אפליקציית ICV מבצעת מהפיכה בעולם משאבי האנוש

אפליקציית ICV מבצעת מהפיכה בעולם משאבי האנוש

חברת ICV פתחה אפליקציה חכמה עם קו"ח אחידים, המאפשרת למנהלי משאבי אנוש לשלוח בלחיצה אחת את פרטי המשרה רק לאנשים הרלוונטיים בעלי אחוזי ההתאמה הטובים ביותר למשרה

שיתוף
צוות חברת ICV

צוות חברת ICV

אחד הכשלים המרכזיים בעולם חיפוש העבודה כיום, הוא זמן התגובה האיטי או הבלתי קיים למועמדים ששולחים קורות חיים עבור משרות שנפתחות. אחת הבעיות העיקריות שגורמות לכך, היא חוסר האחידות בקבצי קורות החיים, כשלמנהלי משאבי האנוש אין אפשרות נוחה להשוות בין מאות קורות חיים שהתקבלו לכל משרה, מה שמאריך באופן משמעותי את זמן התגובה שלהם.

מנגד, מודעות הדרושים שמפרסמים מנהלי משאבי אנוש אינן אחידות גם כן, מה שמוביל לכך שמועמדים "שמתעייפים" לקרוא את המודעות הארוכות על דרישות הסף האינסופיות בהן, פשוט שולחים את קורות החיים שלהם ללא סינון לכל משרה שנראית רלוונטית, ושוב – מנהלי משאבי האנוש קורסים תחת העומס.

על בעיית חוסר האחידות בקורות החיים ובמודעות הדרושים, באה לענות אפליקציית ICV שפותחה ע"י גיא בינדר וארבעת שותפיו, מתוך מטרה לצמצם ככל האפשר את זמן התגובה הארוך של מנהלי משאבי אנוש למועמדים, ולחסוך במקביל לאותם מנהלים זמן בקריאת קורות חיים שאינם רלוונטיים. בנוסף, המערכת החכמה יודעת להפיק דו"חות למנהלי משאבי האנוש, שמנתחים אנליטית כל משרה – כמה אנשים צפו במשרה, לאילו משרות התקבלו קורות החיים הרבים והטובים ביותר, מהי כמות האנשים שנמצאו מתאימים למשרה לעומת כמות האנשים שנחשפו לה, ועוד ועוד.

מערכת ICV

גיא בינדר, אחד ממייסדי חברת ICV, אומר: "חברות הייטק מפסידות זמן וכסף רב על סינון המועמדים לתפקידים השונים. ערימות קורות החיים המנוסחים בצורות שונות אינן מתאימות לעידן הנוכחי ואינן מאפשרות למנהלי משאבי האנוש לאתר את הכישרונות הרצויים. באמצעות האפליקציה שלנו, קורות החיים של המועמדים בעלי ההתאמה הגבוהה ביותר יישלחו למנהלות משאבי האנוש בעוד האלגוריתם יסנן לבדו את המועמדים שאינם בעלי זיקה לתפקיד הספציפי."

כיצד זה עובד?

מסכי ICV

"יצרנו ממשק קורות חיים חכם באפליקציה, כך שהמועמד מוריד את האפליקציה למכשיר הנייד, עובר תהליך הרשמה קצר ומתחיל לבנות קורות חיים קצרים בחמישה מסכים בהם הוא משיב על שאלות, שמחליפים למעשה את קורות החיים המגושמים הקיימים כיום, כך שכל קובץ קורות חיים שהוא שולח למשרה שמתאימה לו, יתקבל מהצד שני אצל מנהל משאבי האנוש בפורמט אחיד, מדויק וברור. האפליקציה חינמית למועמדים ועובדת עם אפל ואנדרואיד."

באילו תחומים המשרות המוצעות?

"בשלב זה מאחר וחקרנו את תחום ההייטק, המשרות מענף ההייטק, בתחומים: תוכנה, חומרה, QA, DBA, IT, סייבר, וסיסטם. בהמשך נתפתח לכיוון נוספים ולמשרות בתחומים רבים ושונים."

אילו חברות מפרסמות אצלכם משרות כיום באפליקציה?

"בין החברות שעובדות אתנו בפיילוט כיום: קבוצת רד, רדוור רדווין ובינת, חברת דל EMC, ואקטרים IO, נייס, רפאל, מלאנוקס, צ'ק פוינט, vayyar, סטארט-אפים רבים ועוד. לאחר הפיילוט יצטרפו חברות רבות נוספות."

כיצד האפליקציה עונה על הצורך של המועמדים לתגובה מהמראיינים?

"באפליקציה יש את מסך הJob Tracker שמאפשר למועמד לצפות בכל המשרות שהוא הגיש להן מועמדות וכשמראיין נכנס לקרוא את קורות החיים של המועמד, המועמד מקבל פוש נוטיפיקיישן למכשיר הנייד שלו שמעדכן אותו שקורות החיים נקראו. אם המראיין מעוניין לקבל את הפרטים האישיים של המועמד, הוא לוחץ על כפתור שמסמן למועמד אף הוא שהמראיין התעניין בפרטים שלו. אם המראיין לא מצא שקורות החיים של המועמד מתאימים עבור המשרה, הוא לוחץ על Reject וכך המועמד יודע שהמשרה הזו אינה רלוונטית עבורו. כך או כך, הוא אינו נשאר באוויר."

מה מנהל משאבי האנוש מקבל מהצד שלו?

"ראשית אנו נפגשים עם מנהלי משאבי האנוש או הגיוס בחברה ומציגים בפניהם את המערכת וכמובן מסבירים עליה לעומק. יחדיו אנחנו מרכיבים את פרופיל החברה במערכת, את הסלוגן, גודל החברה, מיקום המשרדים, אילו תמריצים ותגמולים מוצעים לעובדים, תמונות שממחישות את הווי החברה, קישורים לסרטונים ביוטיוב, וכל דבר נוסף שממחיש את מותג המעסיק. לאחר מכן אנו פותחים יוזר לכל מי שמשתמש במערכת, כך שלכל יוזר יש אפשרות לגישה למשרות מסוימות במידת הצורך או לכולן, לבחירת המעסיק. כאשר בהמשך אנשי משאבי האנוש או הגיוס בחברה יפרסמו משרות המערכת, הם ימלאו באופן אוטומטי לבקשת המערכת את תיאור המשרה, המיקום, מתי המשרה נפתחה, דרישות המועמדים, כישורים נדרשים, ועוד.

המערכת יוצרת התאמה באופן אוטומטי בין פרטי המשרה והכישורים הנדרשים מהמועמדים, לבין קורות החיים שהמועמדים שלחו דרך האפליקציה, כך שכאשר ישנה התאמה, מנהל משאבי האנוש מקבל הודעה במערכת. המועמד יכול לשלוח קורות חיים רק למשרות שקורות החיים שלו מתאימות לדרישותיהן.

עבור החברות ישנן שתי אופציות לבחירה:

להוות מקור גיוס חכם שמספק להם כלי ניתוח ולסנן קורות חיים. והאפשרות השניה בעיקר לחברות סטרארט אפ – אפשרות כלי ניהול בתוך המערכת, ליצור הערות לכל אורך תהליך הגיוס, פלו של גיוס גנרי כך שהם יכולים להיכנס למערכת ולכתוב הערות ואז בעצם יכולים להוציא פלט מהמערכת של הקורות החיים המנותחים בפורמט שלנו עם כל ההערות."

אילו דו"חות מנהלי משאבי האנוש יכולים להפיק מהמערכת כדי לשפר את תהליכי הגיוס?

"באמצעות ממשק הניהול הידידותי, ניתן להציג דו"חות ממש כמו בניהול קמפיינים ב-Outbrain ,Taboola .Google או Facebook. מנהלי משאבי אנוש צריכים לשלוט בניהול הקמפיינים כדי לחסוך זמן רב ולאתר את המועמדים הטובים ביותר. לצורך כך, עליהם לדעת אילו משרות להפנות לקהלי היעד המתאימים וכיצד לשפר את ניסוח המודעה כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

בדו"חות המופקים מהמערכת ניתן לגלות אילו מודעות הניבו את התוצאות הטובות ביותר, אילו מועמדים צפו בהן, מה היה אחוז הפניות. הוספנו למערכת ניתוחים אנליטיים כך שהחברות שמפרסמות את המשרה יכולות לקבל מהמערכת נתונים לגביי המשרה שלהם. בשלב ראשוני כמה אנשים צפו במשרה, כמה הגישו קורות חיים, מה משותף למועמדים שלא הגישו ומה לאלו שכן, מהי איכות המשרה ביחס למשרות דומות בשוק, וכד'. כל דבר שקורה עם המשרה ניתן לנתח וכך החברה יכולה להשתפר ולגיס מועמדים איכותיים בזמן קצר יותר. בכך אנו למעשה חוסכים לחברות בין 50-75 אחוזים מעלויות הגיוס ומאפשרים להן לשפר את התהליכים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

3 תגובות

  1. נשמע מבטיח , מקווה שזה כמו שזה נשמע…
    תצליחו

  2. חשיבה בתוך הקופסה או בתוך קופסת טקסט עם מבנה אחיד פוגעת ביכולת המועמד לפרט או להדגיש דברים ותכונות לדעתי. מבנה אחיד יחסית יש גם בלינקדאין… אך תוספת שאלות למשרה זה טוב כדי לחדד מי או מה קריטי למשרה ומה רק נחמד שיהיה או בסדר אם אין, גם יעזור למקד דרישות משרה, אך משהו המגביל מועמד או מועמדות לכאורה לא אתלהב ממנו

  3. כאילו זה מה שחסר, עוד מנגנון לסינון קורות חיים. קורות חיים זה פאסה ובעולם מתחילים להבין את זה. המודל של חברות הגיוס פגום מיסודו והSOURCING זה תוצאת הלוואי שלו. חשוב לזכור שבסופו של דבר מעסיקים מחפשים אנשים ולא מסמכים. המועמדים נמצאים בשוק בהמוניהם אבל המעסיקים לא מצליחים להגיע אליהם בגלל שיטת המיון הקיימת שמתבססת על מיון דפים. הפתרון – חברות כח אדם שיסננו מועמדים לאחר פגישה אישית במקום לקבל קורות חיים. זה יהיה טוב לחברות הגיוס, יוכלו לגדול ולהתרכז במטרה שלשמה נוצרו – גיוס, ולא מיון מסמכים, וגם הזדמנות להעלות את הרמה האנושית בתחום הגיוס. זה טוב למעסיקים כיוון שיוכלו למצוא מועמדים מתאימים מהר יותר.

השאר תגובה