במקום לחפש עבודה… חפשו מעסיק

במקום לחפש עבודה… חפשו מעסיק

במאה ה- 21 מומלץ לחפש מעסיק הוגן וטוב בעל חזון ואסטרטגיה מובילים, במקום לחפש תפקיד

שיתוף
חיפוש מעסיק

חיפוש מעסיק

אנשים העומדים בפני שינוי קריירה מתחילים בחיפוש אינטנסיבי של עבודה ברחבי האינטרנט, ברשתות החברתיות ואף בעיתונים. מומחים סבורים שגישה זו שגויה ובמאה ה- 21 מומלץ לחפש מעסיק הוגן וטוב בעל חזון ואסטרטגיה מובילים, במקום לחפש תפקיד.

השינוי בגישה נולד ממחקרים שנערכו ברחבי העולם בנושא, ומצאו כי למעלה מ- 80% מהמשרות נמצאות באמצעות מערכת יחסים אישית ולא באמצעות הפצת קורות חיים. כלומר, משרות רבות אפילו לא מגיעות ללוחות עבודה, ואלו שמשיגים אותם בעלי קרבה אישית או שפנו באופן אישי, למעסיק.

לכן, לפני שאתה מכין לעצמך רשימה של משרות לשלוח אליהן את קורות החיים, כדאי להכין במקום זה רשימה של מעסיקים שהיית רוצה לעבוד איתם. רשימה זו עשויה לכלול אנשים שעבדת עבורם בעבר או שהכרת באירועים, כנסים, שמעת עליהם, קראת עליהם וכד'. אחרי הכל, המנהל שלך הוא הגורם העיקרי לשביעות הרצון שלך בעבודה, והוא סיבה מספר אחת לעזוב כאשר ניהולו אינו נכון.

בניית מסד נתונים של מעסיקים הוא היעד הראשון שלך, כמו גם צירוף מידע בסיסי לגבי כל מעסיק באשר לתחום התעשייה שלו, המיקום הגאוגרפי, גודל החברה, הטבות ומסגרות שכר, חזון, ייעוד פרטי קשר לשליחת קורות חיים וכד'. חשוב לכלול עמודה שתתאר את התכונות החיוביות והשליליות של המעסיק, ומהם היתרונות בעבודה אלו.
חשוב לעשות קצת מחקר כדי לאמת את הנתונים שיש לך לגבי המעסיקים: האם אתרי האינטרנט שלהם תומכים בתפישות שלך? יש לשים לב במיוחד לדפי הקריירה שלהם / משרות / עובדים / והזדמנויות קידום ופיתוח. לאחר שתאשר או תמחק את היעדים הראשונים שלך, הרחב את הרשימה שלך על ידי בחינת המתחרים, השותפים, הספקים או חברות הלקוחות של מעסיקים אלו.

כעת הזמן לצאת מאזור הנוחות שלך, לקום מהכסא ולצאת לשטח. הגיע הזמן למצוא בני אדם חיים אמיתיים שעומדים בכל אחת מהמטרות שלך כדי לקבל את התובנה ואת התמונה הכללית של העבודה בחברה, שאפשר לגלות רק במפגש פנים אל פנים.

נסו לתאם פגישות עם מעסיקים פוטנציאליים ולשמוע מה יש להם להציע לכם. הסבירו להם כי אתם מתחילים לחקור את הקריירה הבאה שלכם צעד אחר צעד וכעת אתם נמצאים בתהליך של איסוף מידע על כמה חברות שיוכלו להתאים לכם לעבודה. בסוף כל שיחה, שאל את המעסיקים אם ניתן לדבר גם עם עובדים בחברה ולשמוע על החוויה האישית שלהם בעבודה.

לאחר שתסיימו עם חיבורים אלו והיכרויות חשובות, עדכנו מחדש את מסד הנתונים שלכם עם המידע העדכני.

הקפידו לרשום הערות במהלך שיחות אלו, כדי להמשיך לאמת את המחשבות שלך לגבי כל מעסיק ואת היתרונות והחסרונות שלו/ה בשבילך.

הקפידו להשתתף בכנסים ואירועים בהם נוכחים המעסיקים הפוטנציאליים שלכם, כך שתוכלו לדלות עליהם פרטים נוספים מעמיתים וקולגות, ולשמוע מה יש לה לומר. קראו את המאמרים של המעסיקים הללו, את אתר האינטרנט שלהם, ההודעות לעיתונות, דוחות הרווחים השנתיים וכל דבר שהם מפרסמים, והוסיפו למסד הנתונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה