5 דרכים לגרום לעובדים להקשיב

5 דרכים לגרום לעובדים להקשיב

כמנהל עליך לתקשר עם העובדים שלך כדי לספק להם את הכיוון האסטרטגי, לחזק את התרבות הארגונית וללכד את הכוחות בכדי להשיג את המטרות והיעדים של החברה

שיתוף

אף אחד לא אוהב שמרצים לו, במיוחד במקום העבודה. כדי להיות יעיל עליך להעביר את המסרים שלך בצורה המייצרת אנרגיה והתלהבות ולא בדרך מונוטונית וכבויה.

להלן חמישה טיפים כיצד לדבר אל העובדים שלך כך שיתעניינו ויקשיבו:

שימוש בהומור

לא משנה כמה בכיר אתה בתפקידך הניהולי, פעמים רבות ישנו מתח רגשי בין המנהלים והעובדים. דרך מצוינת לפרק את המתח וליצור תהליך של שיחה והקשבה, היא שימוש נכון בהומור. הומור יכול להתבטא במשפט שובר דיסטנס כגון: "אתם בטח שמחים לראות אותי על הבוקר", או "נכון שכבר לא יכולתם לחכות לשמוע מה שיש לי לומר?"
ואפילו בלצחוק על עצמך בעדינות. מנהלים שיש להם מבטא מסוים יכולים לצחוק על המבטא שלהם שעשוי לבלבל, מנהלים שמתלבשים בצורה מאוד פורמלית יכולים לצחוק על הבגדים שבחרו ללבוש, וכן הלאה. הומור היא דרך מצוינת לגרום לאנשים להקשיב ולהטמיע ביתר נכונות את המסרים שלך.

שאלות פתוחות

שאלות פתוחות היא שיטה מצוינת נוספת לזכות באהדת העובדים. כשאתה שואל אחד מהעובדים שאלה ישירה ופתוחה, אתה מעביר את ההקשבה ממנו אליך. כעת אתה זה שמקשיב והוא מקבל את הזכות לדבר. עובדים שמורשים ומתבקשים לדבר במהלך הפגישות עם המנהלים, תמיד מתעניינים יותר ורוצים יותר להקשיב. מעבר לכך, הם מוכרחים להקשיב, כדי לדעת כיצד להשיב על מה שישאלו אותם.

לשלב את העובדים בתוך השיחה

דיון, בניגוד להרצאה בה רק צד אחד מדבר, משלב את כל המשתתפים בו בנושא השיחה. בקש מהעובדים לדבר ולהביע את דעתם, אם מדובר בפרויקט חדש, ברכישה עתידית, במכירות, או בכל נושא מקצועי אחר.
בקש מהעובדים את דעתם בנושא, היוועץ בהם ותן להם את התחושה שדעתם חשובה. גם אם בסופו של דבר רעיונותיהם לא ייושמו בפועל, לכל הפחות תזכה בהקשבתם ותמיכתם.
נסה להנחות את הדיון כך שכל העובדים יזכו לדבר, גם אלו השקטים הנחבאים מאחור, המתקשים להשתלב בשיחה ולהביע את דעתם. ככל שיותר אנשים יצטרפו לדיון, כך הוא יהיה יותר מעניין ואפקטיבי.

שילוב סרטון או מצגת

שיטה טובה להלהיב את הקהל ולגרום להם להקשיב, נעשית באמצעות שילוב מצגות מעניינות בדיון. בדיוק כפי שהרצאות רבות כיום נפתחות במצגת או בסרטון וידאו, כך גם דיונים יכולים לשלב את המודל המומלץ הזה. סרטון וידאו או מצגת משעשעת המעבירה מסר רלוונטי, שיפתחו את הדיון אותו אתה מוביל, ללא ספק ימשכו את העובדים שלך להקשיב ולקחת חלק פעיל בדיון. ככל שהסרטון יעביר את המסר בדרך מעניינת יותר, כך גם הדיון יושפע ממנו ויהיה מעניין בהתאם.

דוגמאות

המחשת הרעיון שאתה מעביר באמצעות דוגמאות רלוונטיות מחייהם של אנשים שהצליחו, תמיד מוצלח ויעיל להעברת מסרים בצורה נכונה.
אנשים אוהבים לשמוע על אנשים אחרים. על דרכים בהן אנשים אחרים הצליחו וגם היכן הם נכשלו. ככל שתשלב יותר דוגמאות רלוונטיות, אירועים, מחקרים ודברים שנעשו בפועל, כך תזכה ליותר הקשבה ועניין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה