שיתוף

ככל שהמחוברות והפרודוקטיביות של העובדים עולות, כך הארגון מפיק יותר תועלות עסקיות המקבלות ביטוי בתוצאות העסקיות. אחד הכלים להשיג זאת הוא חווית למידה חיובית ואפקטיבית.

בתחום ההכשרות המקצועיות הולך ומתפתח תחום העוסק בעיצוב למידה חווייתית וממוקדת התנהגות, תוך התאמה למטרות העסקיות של הארגון.

להתיחס אל העובד הלומד מנקודת המבט האישית

הרעיון הוא להתיחס אל קהל היעד של ההכשרות בהיבט האישי של מי הוא העובד שעובר את ההכשרה. ליתר דיוק: מהם הרגלים שלו, התכונות שלו, התחביבים, מה מניע אותו וכו. אל כל אלה מתאימים חווית למידה אישית המותאמת לכל עובד באופן פרטי.

הרעיון הוא להציב את הלומד במרכז הלמידה במקום את המדריך או צרכי הארגון. ללמוד למה בדיוק זקוק הלומד ולארוז עבורו את החומרים הנלמדים באריזה המתאימה לו באופן אישי.


להרחבת הידע בנושאי הכשרות ולמידה בארגון – כנס הדרכה ופיתוח ארגוני: הקניית מיומנויות, יתקיים ב-4 בפברואר במרכז הירידים ביתן 10, במסגרת יריד משאבי אנוש HRexpo2019


לשלב מגוון אמצעי הכשרה

בנוסף להצבת הלומד במרכז, ניתן לשלב מגוון רחב ככל האפשר של אמצעי הדרכה, החל מהכשרות מתוקשבות, דרך למידה עצמאית, שיטות משחוק ועוד.

בדרך זו, כל עובד יכול לבחור מהי שיטת הלמידה המתאימה לו ביותר. שיטה זו ממקסמת את חווית הלומד ובסופו של דבר מאפשרת להשיג את המטרות העסקיות של הארגון.

כאשר בונים תוכנית הכשרה או למידה, חשוב מאוד לזכור את המטרות שההכשרה מיועדת להשיג. הדרך למדוד את האפקטיביות של הכשרה זו או אחרת היא בבדיקת המידה בה הושגו המטרות. ברקע יש לזכור שאחת המטרות היא לוודא בכל עת שהעובדים מעורבים ומושקעים בתהליך הלמידה.

התאמת ההכשרה לדרך בה הלומד תורך תכנים

זאת ועוד, כל הכשרה והדרכה חייבות להיות מותאמות לדרכים בהן הלומד צורך את התכנים האחרים שלו במהלך חייו בעבודה ובחיים האישיים. הרעיון כאן הוא לשלב הרגלי שגרה של שהעובד בתהליך הלמידה, כדי שתהליך הלמידה לא יהיה זר או חדש לו.

כדי ליצור חווית למידה שתרתק את העובד שעובר את ההכשרה, חשוב מאוד לדעת לשאול את השאלות הנכונות. מטרת השאלות היא להבין את הצורך של העובד בהכשרה, איזה ידע חסר לו, מה הוא כבר למד ובאיזו מידה הפנים את החומר שכבר למד, מהי דרך הלמידה שעבורו היא האפקטיבית ביותר, מה הוא חשוב על למידה באופן כללי, האם בעבר היו לו חוויות שליליות בלמידה שלא ירצה לחזור עליהן וכו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה