העובדים הם הגורם הנשכח בשיתוף פעולה במקום העבודה

העובדים הם הגורם הנשכח בשיתוף פעולה במקום העבודה

אין חברה או מנהל שאינם חולמים על דרך לשימור ההצלחה. הסוד הוא צוות שיודע לעבוד יחד מעבר לשימוש בפתרונות הטכנולוגיים

שיתוף
מנהלי משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש

יכול להיות שאתם מכירים את הרגע הזה: החברה נחלה הצלחה גדולה מאוד בפרויקט מסוים או הצוות שלכם הגיע במהירות אל היעד ואפילו עבר אותו. עכשיו עולה השאלה, שמטרידה כל מנהל וכל מחלקת משאבי אנוש, איך משמרים את ההצלחה?

אין מנהל שלא חולם על מתכון להצלחה שחוזרת על עצמה. אארון אדרס מאתר משאבי אנוש Inc. כותב במאמר מערכת שאחד המרכיבים החיוניים ביותר למתכון הזה הוא עבודה משותפת של אנשי הצוות. העבודה המשותפת היא איננה דבר מובן מאיליו וכאשר אחד מחברי הצוות בנסיעות או נמצא במיקום גיאוגרפי אחר, השיתוף נעשה מסובך יותר וגם חשוב מאי פעם.

הצעד הראשון בשיפור העבודה המשותפת הוא לבצע ניתוח של זרימת העבודה בחברה שלכם וכיצד היא מנהלת את העובדים, בין אם הם נמצאים במקום או עובדים מרחוק. ניתן לעשות זאת בעזרת צוות משאבי האנוש. אם לארגון שלכם יש את הכלים או את ההנעה לעבודה משותפת אפקטיבית יותר אבל הוא אינו מבחין בשום שיפור ניכר לעין, הגיע הזמן להבין מהי הסיבה לכך.

שיתוף מוצלח אינו רק אספקת הכלים הנחוצים וההכשרה לכך. צריך גם לבנות אמון בקרב העובדים. מומלץ לפתח את השיתוף בדרך אורגנית ולא כמשהו שנכפה על הצוות. התבוננו באופן שבו הצוות שלכם עובד יחד ואז נסו לשמר את הדפוס הזה בצורה הטבעית (האורגנית) ביותר לשגרת היום-יום ולהתנהגויות של האנשים.

הטכנולוגיה אינה המשאב היחיד
אנו נוטים לשגות במחשבה שהטכנולוגיה, המאפשרת לעבוד מכל מקום ולתקשר מכל מקום, היא הכלי היחידי שנחוץ לשיתוף. האמת היא שאנו מתעלמים מגורם חשוב מאוד: ההון האנושי. טכנולוגיה חדשה אחת חיונית לשמירה על תחרותיות, אבל יסודות השיתוף תלויים באנשים שיודעים איך לעבוד יחד לאורך שלבי הפרויקט. אם חברי הצוות אינם משתמשים בכישוריהם הקולקטיביים כדי להגיע אל המטרה המשותפת, כל הטכנולוגיה שבעולם לא תוביל לשיתוף אותנטי.

בחברות שבהן יש גבולות נוקשים בין מחלקות, אין סיבה להתפלא שעבודה משותפת היא אתגר. אנשים שעובדים בניתוק אינם רואים את התמונה הגדולה. כדי לתקן זאת, יש לוודא שהיעדים ברורים לכולם ושכל חבר צוות מודע לדרך שבה הוא או היא תורמים לתהליך הגדול יותר. ייתכן שיש גם צורך לחשוב מחדש על תהליכים סטנדרטיים שבעבר הניבו תוצאות מוצלחות אך היום הם איטיים ומסורבלים מדי. יעילות היא הדבר שחסר וזה אומר שצריך לגרום לאנשים לתקשר זה עם זה כדי לפתור בעיות ולייצר רעיונות.

עבור עסקים ברחבי העולם, לעבודה משותפת יש משמעות חדשה לגמרי. עבודת צוות מצריכה שילוב של הכלים המתאימים והלך המחשבה המתאים. עם BYOD, ניידות וענן שקיימים כבר בכל מקום, השיתוף תלוי בגישה גמישה וסתגלנית לתקשורת, שיתוף מידע ופתרון בעיות. כאשר הצוות יודע כיצד לשתף, יש לו הזדמנות לשמר את המומנטום של ההצלחה בעוד שטרנדים טכנולוגיים באים והולכים.

רוצים ללמוד איך מנהלים טוב יותר את ההון האנושי? הירשמו עוד היום – ללא עלות –
לכנס השנתי למשאבי אנוש, שיתקיים ב-25/26 במרץ לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן 
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה