שיתוף

הבעיות של חווית עובדים גרועה, שיעורי מחוברות עובדים נמוכים ואומללות של עובדים במקום העבודה נראות לעיתים כבלתי פתירות.

מומחים טוענים שאין להם בשורה בחיובית בקשר לכך שכן בפועל, המצב אף גרוע בהרבה ממה שמנהלי משאבי האנוש חושבים.

כאשר עובדים אינם מחוברים למקום עבודתם, ואינם מאושרים בארגון בו הם עובדים, הם ככל הנראה חווים חוויות שליליות במקום העבודה.

סביר להניח שאין אף עובד שרוצה להיות אומלל במקום העבודה שלו. ומכאן הדרך לנטישה סדרתית היא קצרה מאוד. אם זה המצב בארגון שלכם, אז זה הזמן לתקן זאת.

ארגון שמעוניין לעשות פניית פרסה ולשפר את המצב צריך לאמץ לעצמו כמה כללי בסיס:

1 הצלחה מייצרת אושר – לא להיפך:

הרעיון הוא להפסיק להתמקד באושר של העובד ולהתחיל להתמקד בסיוע לו להצליח. מתברר שעובדים הרבה פחות מתעניינים בהפיכתם למאושרים והרבה יותר מעוניינים להצליח. הם מאושרים כאשר הם מצליחים.

אם דואגים רק לרווחתם ולאושרם, אבל בה בעת הם לא מצליחים בתפקידם, הם חשים מתוסכלים, ערכם העצמי יורד ולא יעזרו כל ימי הגיבוש, הטיולים והצ'ופרים. הם לא יהיו מאושרים.

הרעיון ליצור עבורם את התנאים להצלחה, ולהציב להם יעדים שאפשרי לעמוד בהם. אין זה אומר שצריך להציב יעדים נמוכים מדי, אבל כל מנהל צריך לשאול את עצמו אם היעד שהציב לעובד הוא בר השגה בתוך פרק הזמן שהוצב לו, או שהוא אינו בר השגה.

ואם היעדים אינם ברי השגה בתוך אותו פרק זמן נתון, יש לעשות חשיבה מחדש, איך להגיע להישגים שהחברה מחוייבת להגיע אליהם ועדיין לא להעמיס על העובדים משימות בלתי אפשריות.

2 ליצור תרבות של הצלחה:

כהמשך ישיר לסעיף הקודם, הפתרון לחידת האושר טמון בהצלחת העובד וכתוצאה מכך, במידת המחוברות שלו לארגון.  ולכן כדי לסגור את הפער בין הרצוי למצוי מבחינת אושרם של העובדים, יש לבנות תרבות של הצלחה ולהטמיע אותה בכל רחבי הארגון.

מדובר בניתוח של מה שקורה בארגון ואיתור דפוסי ההתנהגות ותיקונם, במטרה לגרום לכל העובדים והמנהלים בכל הדרגים להתגייס למשימה של הצלחתם של כל עובד ועובדת, בכל דרג. רצוי וחשוב לא לעשות זאת כמשימה חד פעמית אלא לנהל מעקב מתמיד.

3 להפוך את העבודה למשחק:

יהיו מטרות ויעדי הארגון אשר יהיו, אתם רוצים שהעובדים ישיגו את המטרות והיעדים הללו. וכאשר העובדים מתבקשים להתמודד עם יעדים ברי השגה, היצירתיות לפתע שופעת.

עובדים מקבלים מוטיבציה להביא רעיונות חדשים וחדשניים כאשר הופכים את העלאת הרעיונות והיצירתיות למשחק, הכולל תחרות חיובית ומפרה ולא דורסנית.

במילים אחרות, להפוך את העבודה סוג של משחק שמאפשר לעובדים לחקור, לשתף פעולה ולהתנסות בפתרון בעיות בעצמם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה