ההשלכות הבריאותיות האמיתיות של מנהל קשוח

ההשלכות הבריאותיות האמיתיות של מנהל קשוח

מחקרים מראים כי יש קשר מוכח בין מנהלים קשוחים ומחלות לב של עובדיהם

שיתוף
מנהלים קשוחים

מנהלים קשוחים

מנהלים רבים סבורים כי מנהיג צריך להיות מרוחק וקשה עם העובדים כדי שיהיה יעיל. הם חוששים כי "מבט רך" עשוי לשחוק את המוטיבציה של העובדים ואת הכבוד שהם יפגינו כלפי המנהל. כדי להוכיח זאת, פעמים רבות מנהלים מצטטים דוגמאות ממנהיגים מבריקים שעיצבו סגנון מנהיגות קשה, כגון סטיב ג'ובס, שידוע כי גער בעובדיו.

כשזה מגיע להצלחה כמנהיג, סגנונות מנהיגות קשוחה קיצונית הם דווקא יוצאים מן הכלל, ולא מהווים את הכלל. מחקרים שנעשו לאחרונה הראו, שמנהלים קשים מדי יוצרים בעיות בריאותיות וחוסר מוטיבציה משמעותיות אצל עובדיהם, מה שיגרום להם לחשוב פעמיים על נטילת הגישה הקשוחה בעבודה.

יתר על כן, מחקר שנערך באוניברסיטת לונדון מצא קשר חזק במיוחד בין מחלת לב לבין מתח שנגרם על ידי המנהל, ואילו מחקר של אוניברסיטת קונקורדיה (University of Concordia) מצא, כי עובדים המדרגים את עצמם כבעלי לחץ גבוה הוסיפו 46% לעלויות הבריאות של המעסיק שלהם. מחקר ממכון הרפואה הימית (The Institute of Naval Medicine) מצא, כי בוסים קשוחים מידי גורמים לעובדים שלהם לחפש מקומות עבודה אחרים, לבצע עבודה ברמה נמוכה יותר, לירידה בביצועים, ואפילו להפסיק לעבוד. לבסוף, סקר שנערך ע"י Randstad Consulting הראה, כי רוב העובדים יסכימו להחליף את המנהל הגרוע שלהם במנהל אחר ולוותר על העלאה של 5,000$ בשכר. המחקרים כולם מראים כי אנשים לא עוזבים מקום עבודה – הם עוזבים מנהלים גרועים.

העניין הוא, שהמנהלים הנחמדים לא רק מונעים או מפחיתים בעיות בריאותיות ומוטיבציה בקרב העובדים שלהם, הם גם יוצרים יתרונות מאסיביים שהבוסים הקשוחים לא יכולים ליצור. מחקר של שנערך במדינת קליפורניה, לונג ביץ', מצא, כי למנהיגים המטפלים נכון בצוותים שלהם יש צוותים מלוכדים ופרודוקטיביים הרבה יותר, ושהאנשים בצוותים אלה מפגינים ביצועים טובים יותר. מחקר של אוניברסיטת וירג'יניה מצא, כי מנהיגים שנחשבו כ"מקריבים את עצמם" ו- "מועילים" היוו השראה במיוחד והעלו את המוטיבציה של העובדים שלהם וגרמו להם להיות מחויבים ופרודוקטיביים יותר.

מה מאפיין מנהל נחמד ומעודד?

מנהלים נחמדים הם אדיבים מבלי להיות "חלשים". אחד הדברים הקשים ביותר למנהיגים לשלוט בהם הוא חסד. זה מעשה שמערער את האיזון, והמפתח למציאת איזון הוא להכיר בכך שחסד אמיתי הוא חזק מטבעו – הוא ישיר ויעיל. לספר לאנשים את האמת הקשה שהם צריכים לשמוע, זה הרבה יותר טוב מאשר להגן עליהם (או על עצמך) משיחה קשה. כמו כן, חסד אמיתי לא מגיע עם הציפיות. חסד עומד בפני עצמו וכאשר אתה משתמש בו באופן עצמי, אנשים יכולים לראות שיש לך אג'נדה.

מנהלים טובים הם חזקים מבלי להיות קשוחים. חוזק היא איכות חשובה אצל מנהיג. אנשים יחכו לראות אם מנהיג הוא חזק לפני שהם מחליטים להיות מובלים על ידו/ה. אנשים זקוקים לאומץ של המנהיגים שלהם. הם צריכים מישהו שיכול לקבל החלטות קשות ולשמור על טובת הקבוצה. הם צריכים מנהיג אשר יישאר יציב, כאשר הדברים נהיים קשים. אנשים נוטים יותר להראות כוח עצמם כאשר המנהיג שלהם עושה את אותו הדבר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה