מנהלים הם עמוד התווך בטיפוח עובדים משגשגים ומחוברים לארגון. רמת המחוברות של המנהלים משפיעה באופן משמעותי על הארגון, ומשפיעה ישירות על מידת המחויבות והנאמנות של העובדים לעבודתם ולחברה.
כאשר מידת המחוברות של המנהלים לארגון גבוהה, וכאשר הם נלהבים מהמשימות שלהם, מעורבים ומשקיעים בתפקידיהם ובצוותים שלהם, זה יוצר אפקט אדווה חיובי שמגביר את מידת המחוברות של העובדים, ובעיקר, משפר את שימור העובדים.
אחת הדרכים הבסיסיות ביותר שבהן מידת המחוברות של המנהלים לארגון, משפיעה על מידת מחוברות העובדים, היא על ידי יצירת מודל לחיקוי.
עובדים באופן טבעי פונים למנהליהם לקבלת רמזים על התנהגות וגישה רצויות.
מנהל שמפגין להט לעבודתו, משתתף באופן פעיל בפעילויות צוות ומגלה עניין אמיתי ברווחתם של העובדים שלו, מציב דוגמה אישית חזקה וחיובית.
התלהבות זו הופכת למדבקת, ומעוררת השראה בעובדים, וכתוצאה מכך הם חשים מחוברים יותר לתפקידיהם ולמשימה הכוללת של הארגון.
יתר על כן, מנהלים שמית המחוברות שלהם לארגון גבוהה, נוטים יותר להשקיע זמן ומאמץ בבניית קשרים חזקים עם העודים הכפיפים להם.
מנהלים כאלה מבינים את החשיבות של תקשורת קבועה, את החשיבות של מתן משוב בונה ואת החשיבות של הכרה בתרומות אישיות של כל עובד.
תשומת לב אישית זו גורמת לעובדים להרגיש מוערכים, להרגיש שמקשיבים להם ולהרגיש שתומכים בהם. כל אלה הם היסודות שעליהם נבנית מחוברות העובדים לארגון.
זאת ועוד, כאשר עובדים חשים קשר חזק למנהל שלהם, סביר יותר שהם יהיו מרוצים מעבודתם ופחות נוטים לחפש עבודה במקום אחר.
מנהלים שחשים מידת מחוברות גבוהה לארגון, הם גם מצטיינים ביצירת סביבת עבודה חיובית ותומכת.
מנהלים כאלה מטפחים תקשורת פתוחה, מעודדים שיתוף פעולה ומעצימים את חברי הצוות שלהם לקחת אחריות על עבודתם.
תחושת זו של אוטונומיה ושייכות תורמת משמעותית למידת המחוברות של העובדים.
כאשר עובדים חשים שנותנים בהם אמון ושיש להם הזדמנות לתרום באופן משמעותי, הם משקיעים יותר בהצלחת הצוות ובהצלחת הארגון. דינמיקת צוות חיובית זו היא גורם חזק נגד תחלופת עובדים.
מנגד, למנהלים שחשים מנותקים מהארגון יכולה להיות השפעה שלילית עמוקה על מידת המחוברות של העובדים.
אם מנהל נראה אדיש, לא מעורב או לא מצליח להתחבר לצוות שלו, זה יכול להוביל לכוח אדם מנותק וחסר מוטיבציה.
במצב כזה, עובדים עלולים להרגיש שמזניחים אותם, שלא מעריכים אותם ושהם מנותקים ממטרות החברה.
חוסר מחוברות זה מתבטא לעתים קרובות בפרודוקטיביות נמוכה יותר, בירידה במורל, ובעליית הסבירות שהעובדים יחפשו הזדמנויות חדשות בארגונים אחרים, בהם הם יחושו מוערכים יותר.
לכן, ארגונים חייבים להכיר בחשיבות של התפקיד הקריטי של מידת המחוברות של המנהלים, ובקידום המחוברות של העובדים ושימורם.
יש חשיבות עליונה להשקעה בתוכניות פיתוח מנהלים המתמקדות בבניית מיומנויות מחוברות, טיפוח אמפתיה וקידום תקשורת יעילה.
בנוסף, יש לעודד מנהלים ליצור קשר פעיל עם העובדים בצוותים שלהם, לספק משוב קבוע וליצור סביבת עבודה תומכת.
זה יגביר את מידת המחוברות של העובדים, יטפח כוח אדם נאמן ומחויב, וישפר משמעותית את שיעורי שימור העובדים ואת הצלחתו הכוללת של הארגון.