כנס ההדרכה השנתי

למידה 2030
?Ready to Play

כפר המכביה | 21.10.2018

במידה ויש בעיה בטעינת הטופס ניתן לפנות אלינו לרישום גם בטלפון: 0722-555-225 (לבקש את דבורית) או במייל: office@hrus.co.il

דבר יו"ר כנס ההדרכה השנתי 2018

גוני פישמןגוני פישמן | דירקטורית למידה גלובלית, חברת טבע תעשיות פרמצבטיות

כנס ההדרכה השנה הינו מפגש פסגה מקצועי ייחודי שבו יודגמו מודלים, כלים חדשים וטרנדים רבי השפעה לצד פרקטיקה אירגונית, וניסיון יישומי נצבר של אנשי הדרכה ופיתוח ארגוני בארץ ובעולם.

בהקבלה לעולמות המשחק והמישחוק, הכנס השנה יבחן לעומק את השינויים החלים על:

O "מגרש המשחקים" שלנו לקראת 2030 – מהם השינויים והטרנדים המשפיעים על עיצוב סביבת הלמידה החדשה ורכישת כישורים ומיומנויות

O "הקהל" שלנו – כיצד מעצבים ביעילות חווית למידה ממוקדת בלומד שהיא גם רלוונטית, אישית, חברתית, מונגשת, מהנה, ממכרת ובעיקר אפקטיבית .

O "מטרת המשחק וחוקיו" – כיצד נבטיח שמטרות ההדרכה מחוברות לצורך העסקי ומביאות ערך לארגון.

אבל יותר מכל, הכנס יאפשר לנו רגע של התבוננות ובחינה עצמית:

האם אנחנו כאנשי הדרכה ופיתוח ארגוני ערוכים לשינוי?

כיצד אנחנו מתנהלים במציאות משתנה, מורכבת, ולעתים כאוטית. כיצד אנחנו יכולים להישאר רלוונטיים בעולם החדש בעידן של שפע טרנדים, טכנולוגיות, מקורות מידע ופלטפורמות למידה מחוץ לארגון ובתוכו.

הכנס הינו הזדמנות עבור כל מי שרוצים להכיר את כללי המשחק של עולם הלמידה החדש 2030 ולהתנסות כבר היום במה שיאפשר לכם להשתתף ולנצח במשחק מחר!

הכנס מרכז במקום אחד למעלה מ 30 מרצים מומחים ומובילי דעה בתחומי למידה שונים יחד עם מגוון עמיתים מארגונים ותעשיות שונות בארץ ובעולם (צה"ל, מוסדות חינוך, בנקים, חברות ביטוח, תעשיות ההי-טק, הפארמה והרפואה הציבורית ועוד).

לצד הרצאות, הדגמות והמחשות – תוכלו להביא את המחשב האישי שלכם ולהשתתף גם בסדנאות פרקטיות המאפשרות התנסות במתודות וכלים כגון, בניית תהליכי למידה ואינטרקציות משמעותיות בכיתה וירטואלית, הקלטת ועריכת פודקאסטים ועיצוב חווית משתמש. באם אתה מדריך או יועץ, מעצב חווית למידה, מומחה למידה ופיתוח אירגוני, רכז הדרכה או מנהל בכיר בלמידה ומשאבי אנוש – הכנס הזה הוא עבורך!

אז כדי שתתחילו לגגל או לגלגל על הלשון קצת מן המושגים שנדבר עליהם בכנס:

Learnability, Autonomous learner, Personalization, Persona, UI/UX Design, Learner centered design, Learnhaton, Effortless learning, Podcast, Virtual synchronous classroom, Playback theater, MOOC, Simulation-based Learning, Learning focused & business focused L&D models, and much more

רשימת המרצים בכנס ההדרכה - 'למידה 2030'

גוני פישמן
ארי קטניק
ד
ד
בארי כץ
רועי דויטש
עומר פוקס
ערן נצר
מאיה בר לב
ד
רינתיה ברוכים לוין
איריס הלפרין
שי פיסטוק
עירית לופט מדר
טלי גזית אל בחר
סיון ויצמן
נעמי מלכה
מירה גרונהאוס
שי פלד
אלון ממלוק
ד
ינאי זגורי
אבי לוי
רונית מסיקה
ענבל מרטינז
ליאת ארז
יוסי זר
שני מצפון
רס
רס
שרון גרינברג
רותי סלומון
ד
ד
גבי מאור
גלעד בנימיני
ד
שני להט-אלדר
עדי כפכפי שמיל

תוכנית כנס ההדרכה - 'למידה 2030'

התכנסות וארוחת בוקר

08:00 – 09:00

פתיחת הכנס
גוני פישמן, Director of Global Learning, HR, Teva Pharmaceuticals

  1. פתיח אפליקטיבי אינטראקטיבי בשיתוף הקהל – לראות ולהיראות
  2. ברכות ודברי פתיחה
  3. הקרנת הסרט למידה 2030 – מנהלים מהארץ ומחו"ל

09:20 – 09:00

The autonomous Learner- who’s really behind the wheel?

האוטונומיה של הלומד כמאיץ של למידה, מחויבות אירגונית ושיפור ביצועים

– הפאנל יתקיים בשפה האנגלית –

09:55 – 09:20

Moderator

Barry Katz
Founder of Barry Katz. Ltd

Participants

Ari Katanick
VP Learning Strategic Programs at SAP

On how SAP, a 100,000 employee organization, used crowd-sourcing to develop rich content learning solution

Dr. Zimlichman Eyal
Deputy Director General, Chief Medical Officer and Chief Innovation Officer at Sheba Medical Center

Will share the success story of Sheba's Talpiot Medical Leadership Program- a revolutionary program to identify, develop and retain high potentials becoming the next generation of medical leadership in Israel

Dr. Michal Tsur
Co-founder & President Enterprise and Learning, at Kaltura

Will share how video and rich media have been advancing and disrupting knowledge sharing, and learning in organizations, top down and bottom up

"נשמע לך מוכר?" Take One
תאטרון במת היומיום של קמיקזה – בהשתתפות אבי גרייניק

10:00 – 09:55

מהפכת הכלבוינקים
רועי דויטש, מנכ"ל ומייסד Jolt

יש לנו קונוטציה שלילית למילה כלבויניקים, אבל האמת היא שהעתיד שייך להם. אם בעבר קודשה המומחיות והמקצועיות הממוקדת – בתעשיות החדשות לכלבויניקים, אלה שיודעים לעשות מגוון דברים, ששולטים במגוון כישורים – הג׳וקרים של היצירתיות – יש יתרון תחרותי מובהק.

רועי דויטש – מנכ״ל ומייסד שותף של ג׳ולט – שבונה את בית הספר של העולם החדש, בוגר 8200, הופיע ברשימות 30 הצעירים המבטיחים של פורבס ו-40 הצעירים המבטיחים של דה-מארקר.

10:30 – 10:00

"נשמע לך מוכר?" Take Two
תאטרון במת היומיום של קמיקזה – בהשתתפות אבי גרייניק

10:35 – 10:30

הרובוטים בשירות האדם – שימוש בכלי תמיכה מתקדמים בסביבת העבודה
עומר פוקס, דירקטור פיתוח עסקי ואסטרטגיה בחברת נייס

מה התפקיד של כלי אוטומציה ובינה מלאכותית בסביבת העבודה האנושית?
האם הרובוטים באים להחליף אותנו?
מה הפוטנציאל העסקי של שילוב כלים כאלו בארגון ואיך כל זה קשור להדרכה?

עומר פוקס, יספר לנו על שילוב כלים מתקדמים בסביבות עבודה ומרכזי שירות בעולם.

10:55 – 10:35

ספיד נטוורקינג מונחה כבר עשית?
גוני פישמן, Director of Global Learning, HR, Teva Pharmaceuticals
רינתיה ברוכים לוין, יועצת ללמידה והדרכה בארגונים

11:00 – 10:55

נטוורקינג, כיבוד ותערוכת ספקים

11:45 – 11:00

המושבים: בחירה בין 5 עולמות תוכן
פירוט מלא על ההרצאות בסיום הלו"ז

13:15 – 11:45

חווית למידה –
איך לעצב שינוי התנהגותי חוויתי
.

מומחי חברת ExperTeam

12:15 – 11:45
מהי חווית למידה
ד"ר ענת יעקבי וינאי זגורי, ExperTeam
אבי לוי, מעצב חווית למידה בנק הפועלים

12:45 – 12:15
בואו נלמד UX

ינאי זגורי, מנהל תחום מוצרים וחדשנות בלמידה ExperTeam
.

13:15 – 12:45
תרגיל עיצוב חווית למידה עבור פרסונות שונות ואתגר זהה

דר ענת יעקבי, מנכ"לית ExperTeam

הערך המוסף – על השפעה, אמון ומיצוב ארגוני
יצירת ערך באמצעות הדרכה
רינתיה ברוכים לוין

12:45 – 11:45
הצגת מודל מיצוב אנשי הדרכה בארגונים
הדגמה והמחשה מארגון עסקי וציבורי
שי פיסטוק, אדידס ישראל
סיון ויצמן, שב"ס

.
.
.

13:15 – 12:45
תרגום לכלים ומגמות בעולם
רינתיה ברוכים לוין
.
.
.
.
.
.

איך נשארים רלוונטיים?
תפקידו המשתנה של איש הלמידה

עירית לופט מדר, טבע
טלי גזית אל בחר, מימון ישיר

12:15 – 11:45
אמיל"י – Out!
איך באמת מניעים עובדים ללמידה?

שני להט-אלדר, פסיכולוגית ויועצת ארגונית

12:45 – 12:15
פיתוח הדרכה מסורתי – Out!
תפיסת הפיתוח באמדוקס השתנתה, וזה עובד
נעמי מלכה ומירה גרונהאוס, Amdocs

12:45 – 13:15
Slogans – Out!
How can your strategic vision become a reality?
Ari Katanick, SAP

אסטרטגיית ההדרכה העתידית
.
.
.

11:45-12:15
"מצליחים ביחד" – תפקיד מחלקת הלמידה בהטמעת פרויקטים אסטרטגים
מירה עזארי, מנהלת מחלקת למידה, אגף פיתוח והדרכה, חטיבת מש"א ונכסים, בנק דיסקונט

12:45 – 12:15
חווית העובד בעולם העבודה הדיגיטלי
גלית גנאור,
Social Knowledge

13:15 – 12:45
סביבת העבודה ועיצוב המשרד העתידי
אורנה ברקת

פיתוח הדרכה, המודלים המרכזיים ואיך ליישם אותם
דר' ערן גל, המכון הטכנולוגי חולון
אלינור מימון, Lnet

12:45 – 11:45
5 המודלים לפיתוח הדרכה וכיצד לבחור את המודל המתאים למול אתגר ההדרכה הארגוני
דר' ערן גל, המכון הטכנולוגי חולון

13:15 – 12:45
מקרי בוחן ליישום מודל 70-2010 בארגונים עסקיים
אלינור מימון, מחברת Lnet

המפתח להצלחה בעולם העבודה 2030 – אמפתיה או אפליקציה?
.
ערן נצר, בנק פועלים

11:45-12:15
מי הוא הטאלנט של עולם העבודה העתידי?
מאיה בר לב, Deloitte

12:45 – 12:15
ללמד מיומנויות רכות כמו ללמד רכיבה על אופניים

ד"ר אורית שלומזון, SimTeam

13:15 – 12:45
למידת Mooc Hub

איריס הלפרין, בנק פועלים

ארוחת צהריים בחדר האוכל של המלון

14:15 – 13:15

בחירה בין 4 עולמות תוכן
פירוט מלא על ההרצאות בסיום הלו"ז

15:15 – 14:15

?One Size Fits All
למידה מבוססת חוויה אישית
אלון ממלוק, מט"ח
שי פלד, אמדוקס

15:15 – 14:45
הטמעה של פתרונות למידה בדגש של פרסנוליזציה
.
.

15:15 – 14:45
המחשת תהליכים ופרויקטים בתחום ההוראה, מוקדי השירות וקליטת עובדים
חדשים
גלעד בנימני, בזק
רונית מסיקה, מט"ח

"מסדרים את הבית"
רה אירגון של מערך ההדרכה

ענבל מרטינז, מגדל

15:45 – 14:45
מגדל – Case Studies
יצירת ערך
באמצעות הדרכה

תהליך הבנייה מחדש של מערך ההדרכה במגדל – חברה לביטוח, תוך מתן מענה לצרכים המשתנים של הארגון והשינויים המואצים בעולם הכשירויות וההתמחויות של העובדים.
משתתפים: שני מצפון, ליאת ארז, יוסי זר

תפקידו המשתנה
של איש הלמידה

עירית לופט מדר, טבע
טלי גזית אל בחר, מימון ישיר

15:45 – 14:45
כולם מדברים על "הלומד במרכז" – איך הופכים את הסיסמה לפרקטיקה?
ארגז כלים פרקטיים ליישום התפיסה בארגון

עירית לופט מדר, טבע
טלי גזית אל בחר, מימון ישיר
.
.
.
.
.
.

מרחבי למידה והטרנדים המשפיעים עליהם
רס"ן משה קסטרו
רס"ל שרי חזי

15:05 – 14:45
רקע, הקשרים ההיסטוריים, פילוסופיים למרחבי הלמידה

ד"ר רעות גורדון, מנהלת תכנית הכשרת המנהלים במכללת "אחווה"

15:25 – 15:05
הצגת מודל 
F.L.S
(Future Learning Spaces)
שרון גרינברג ורותי סלומון, מכון מופ"ת

15:45 – 15:25
עקרונות לתכנון ופיתוח סביבות למידה חדשניות

ד"ר יעל מילוא-שוסמן, מומחית לעיצוב סביבות חינוכיות ולאוריינות חזותית

הפסקת התרעננות ומעבר לסדנאות סוף יום

15:30 – 15:15

בחירה בין 3 סדנאות יישומיות
פירוט מלא על ההרצאות בהמשך לאג'נדה

17:00 – 15:30

כוחה של נוכחות
The Power of Presence
בארי כץ

!Go virtual
בניית כיתה וירטואלית מנצחת
עדי כפכפי, טבע
גבי מאור, NICE

יצירת פודקסטים ככלי לימודי בארגון
ד"ר אושי שהם קראוס, "עושים היסטוריה"
רס"ל שרי חזי, קריית ההדרכה

פירוט מושבים וסדנאות - 'למידה 2030'

מושב 1: המפתח להצלחה בעולם העבודה 2030 – אמפתיה או אפליקציה?
מנהל המושב: ערן נצר | מנהל יחידת פיתוח פתרונות למידה בבנק הפועלים

תיאור המושב:
קשה לנבא מה יהיה ב- 2030, אך אין לנו פריווילגיה לא להתכונן לכך!
במושב נשמע אלו מיומנויות נדרשות לעובדים ולצוותים על מנת להבטיח הצלחה בשוק העבודה בשנים הבאות. נדגים הזדמנויות טכנולוגיות חדשניות להכשרת "מיומנויות רכות" באופן סימולטיבי. נלמד איך לייצר פלטפורמה ארגונית ללמידה עצמאית למגוון רחב של תפקידים ונושאים באמצעות Mooc Hub.

Top 2018 Workplace Learning Trends – 1 priority: Training For Soft Skills

מי הוא הטאלנט של עולם העבודה העתידי?
מאיה בר לב | מובילת תחום יעוץ ארגוני – Deloitte

אלו אתגרים ניצבים בפני ההון האנושי בעולם העבודה העתידי?
מה חשוב שילמדו ילדינו בבית הספר, כדי להצליח בשוק העבודה?
מה יותר חשוב, יכולת להיות אמפתי או יכולת לפתח אפליקציה?
מה המשמעות של הכשרה ופיתוח של הון אנושי לקראת עולם עבודה עתידי שלא ברור כיצד הוא יראה?
מי יצליח יותר, מי שיודע פחות על יותר או המומחים בתחומם?

ללמד מיומנויות רכות כמו ללמד רכיבה על אופניים
ד"ר אורית שלומזון | מייסדת SimTeam ומנהלת את מרכז הסימולציה בקריה האקדמית אונו

למה ללמד לרכב על אופניים זה אינטואיטיבי לנו, אבל כדי ללמד לבנות אמון אנחנו שוברים את הראש?! מנהלים, יועצים, עורכי דין, אנשי מכירות, מהנדסים, מורים…… כולם כבר מתאמנים בסימולציה. אתם מוזמנים להשתתף בהדגמה חווייתית של שיטת לימוד חדשנית! זה הרבה יותר אינטואיטיבי ממה שאתם חושבים 🙂

למידת Mooc Hub
איריס הלפרין | מובילה את תחום הלמידה הארגונית (ארגון לומד) ביחידות המטה של בנק הפועלים

ההבטחה של למידה באמצעות MOOC (קורסים מקוונים באינטרנט) גדולה, אך קיים אתגר גדול בלמידה עצמאית. לכן הקמנו את האוניברסיטה המקוונת של בנק הפועלים ויצרנו מעטפת למידה תומכת מותאמת לכל קורס . בואו לשמוע איך מגיעים ל- 95% הצלחה, כאשר הבנצ'מרק העולמי כ- 10% מסיימים.

מושב 2+7: איך נשארים רלוונטיים? תפקידו המשתנה של איש הלמידה
מנהלות המושב: עירית לופט מדר | מנהלת פיתוח הדרכה גלובלי בחברת טבע
טלי גזית אל בחר | מנהלת תחום למידה ופיתוח ארגוני במימון ישיר

תיאור המושב:
אנחנו כאנשי למידה מתנהלים במציאות מורכבת, מלאת אי וודאות, טכנולוגיות חדשניות ועוד… לפיכך, אנחנו אמורים להתאים את עצמנו לקצב של המציאות המשתנה ולהבטיח שנישאר רלוונטיים.

איך עושים את זה?

במושב נענה על חלק מהשאלות שיכוונו אותנו, אנשי הלמידה, לפעול אחרת:

  • מדוע חשוב להיות מודעים להיבטים הרגשיים של הלומדים שלנו?
  • כיצד נכון לעבוד מול היחידות העסקיות ולהשיא ערך לארגון?
  • איך מתאימים את תהליכי הפיתוח וההטמעה למציאות המשתנה?
  • איך מתרגמים אסטרטגיית למידה לתוכנית פעולה?

בחלקו השני של המושב נתרגל מספר פרקטיקות בפיתוח פתרונות למידה בגישת "הלומד במרכז", שתוכלו לקחת אתכם כצידה לדרך.

למי מיועד:
מפתחי הדרכה, יועצי למידה ומנהלי הדרכה בארגונים.

אמיל"י – Out!
איך באמת מניעים עובדים ללמידה?

שני להט-אלדר | פסיכולוגית ויועצת ארגונית

ה"עובד המודרני" מאתגר את מחלקות ההדרכה- הוא זקוק ללמידה זמינה, מהירה, בלתי פורמלית ואדפטיבית. התשובה המתבקשת היא מיקוד בפיתוח ערוצי למידה מתקדמים טכנולוגית אולם, זהו מענה חלקי בלבד.

באותה נשימה, ה"עובד המודרני" זקוק יותר מאי פעם לתחושת מחויבות ברמה הרגשית ולסביבת עבודה ש"רואה אותו" ואת הצרכים המשתנים שלו.

בסדנה, נכיר מודל לזיהוי צרכים אישיים, נבין את חשיבותם ככלי להנעה ויצירת מוטיבציה ונתרגל כלים שאפשר יהיה ליישמם כבר "מחר בבוקר".

בנוסף, נגדיר את תפקידו אל איש ההדרכה בעיצוב חווית עובד חיובית ונבין את הקשר בין צרכים אישיותיים, בניית מודל עבודה שיתופי והיכולת של העובד להתחבר לסיפור הארגוני.

פיתוח הדרכה מסורתי – Out!
תפיסת הפיתוח באמדוקס השתנתה, וזה עובד
נעמי מלכה | Learning & OD Business Partner at Amdocs
מירה גרונהאוס | Director of DevOps transformation at Amdocs

כשם שעולם פיתוח התוכנה משתנה, כך גם עולם הלמידה וההטמעה. בפרויקט חוצה חברה, שעוסק בשינוי זה, נוצר חיבור ייחודי בין הלקוחות הארגוניים ואנשי הלמידה. בהרצאה נציג יחד, כיצד החיבור הזה אפשר תהליכי פיתוח חדשים של תוצרי למידה ייחודיים ואטרקטיביים ותהליך הטמעה חדש.

  • נציג איך שילבנו בין הצורך לאפשר ללומד את החופש לבחור מה ואיך ללמוד, לבין הצורך של המנהלים לבקר את ההתקדמות ולעמוד ביעדים האגרסיביים של הארגון.
  • נדגים איך רתמנו את אנשי השטח לתהליכי ייצור התוכן, ועשינו שימוש מקסימלי בתכנים חיצוניים, כדי לייצר תמהיל אופטימלי בין ידע ארגוני פנימי לבין ידע חיצוני ומגוון לתוך הלמידה.

Slogans – Out!
How can your strategic vision become a reality?

Ari Katanick | Vice President of the Strategic Program Office at SAP

We’ve all been there: great ideas with grand visions, and no clearly defined path to turn this strategy into reality.

So, how do you ensure your strategic vision becomes a cultural reality? During this session, we will focus on the causes and implications of the strategy-to-execution gap. You will learn a process for bridging that gap, ensuring the strategic vision is implemented and adopted as company culture. We will discuss the critical role Learning Organizations play in leading transformations and the necessary components of a lean and effective Project Lifecycle approach which can be used for all types of Learning projects.

מושב 3: הערך המוסף
מנהלת המושב: רינתיה ברוכים לוין | יועצת ללמידה והדרכה בארגונים
מרצה שותף: שי פיסטוק | Training specialist אדידס ישראל

מה נעשה במושב?

נלמד לייצר ערך מוסף בארגון!

אתם רלוונטיים בארגון שלכם? מצליחים לחשוב צעד לפניו? מוודאים שיש חיבור לצורך? אפשר בכלל לעשות את זה? ומה זה אומר אם אנחנו לא עושים את זה…? אז המטרה היא לענות על השאלות האלו גם פילוסופית וגם פרקטית.

כדי שתראו שזה מתאים לכם… המושב בנוי ככה:

(1) נתחיל מלהבין: מה זה בכלל אומר?
ספוילר: מדובר בשילוב של בדיקת ההשפעה שאנחנו יוצרים עם האמון שנותנים בנו, וכן, יש לזה מודל…

(2) אח"כ נעבור לשלב שאתם באים לעבוד…
תבחנו את עצמכם – איפה אתם במודל המיצוב של הדרכה בארגונים? בגדול, אפשר לפתוח קבוצת תמיכה לכל רמה במיצוב

(3) משם נצלול לכל סוג מיצוב וכמובן נדבר תכל'ס
נבחן דוגמאות וכלים ממשיים מעולם המחקר והדעת (כן, יש כזה במקצוע שלנו)
נרד לקרקע וננתח מקרי אמת משני ארגונים שונים בתכלית כדי שכווולם יוכלו למצוא את עצמם: ארגון עסקי וארגון ציבורי
ו… אל דאגה! לא נשאיר אתכם בידיים ריקות, תקבלו מאתנו עזר עבודה

(4) בסוף כמובן נסכם ונקווה שיהיה זמן לשאלות

יאללה, בואו ליצור ערך מוסף

מושב פרקטי בצורת סדנה שבו ייקחו המשתתפים חלק בעשייה תוך עבודה בשולחנות עגולים

מושב 4: חווית למידה
איך לעצב שינוי התנהגותי חוויתי

מנהלי המושב: דר ענת יעקבי | מנכ"לית ExperTeam
ינאי זגורי | מנהל תחום מוצרים וחדשנות בלמידה ExperTeam
אבי לוי | מעצב חווית למידה בנק הפועלים / ExperTeam

הלומדים שלנו "מצביעים ברגלים"- פחות ופחות מגיעים להדרכות, עוברים את הלומדה בלי ללמוד ורק מחפשים את כפתור ה next ולא משתתפים בדיונים ובפורמים שאנחנו מיצרים עבורם.

אז איך מטפלים במוטיבציית למידה כל כך נמוכה בארגונים? איך גורמים לרמת engagement גבוהה של הלומד עם החומר?

פתרונות הלמידה שמעצבים ארגונים ממוקדים ביעילות ואפקטיביות, ועל כן מייצרים חווית למידה מסוג מאוד מסוים.  בו בזמן הלומדים שלנו רגילים לחוויות פשוטות (ספוטיפי), ממוקדות (יוטיוב) ומותאמות (אמזון).

אז אל תאמר קהל יעדתאמר פרסונות

במושב זה נחזיר את הלומד למרכז.

עיצוב חווית למידה הוא תהליך מתודולוגי. בעזרת כלים שנביא מעולם ה UX ומתודולוגיות של Design Thinking נלמד את תהליך העבודה, הכלים ושיטות הפעולה אשר בעזרתן נעצב למידה אפקטיבית, יעילה אך גם חווייתית עבור הלומד. נתנסה בעיצוב של חווית למידה שתוכלו להביא לארגונים שלכם לקידום הלמידה האפקטיבית והחוויתית בארגון.

ביחד נכיר ונעצב מקצוע חדש: מעצב חווית למידה.

 למי מיועד: מנהלי הדרכה, מפתחי הדרכה, מדריכים וכל מי מעצב חווית למידה.

מושב 5: פיתוח הדרכה, המודלים המרכזיים ואיך ליישם אותם
דר' ערן גל, המכון הטכנולוגי חולון
אלינור מימון, מחברת Lnet 

המושב מיועד למפתחי הדרכה והעוסקים בהתווית למידה ארגונית.

המושב יכלול שתי הרצאות בין תאוריה לפרקטיקה בעולם פיתוח הלמידה הארגונית.

דר' ערן גל מהמכון הטכנולוגי חולון יעשה לנו סדר במודלים מקובלים לפיתוח הדרכה כיום. נציג 5 מודלים זה מול זה ונבחן אותם בעין פרקטית וביקורתית. מתי נכון ליישם? למי מתאים ולמי פחות? ואיך נוכל לבחור את האסטרטגיה הנכונה למול אתגר הדרכתי בארגון.

אלינור מימון מחברת Lnet תציג מקרי בוחן ליישום מודל 70-2010 בארגונים עסקיים. נתייחס לקהלים שונים, צרכים שונים ואופי היישום המשתנה בהתאם. המפגש מבוסס נתונים אמפיריים ומחקרי מקרה של יישומים מוצלחים בפועל.

במהלך המושב נקיים דיון עם המשתתפים על בסיס הניסיון והתובנות שלהם במצבי למידה ארגוניים ותהליכי פיתוח הדרכה.

מושב 6: מרחבי למידה
והטרנדים המשפיעים עליהם

מרצים: רס"ן משה קסטרו | חטיבת תוה"ד, רמ"ד הדרכה
רס"ל שרי חזי | רת"ח למידה מתוקשבת, קריית ההדרכה, מדור טי"ל

תיאור המושב:
מרחבי הלמידה הינם חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה ועם השנים ההבנה הינה שיש להם משקל רב ומשמועתי בשיפור מועילות הלמידה. מרבית מרחבי הלמידה לא ממש השתנו, דיי מסורתיים ודומים ברוב המוסדות והארגונים למרחבי הלמידה בתקופת המהפכה התעשייתית.

אז איך לאפיין אותם אחרת?

במושב נענה על חלק מהשאלות שיכוונו אותנו, כמנהלי ומפתחי למידה, לבחון את הסביבה שלנו אחרת:

  • עד כמה אפיון סביבת למידה משמעותית לתהליך הלמידה?
  • כיצד מעצבים מרחב למידה מותאם לקהל היעד ולהכשרה כיום ובעתיד?
  • כיצד משפיעה הטכנולוגיה והטרנדים על סביבות הלמידה?

למי מיועד: מפתחי הדרכה, יועצי למידה ומנהלי הדרכה בארגונים.

רקע, הקשרים ההיסטוריים, פילוסופיים למרחבי הלמידה
ד"ר רעות גורדון | מנהלת תכנית הכשרת המנהלים במכללת "אחווה" ויועצת בתחום התאמת מבני חינוך לפדגוגיה עכשווית

מרחב הלמידה הפך לאחרונה ל"נושא חם" במערכות החינוך בארץ ובמדינות ה-OECD. מערכת החינוך הציבורית, אשר נוסדה בשלהי המאה ה-19 והתנהלה כבכוח האינרציה במהלך המאה ה-20, התעוררה מתרדמתה בראשית המאה ה-21 למציאות שבה התחוללו שינויים טכנולוגיים וחברתיים דרמטיים. כל אלה ועוד מחייבים לשנות את דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה, ושינויים אלה מחייבים שינויים במרחבי הלמידה. פיענוח הזיקות השונות שהתקיימו לאורך ההיסטוריה עשוי לסייע בדרכים שבהם ניתן וכדאי להתאים מרחבי למידה לפרקטיקות הפדגוגיות המשתנות.

הצגת מודל F.L.S
(Future Learning Spaces)

שרון גרינברג | מנהל המו"פ לטכנולוגיה ולחדשנות בחינוך במכון מופ"ת
רותי סלומון | ראש צוות פדגוגיה במכון מופ״ת

אנו מודעים שהלמידה מושפעת ממשתנים תוך אישיים, חברתיים, תרבותיים ופיזיים. בשנים האחרונות החלו ארגונים בכל העולם להפנות זרקור על המרחבים שמשרתים את הלומדים שלהם.

עיצוב מרחב למידה חדשני עלולה להיות פרויקט משמעותי ועתיר משאבים, בהרצאתנו נציע המלצה להתנעת פרויקט לעיצוב מרחב למידה על פי גישת ה-design thinking  מהחזון ועד להקמה.

עקרונות לתכנון ופיתוח סביבות למידה חדשניות
ד"ר יעל מילוא-שוסמן | מומחית לעיצוב סביבות חינוכיות ולאוריינות חזותית

מיומנויות המאה ה-21 נדרשות לענות על צרכים בעלי מאפיינים חדשים ומורכבים, ולפיכך גם סביבת העבודה והלמידה חייבת להתעדכן ולהתאים עצמה. בכדי לפתח את המיומנויות הללו בצורה מיטבית עלינו ליצור סביבות תומכות וידידותיות למשתמש.
ההרצאה תציג פתרונות וכלים, על סמך מחקרים עדכניים, לעיצוב סביבות עבודה ולימוד, אשר תומכות בצרכים החדשים ומיישמות אותם. בין הפתרונות שיוצגו סביבות ביופיליות, מרחבי VR (וירטואל ריאליטי), אזורי מדיטציה ו"הרהורים" ועוד.

מושב 8: "מסדרים את הבית"
רה אירגון של מערך ההדרכה

מנהלת המושב: ענבל מרטינז | מנהלת מרכז הלמידה והפיתוח במגדל

מה נעשה במושב?

נצלול לעומק תהליך הבנייה מחדש של מערך ההדרכה במגדל חברה לביטוח ומתן מענה לצרכי ההדרכה של עולם העבודה החדש.

מרצי המושב:

שני מצפון – אחראית הדרכה ופיתוח ארגוני – "חיכינו לך" – סוד השימור והמחוברות של העובד מתחיל בתהליך קליטתו.

ליאת ארז – ראש צוות הדרכה ולמידה תפעול חא"ט – שיתוף בקונספט הדרכתי ייחודי על ידי מתן מענה גמיש להאצה והשינויים בתחומי המומחיות של העובדים.

יוסי זר – ראש צוות פיתוח משאבי למידה והכשרה לעובד- על שינוי מהותי במבנה גוף ההדרכה והתאמתו לצרכים המשתנים של הארגון.

ענבל מרטינז – מנהלת מרכז הלמידה והפיתוח – על מהות ניהול השינוי – כיצד משנים תפיסות, מתקשרים ומטמיעים שינוי בארגון.

מושב פרקטי-הרצאתי

מושב 9: ?one size fits all
למידה מבוססת חוויה אישית

מנהלי המושב: אלון ממלוק | ראש מינהלת למידה אונליין מט"ח
שי פלד | ראש צוות פיתוח הדרכה אמדוקס

בעולם עבודה בו אחוז הזמן שעובדים מקדישים ללמידה בשבוע הוא כ- 1% וציפיות הלומדים לחוויית למידה אישית וממוקדת הולכות וגדלות- אתגר ההתפתחות המקצועית הולך וגדל.

כיום, תהליכי הלמידה ברוב הארגונים הם בעיקרם גנריים, מונעים משיקולי יעילות ומתן מענה מהיר לצרכים העסקיים. עולם העבודה, המצוי בשינוי מתמיד מחייב התאמה של דרכי הלמידה, הטמעת תוכניות למידה בדגש על פרסונליזציה וחויית למידה אטרקטיבית.  

במושב זה נציג באופן פעיל דוגמאות של תהליכי למידה מניהול כשירויות לסגלי הוראה, דרך הדרכת מוקדי שירות וקליטת עובדים חדשים שעוצבו מחדש כפתרונות למידה מבוססי חווית למידה מותאמת אישית (החל מהפנייה מדויקת לאוכלוסיות הלומדים הרלוונטיות ועד לבחירתם בערוץ ובקצב הלמידה).

מציגים:
גלעד בנימיני – מנהל מחלקת פיתוח אמצעי למידה, בזק.
רונית מסיקה – מנהלת פיתוח מקצועי אונליין, המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח).

למי מיועד: מנהלי הדרכה, מפתחי הדרכה, מעצבי למידה, מדריכים וכל מי שאחראי על תהליכי למידה בארגונים.

סקירת מקרי מבחן מארגונים

סדנה יישומית לבחירה 1:
עושים פודקסט: יצירת פודקסטים ככלי לימודי בארגון

ד"ר אושי שהם קראוס, "עושים היסטוריה", רשת הפודקאסטים הגדולה בישראל

מהו פודקאסט 

פודקאסט הוא משדר רדיו (או סדרת פרקים של משדר רדיו) שנעשה באופן פרטי על ידי אנשים בודדים או ארגונים. פודקסטים מופצים באינטרנט ובסלולרי ומאזינים להם בזמן פנוי (Audio on Demand).

למה פודקאסט עשוי לשמש ככלי למידה משמעותי בארגונים?

הכנת הפודקסט מחייבת עבודת ארגון קוגניטיבית והגדרת נושאי הדיון, היא מחייבת ראייה ארגונית רחבה, ראיון של אנשי מפתח, מחייבת לימוד והיכרות ארגונית מזוויות שונות. בסיום התהליך אנחנו נשארים עם ספריה ווקאלית של תובנות ואינפורמציה. וגם…מדובר בתהליך מאתגר, הרפתקני ומהנה.

בסדנה:

  • נלמד מהו פודקסט, כיצד מתאימים אותו לצרכים הארגוניים, ואיך מתחילים ביצירה.
  • נכיר את החלקים הטכניים והמלהיבים, כגון עבודה עם מיקרופון ועבודת עריכת סאונד.
  • נתנסה בהתאמת פודקסט קצר לצרכים שנגדיר, נכתוב בקצרה, נקליט ונערוך

קהל היעד – אחראי/ות למידה, אנשי טכנולוגיות למידה, מפתחי למידה

מה נדרש – מחשב נייד עם יכולת התחברות לרשת וטלפון סלולרי.

סדנה יישומית לבחירה 2:
!Go virtual
כלים יישומיים לבחירה, עיצוב והוצאה לפועל של כיתה וירטואלית מנצחת

עדי כפכפי – שמיל | מנהלת פרויקטי למידה וטכנולוגיות למידה בטבע
גבי מאור | מנהל פיתוח הדרכה בחברת NICE מערכות

תיאור הסדנה:
עולם הלמידה של המחר מצריך מאנשי הלמידה בארגונים לעצב חוויות למידה שחוצות גבולות של זמן ומיקום. אחת הדרכים להגיע לקהל גדול ומפוזר גיאוגרפית היא באמצעות שימוש בכיתה וירטואלית.

בואו לשמוע איך טבע ו-NICE עושות למידה בכיתה וירטואלית!

איך מזהים את הצורך לכיתה וירטואלית בארגון? כיצד בוחרים את הפלטפורמה הנכונה? ומהן הדרכים להטמיע למידה וירטואלית כחלק מההדרכה הארגונית?
בסדנה נלמד גם על יתרונות הלמידה בפלטפורמה וירטואלית ועל האתגרים שהיא מציגה (ואיך מתמודדים איתם?); נתנסה בבניית הדרכה בכיתה וירטואלית, המרת הדרכות של כישורים רכים וטכניים ותרגילים face-to-face אל המרחב הוירטואלי ובהרצת הדרכה הלכה למעשה.
נקבל טיפים יישומיים ליצירת חווית למידה מהנה, מערבת, אינטראקטיבית ובעיקר אפקטיבית.

מי קהל היעד – אחראי/ות למידה, אנשי טכנולוגיות למידה, מפתחי למידה

מה נדרש – מחשב נייד עם יכולת התחברות לרשת ולהוריד לטלפון הנייד אפליקציה של Adobe Connect.

סדנה יישומית לבחירה 3:
כוחה של נוכחות – The Power of Presence
בארי כץ

הצלחה של ההדרכה אינה תלויה רק בתוכן האיכותי. הדרכות רבות עם תוכן מצוין לא מצליחות להניע לשינוי מחשבה או פעולה רצויה.

הנחיית הסדנא משפיעה לא פחות מהתוכן ובמקרים רבים אף יותר. העברה ממוקדת של המסרים, היכולת לעורר ולהחזיק את העניין תשומת הלב המשתתפים ולייצר מעורבות גבוהה לאורך הסדנא הינם הבסיס לכל הדרכה שמצליחה להניע לפעולה.

בארי כץ, מיסד חברת בארי כץ בע"מ, מומחה לתקשורת אפקטיבית ויכולות פרזנטציה, עם ניסיון בינלאומי של למעלה מ 25 שנה, יציג במפגש ממוקד זה טכניקות וכלים שיעזרו לכם להצליח יותר בכל הדרכה, ישיבה או פגישה חשובה.

ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime