכי הקריירה וחיי העבודה בכל הדורות. יותר ויותר אנשים במדינות מפותחות עם גישה יעילה הבריאות מגיעים ליום הולדת 100 שלהם, כלומר אנשים יהיו קריירות יותר ממה שראינו אי פעם.

עם אנשים המבצעים שינויי קריירות והחלפת עבודות בתדירות גבוהה יותר, חברות צריכות להתכונן לכוח עבודה דינמי יותר עם עובדים המעוניינים להמשיך להרחיב את המיומנויות שלהם ולחצות גבולות תפקידים. שקלו להזיז עובדים בצורה אופקית על פני הארגון שלכם במקום לחשוב עליהם רק לצורך קידום המכירות הבא במחלקה. עסקים גם צריכים לתכנן את גיל הפרישה אשר עולה כל הזמן על ידי הטמעת תפקיד של ניהול קצבאות, הטבות פיזית או התאמות לוח הזמנים עבור עובדים מבוגרים יותר.

אימוץ אחריות תאגידית

עם האקלים הפוליטי העולמי הסוער, וממשלות המתכוננות למשברים ללא אחריות מספקת, האחריות החברתית התאגידית (CSR) הפכה חשובה יותר מאי פעם.
כמו הרבה חברות הייטק וענקים קמעונאיים שפועלים לכך, חשוב לעשות טוב יותר. הציפיות החברתיות ודרישות העובדים הן הכללים שבהם פועלות החברות. על חברות להיות מוכנות להיענות לדרישות החדשות הללו. לאתיקה יש גם כן נוכחות הולכת וגוברת באסטרטגיה. עובדים צעירים מעדיפים לבחור בחברות עם משימות שמתאימות לערכים שלהן, אולם יש פער משמעותי בין דרישות החברה לבין מוכנות החברה. ל -50% מהארגונים אין עדיפות לאחריות חברתית, ויש לנקוט צעדים לגישור על הפער הזה. תוהים אילו יוזמות הן הטובות ביותר עבורכם? שאלו את העובדים שלכם כדי להבין מהם הערכים שלהם ושמרו על קשר עם האירועים הנוכחיים.

היכונו לתחלופת עובדים

אין זה סוד, כי חברות רבות רואים גידול בתחלופת עובדים. בין המעורבות הנמוכה בחברות רבות ובין עובדים צעירים שמעדיפים לעזוב בתוך חמש שנים מאשר להישאר מעבר לחמש שנים, ברור כי עסקים חייבים להגיב.

עסקים מסוימים, במקום לנסות לשמור על העובדים סביב יותר, מצמצמים עלויות תחלופה על ידי אימוץ מחזור החיים החדש של העובדים. עסקים מגייסים עבור מחזור גבוה עונתי ונמוך. יש להיערך בצורה הטובה ביותר לאפשרות זו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה