שיתוף

ביצוע ראיון טוב הוא לא רק המפתח להערכת המועמד והבנה האם הוא מתאים לתפקיד, זה גם הזמן לעשות רושם טוב על המועמד שלך כחלק משאיפתך לגייס אותו לצוות.

בין אם זו הפעם הראשונה שאתה מראיין מועמד ובין אם אתה מעוניין לשפר את תהליכי ראיון העבודה, 5 שלבים אלו יסייעו לך, בעיקר בראיון פנים אל פנים.

להלן הדרך לראיין מועמד ב- 5 שלבים:

שלב 1: בחירת המראיינים שלך

אם הזמנת מועמד למשרד לראיון אישי, עליך לעדכן אותו מראש כי יהיו מראיינים נוספים בתהליך ראיון העבודה. בחר את המראיינים שלך על ידי שקילת הדברים הבאים:

האם העובד החדש ידווח לאדם זה? אם כן, כלול אותו.

האם העובד החדש יעבוד עם אדם זה יותר מ -50% מהזמן? במידה וכן, שקול לכלול אותו.

האם העובד החדש ינהל אותם? במידה וכן, שקול לכלול אותם.

כלל אצבע חשוב הוא, שלא יהיו יותר מ- 5 מראיינים לכל מועמד ואפילו 5 זה מספר גדול, במיוחד כשמדובר בחברה או בעסק קטן. נסו לצמצם את מספר המראיינים ככל האפשר, בהתאם לקריטריונים הנ"ל. כל מראיין יראיין את המועמד בתורו ולא ביחד, כאשר מספר המקסימום של מראיינים שמראיינים יחד הוא 2.

שלב 2: קביעת תזמון ואורך הראיון

לאחר שבחרת את המראיינים, עליך להבין לכמה זמן אתה זקוק לצורך ראיונות העבודה. כמה זמן המועמד יצטרך להקציב לתהליכי הראיון, כמובן שעליך לעדכן אותו מראש.

אם שני מראיינים עובדים יחד בראיון העבודה, משך הזמן מתקצר באופן משמעותי.

הראיון צריך להתבצע בצורה רשמית ככל האפשר על מנת לעמוד בזמנים. יש מקום וחשוב שתהיה שיחת חולין בהתחלה, אך יש לעמוד בזמנים ולא למרוח את הזמן.

שלב 3: פעולות שיש לעשות מראש

יש להזמין מראש את חדר הישיבות או את מרחב הראיון. וודא שלא יהיה לך לחץ לפנות את החדר מוקדם מהצפוי. וודא שיש לך גישה לחדר הישיבות בטרם המועמד מגיע, לדוגמה – אם חדר הישיבות נעול, וודא כי יש לך את המפתח מתאים מבעוד מועד.

ודא שכל המראיינים שלך זמינים למועמד הראיון שלהם. בצע תזכורות יום לפני ובאותו הבוקר.
שלח למועמד את ההזמנות לראיונות השונים – שתף עם המועמד את לוח הזמנים של הראיון, את המיקום, ומי יראיין אותם.

שלב 4: הכנת שאלות לראיון

זה אולי נשמע ברור למדי, אבל האם אתה מוכן לראיין את המועמד? האם הכנת את כל שאלות הראיון ואת הפרופיל של המועמד שאתה מעוניין לגייס?!. האם רשמת לעצמך את השאלות שאסור לשאול מבחינה משפטית?. האם אפיינת לעצמך את כל שלבי הראיון והגדרת אותם?! חשוב להתכונן לראיון מראש ולהגיע מוכנים.

שלב 5: צמצם והפחת מתחים

חשוב לזכור כי עבור המועמד חווי הראיון אינה חוויה נעימה. עד כמה שתנסה להפוך אותה לכזו, הוא תמיד יגיע עם לחצים ומתח מסוים, באופן טבעי, כיוון שהוא למעשה "מתחרה" על המשרה.

התפקיד שלך כמראיין הוא, להפחית את מידת הלחץ מהמרואיין ככל האפשר. מלבד זאת שעליך לעדכן את המועמד מראש בכל פרטי הראיון כולל המיקום המדויק ומספר הנייד שלך למקרה של בעיה, חשוב לקבל אותו בפנים נעימות, להציע לו משקה קר או חם ולשוחח איתו מעט סוג של שיחת חולין, בטרם ניגשים לראיון עצמו. הראיון צריך להיעשות באווירה רגועה ולא מתוחה, חשוב להפחית את התחושה שהמועמד במבחן, ולהנעים את זמנו ככל האפשר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה