ההשקעה בפיתוח הכישרונות בארגונים צפויה לעלות בכל העולם

ההשקעה בפיתוח הכישרונות בארגונים צפויה לעלות בכל העולם

ארגונים מבינים שטיפוח טאלנטים הוא המפתח לבניית יתרון תחרותי בעולם העסקים. ההשקעה כוללת תוכניות פיתוח מנהלים ופיתוח כישרונות.

שיתוף
פיתוח מנהלים

ההשקעה בתוכניות לפיתוח מנהלים צפוי לעלות בעתיד, כך על פי סקר גולבלי שהשתתפו בו מנהלי משאבי אנוש בכירים ביותר מ-600 ארגונים. הסקר, שפורסם בסוף יולי, הוא חלק ממחקר של The Conference Board ושל חברת ניהול הטאלנטים והקריירה Right Management.

ההוצאה על יזמות הקשורות לכישרונות מפתח (key talent initiatives) תישאר בעינה בכמעט מחצית החברות בצפון אמריקה ובאירופה, ותגדל ב-36% מהחברות באזורים הללו. לשם ההשוואה, השקעה מסוג זה צפויה לעלות ב-46% מהחברות באסיה ולהישאר ללא שינוי ב-42% מהן. רק 10% מהמשתתפים בסקר ברחבי העולם ציינו שההשקעה בתוכניות ניהול תפחת.

כך צפויה להיראות מפת ההשקעות בפיתוח מנהלים:

  • צפון אמריקה: עלייה ב-37% מהחברות, ללא שינוי ב-49% מהחברות, ירידה ב-10% ו-4% מהחברות אינן בטוחות.
  • אירופה: עלייה ב-34% מהחברות, ללא שינוי ב-48% מהחברות, ירידה ב-13% ו-5% מהחברות אינן בטוחות.
  • אסיה: עלייה ב-46% מהחברות, ללא שינוי ב-42% מהחברות, ירידה ב-8% ו-4% מהחברות אינן בטוחות.
  • ממוצע גלובלי: עלייה ב-39% מהחברות, ללא שינוי ב-47% מהחברות, ירידה ב-10% ו-4% מהחברות אינן בטוחות.

טיפוח טאלנטים - ההשקעה בתוכניות פיתוח מנהלים

לדברי ריק רוי, ראש מחלקת המרכז למצוינות בניהול כישורים ב-Right Management, הממצאים מצביעים על כך שההשקעה בתוכניות פיתוח מנהלים צפויה לעלות במידת מה.

משמעות הדבר היא שתגדל ההשקעה בטאלנטים, בזמנים שבהם כל כך הרבה ארגונים עומדים בפני האתגר להחזיק צוואר בקבוק של מועמדים המוכנים "מעכשיו לעכשיו" להתקדם הלאה למשרות בכירות יותר שבהן תחומי האחריות רבים ומקיפים יותר. ההערכות הן שההשקעות לא רק ימשיכו, אלא גם יעלו.

המחקר בדק גם במה יושקעו הכספים המוקצים לתוכניות פיתוח המנהלים:

  • אימון ומנטורינג למנהלים בכירים – 48%
  • Action learning initiatives (אתגרים עסקיים, סימולציות) – 41%
  • פיתוח כישורים ממוקדים – 33%
  • הערכת בכירים – 31%
  • משימות בינלאומיות – 28%
  • השכלת בכירים / תוכניות אקדמיות – 28%
  • תוכניות סבבי תפקידים – 22%
  • לימודים חברתיים – 5%

ניתן לראות שההשקעה מתפזרת על פני תחומים רבים, עם בולטות של תחום האימון. איימי אייבל, מנהלת מחקר ההון האנושי ב-Conference Board, אמרה שההשקעה המוגדלת משקפת את ההבנה שקצב העבודה בעתיד ימשיך בהאצתו. החברות מבינות שהטאלנטים הם הגורם החשוב ביותר ביצירת יתרון תחרותי ושכישורים ויכולות שיידרשו מחר אולי אינם קיימים היום ולכן משקיעות משאבים רבים בתוכניות ניהול כישרונות ובהכשרתם של הכישרונות הארגוניים הקיימים לשם יצירת יתרון תחרותי על פני זמן ארוך.

מעבר לניהול הדרכות אונליין

במקביל להגדלת ההשקעה, חברות וארגונים מנסים להרחיב ולהעמיק את מערך ההדרכה הארגוני ע"י ניצול יכולות טכנולוגיות חדשות תוך העברת הלמידה לרשת ללימוד אינטראקטיבי של מרבית העובדים.

בצורה זו מקווים מנהלי משאבי האנוש לאפשר למידה רוחבית תוך השקעה נמוכה, כלומר לתת לכלל העובדים גישה למערכת הדרכה בסיסית תוך הפניית תקציבי ההדרכה למטרות פיתוח הכישרונות בארגון.

מערכות ההדרכות המצולמות ניתנות לצפייה במקום ובזמן המתאים לעובד, ובעלויות פחותות משמעותית מאשר להוציא את כלל המנהלים להשתלמויות.

בעולם ישנם מספר רב של פיתרונות בתחום, ברמות מחירים ואיכות שונות, בעוד בישראל ניתן לציין את מולטידע הוותיקה, אשר עברה מהפכה ונכנסת בימים אלו לרשת, ואת פרו-סו שהצטרפה לאחרונה לשוק בנושא הכשרות מצולמות לפיתוח מנהלים.

שתי החברות מקיימות מודל מחירים שונה, הראשונה (מולטידע) מתבססת על רכישת רישיון ארגוני על פי סרטים נבחרים ומאפשר קנייה או השכרה שלהם, בעוד השנייה מאפשרת רכישת רישיונות חודשיים אשר מאפשרת גישה ישירה לכלל סרטי ההדרכה.


בכנס השנתי לניהול משאבי אנוש יציגו ארגונים שונים את תוכניות העבודה ואסטרטגיית משאבי אנוש שלהם בפאנל מיוחד – לפרטים נוספים: הכנס השנתי לניהול משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה