שיתוף

"אני נמצא כאן כי אני רוצה לספר לכם על הסוד הקטן ששינה את החיים שלי מקצה לקצה", אמר יוסי עמנואל, המכונה גם שר החיוך, ומחבר הספר 'לפרוץ את מעגל הכעס והתסכול', בהרצאתו בכנס חשיפת מרצים של HRus . "אני נמצא כאן מתוך תשוקה, מתוך תחושה וידיעה שזוהי השליחות שלי, להעביר את המסר שלי אליכם. לעולם.

"הכול החל בערך לפני שמונה שנים, אז המאורע המכונן ששינה את החיים שלי. זה היה מאורע דמיוני. בתקופת הילדות לא חייכתי יותר מדי. היתה לי ילדות קשה מאוד וטראומטית. גדלתי לאב אלכוהוליסט, ראיתי הרבה דברים לא טובים מול העיניים. ראיתי דם. לא חגגו לי יום הולדת, לא חגגו לי בר מצווה, ולא הצלחתי בשום דבר בחיי הבוגרים.

"אבל אז החלטתי שאני רוצה לדמיין מורה רוחני גדול שרוצה לעזור לי. והוא שואל אותי כל מיני שאלות. אחת השאלות הראשונות שנשאלתי היתה, האם אתה יודע לחייך. אמרתי שאני מוכן לנסות. נדרשתי לבדוק כמה זמן אני מסוגל לחייך ברציפות. לא תאמינו; לא הצלחתי [לחייך] יותר מ-10 שניות. אבל בפעם הבאה הצלחתי חצי דקה. וכסיימתי את המפגש הדימיוני הזה הרגשתי שאולי עליתי על משהו.

"משהו שאני מרגיש שיכול לעשות לי שינוי גדול בחיים שלי. וקיבלתי החלטה נחושה: לחייך פי מאה ממה שאני רגיל. פתאום התחלתי להרגיש יותר טוב. כשהייתי חולה החלמתי מהר יותר, הקסם האישי שלי בפני אנשים מאוד השתפר. גיליתי דרך להפיג את תחושת העייפות על ידי חיוך. ומה שכל כך מפתיע בדבר הקטן הזה הוא, שחיוך לא עולה כסף. הוא לא גוזל מכם אפילו זמן. לא צריך שום כישורים מיוחדים בשביל ליישם אותו.

"אבל, זה לא חיוך במובן הזה שאתם מכירים. זה לא חיוך נימוסין להראות כמה שאנחנו מגניבים. זה חיוך שלנו לעצמנו. פנימה. אני רוצה לספר לכם על תרגילים שפיתחתי בשביל לאמן את שרירי הפנים. אני רוצה לתת לכם טעימה קטנה.

"קחו נשימה [עמוקה] הרימו את הידיים. חייכו לעצמכם בלבד. חיוך מלא עם כל שרירי הפנים. אני רוצה גם להזמין אתכם להרצאה הארוכה שלי שבה אספר בעצם את הסיפור האישי שלי. אספר על כל התרגילים האלה שעוזרים לי לשנות את החיים שלי, ואיך  אחד כמוני, שהגיע מהמקום הכי נמוך שרק אפשר, שלא הצליח בשום דבר בחיים, איך עליתי והגעתי לאור שאני נמצא בו כיום. בזכות הסוד הקטן הזה כתבתי ספר כיס. הספר נקרא: לפרוץ את מעגל הכעס והתסכול. בימים אלה אני שוקד על כתיבת ספר [חדש]: 'התרופה הסודית שבחיוך או סודות החיוך'.

"מה שמאוד מפתיע בחיוך ובעוצמה שלו, זה שהחיוך מאד נחוץ לנו במובן הרחב של המילה, דווקא כשהחיים שלנו מאוד קשים. דווקא אז אנחנו צריכים לחייך את עצמנו ללא שום סיבה ולהתייחס לזה כאל תרגיל ספורט.

"אני רוצה לעשות אתכם ניסוי קטן שאולי ישנה את העתיד שלכם: נסו לא לחשוב על חיוך. אתם מסוגלים? למה עשיתי את זה? כי אני רוצה שמעתה חיוך יהיה תמיד חלק מהציוד הטבעי שלכם. אני רוצה להכריז על חוק חיוך חובה. ומי שלא מחייך לא יחייכו אליו בחזרה. יהודי מאמין אמר לאלוהים: אם תעשה בשבילי משהו טוב אני בטוח אחייך. ואלוהים אמר: אם תחייך בטוח יקרה לך משהו טוב.

"האם חיוך שווה כסף? בדקתי את התופעה הזאת. דיברתי עם רופא ילדים ורופאי שיניים ואנשי מכירות והגעתי למסקנה שחיוך שווה כסף. הרבה מאוד כסף. הערך של סבר פנים יפות וחיוך עולה על ערכם של דברים חומריים. עוצמת החיוך אדירה. אני רואה בחיוך העצמי כתרופה להרבה מאוד דברים בחיים שלנו. למשל, אם אנחנו מחייכים כשאנחנו עייפים בעת נהיגה אין דרך טובה יותר להעיר את עצמנו".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

yosibook10.10@gmail.com   |   052-6264419

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה