העתיד כבר כאן

העתיד כבר כאן

כנס מקום העבודה העתידי, בארגון העמותה הישראלית למשאבי אנוש, מתקיים בשעות אלו במסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון. מערכת HRus מביאה לכם את העתיד מהשטח...

שיתוף
מנהלת משאבי אנוש
מנהלת משאבי אנוש

כנס 'מקום העבודה העתידי', בארגון העמותה הישראלית למשאבי אנוש, מתקיים בשעות אלו במסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון. מערכת HRus מביאה לכם את חדשות הקהילה היישר מהכנס.

הכנס, שמשך אליו כ-300 מבקרים מקהילת משאבי אנוש (מנהלי משאבי אנוש, מנהלי גיוס, רווחה, הדרכה, ייעוץ ארגוני, חשבי שכר ועוד), יתמקד בשלושה עולמות תוכן שיוצגו על ידי שורת מומחים, במתכונת משולבת של הרצאות ותהליכי דיון וחשיבה אינטראקטיביים.

בין שלושת הנושאים העיקריים שיידונו במהלך היום:

  • שינויים דמוגרפיים בארגונים ומאפייני הדורות המועסקים
  • דמות המנהל או המנהיג העתידי
  • סביבת העבודה – מאפייני הארגון העתידי, טכנולוגיות ורשתות חברתיות בדור הבא

בין מרצי הכנס…

נירית כהן, מנהלת משאבי אנוש אינטל ישראל פתחה את האירוע בדברי ברכה ורב שיח.

בריאן דיויד ג'ונסון, מומחה לארגון העתידי באינטל, שנשא הרצאת פתיחה בנושא: One future for industry – איך זה יהיה לחיות בשנת 2021? פיתוח חזון פרגמטי ייעודי לעולם המחשוב העתידי.

דויד פסיג, עתידן מאוניברסיטת בר אילן, יישא הרצאה מלווה ברב שיח בנושא "הטכנולוגיה של הממד הרביעי" – כיצד חוקרים מגמות שטרם נולדו? אלו מגמות אנו יודעים כבר לזהות ומה ניתן לעשות בכדי להיערך אליהן?

כנס מאבי אנוש
כנס משאבי אנוש

סטדמן הריסון, מהמרכז למנהיגות יצירתית Center of Creative Leadership, יישא הרצאה מלווה רב שיח בנושא – מנהיגי העתיד למה הם יזדקקו?

לקראת הרצאתו נתן הריסון ריאיון בלעדי לאתר HRus: "אני אופטימיסט מובהק. אני מאמין בדור העתיד. נהוג למתוח ביקורת על דור ה-Y לפקפק ביכולות שלהם לנהל, במחויבות שלהם, בחוש האחריות שלהם אבל יש כל כך הרבה דוגמאות להצלחה כבר בדור הזה. הם מצוינים בנט-וורקינג, הם גלובאליים בגישתם, הם רעבים להצלחה. אולי המניעים שלהם שונים מאלו של הדורות הקודמים אבל הם משתוקקים להוכיח את עצמן ולהשאיר חותם. צריך יהיה להכין אותם למנהיגות אבל זו משימה מאוד אפשרית. אני רואה מעורבות ואכפתיות בקרב הדור העתידי ודוגמה לכך אפשר לראות באירועי הקיץ האחרון, המחאה החברתית, ויש לי אין-סוף דוגמאות לקבוצות וירטואליות וממשיות שמנוהלות על ידי דור ה-Y במטרה להשפיע ולעצב את פני החברה. יש מנהיגים בקרב הדור העתידי כמו שהיו מנהיגים בדורות שקדמו רק הדרכים לזהות אותם ולפתח אותם יהיו שונות. מהו השוני הזה? כיצד הוא יבוא לידי ביטוי? זה האתגר."

 ד"ר שולמית קמינקא, מנכ"לית העמותה הישראלית למשאבי אנוש ומרצה בכירה במסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון, תציג ממצאי מחקר בנושא "פער הדורות – לא מה שחשבתם" לצד ד"ר אייל קמינקא וד"ר הילה פרץ.

כהכנה לכנס וכחלק מהפרויקט המתמשך לחקור וליצור את סביבת העבודה העתידית, יצרו המארגנים שאלון מורכב ושלחו אותו למי שהם מגדירים "קהילת משאבי האנוש הישראלית", כאשר ממצאי המשאל יוצגו בכנס המדובר. מטרת השאלון הינה לעודד חשיבה שתוביל לרעיונות יצירתיים  בנושא מקום העבודה העתידי בישראל בהיבט רב-דורי.  "מטרת המחקר היא לבחון את המשותף והשונה בין הדורות, בהתייחס לציפיות מהעבודה, מסביבתה ומהמנהל העתידי. הכנס מהווה 'אירוע ההזנקה' לעיסוק בנושא, ובעקבותיו יתקיימו מספר כנסים תקופתיים, שיעסקו בהיערכות עתידית של ארגונים בהיבטי תוכן שונים, תוך דגש על הקשבה פעילה ל"חוכמת ההמונים", ולשיתוף אוכלוסיות מגוונות ורב גילאיות", כך נמסר מנציגי הכנס בבוקר האירוע.

לקראת הקנס פתחו מנהלי הפרויקט קבוצה ייעודית בלינדקאין בשם סביבת העבודה העתידית. מטרת הקבוצה הייתה להציף את הנושא תוך יצירת דיאלוג מתמשך בין חברי הקהילה. גיא ענב, חבר ועד המנהל של העמותה: "מטרת הקהילה היא לקיים רבשיח מתמשך בנושא עולם העבודה העתידי בהובלת סמנכ"לי משאבי אנוש ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום. רב שיח זה מהווה תהליך מקדים לקראת כנס התנעה, מיוחד ומשמעותי בנושא זה, בו ישתתפו גם מומחים בינלאומיים בנושא. הדיונים עד לכנס יהוו הכרות עם הנושא, הכנה וסיעור מוחות. אנחנו נציג חומרים רלוונטיים ושאלות לעיונכם וכרקע לדיונים. מדובר בתהליך מתמשך והכוונה היא להמשיך ולקדם רעיונות עם משתתפי הכנס גם לאחריו".

לתמונות הכנס:

לכתבה הראשונה בסדרה: נצפו בכנס מקום העבודה העתידי.
לכתבה השנייה בסדרה: עוד מכנס מקום העבודה העתידי.
 
לכלל התמונות מהכנס – ראה אלבומים בפייסבוק:
 
 
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה