מנהלים חכמים לא חוששים מעימותים בחדרי ישיבות

מנהלים חכמים לא חוששים מעימותים בחדרי ישיבות

"כך מחליטים האנשים החכמים" - מאת ברין זקהאוזר וארון סנדוסקי. הנוסחה לקבלת החלטות של 21 מנהיגים חכמים בעלי חשיבה מקורית. הוצאת מטר, 172 עמודים.

שיתוף
כך מחליטים אנשים חכמים

כיצד מקבלים המנהיגים החכמים החלטות ומובילים חברות וארגונים להצלחות גדולות? בשאלה זו דנים ברין זקהאוזר וארון סנדוסקי. זקהאוזר היא מרצה בכירה למנהל עסקים וממשל באוניברסיטת הרווארד ומנהלת חברה להשקעות בנדל"ן. סנדוסקי הוא מנהל כללי של קרן הון סיכון המתמחה במכשור רפואי.

ראשית מציעים השניים צריך ללכת למקור- לבקר באופן אישי יותר מ-400 לקוחות של החברה, לדבר איתם בגובה העניים ולהתרשם מהם האם הם מרוצים מהשירות שקיבלו ומדוע. כדאי גם להסתובב בעולם כדי ללמוד כיצד העסקים מצליחים בסביבות שונות. מקבל החלטות מצליח, מפתח מקורות מידע ראשוניים ומאמץ את מה שהם מכנים 'תצפית יחידנית'.בהקשר זה קובעים המחברים- הכלל הראשון הוא להפוך את ההליכה למקור לעניין שבשגרה.

הנושא השני המאפיין מנהיגים חכמים, היא יכולתם "למלא את חדרם בפראים". הם אינם חוששים מעימותים המתנהלים בחדרי הישיבות, הם רואים במגוון הדעות הנאמרות בהתלהבות, מנוע היוצר רעיונות חדשים. 21 המנהיגים עליהם מדברים המחברים, גם אינם חוששים מסיכונים- הם מצליחים להתגבר על הפחד ומבררים לעצמם מה מניע את הסיכון הפנימי שבהם. הם מתגמלים אנשים אחרים הנוטלים סיכונים חכמים ויוצרים סביבה הסובלנית לסיכונים.

המנהיגים החכמים מצליחים להפוך את החזון לדבר שבשגרה- הם מאתרים את החזון הנכון, ממירים אותו למטרות בעלות סדר עדיפות ושומרים על גמישות מתמדת שאינה מכבה את ההתלהבות ממנו.

גם כישורי התקשורת שלהם מוצלחים במיוחד- הם שואלים את השאלות הנכונות ומעיזים להטיל ספק בהנחות יסוד. סביבת העבודה שלהם מגוונת, הם שומרים על ההתלהבות בארגון ותורמים לקהילה.

בין החכמים אותם מזכירים המחברים נמצא גם חתן פרס נובל לכלכלה דניאל כהנמן – פסיכולוג חברתי שהיטיב להסביר כיצד בפועל מתקבלות החלטות בתחום הכלכלה. לטענת כהנמן ההחלטות בפועל מתקבלות הרחק מכול המודלים התיאורטיים המדברים על רציונאליות מושלמת שעמיתיו הכלכלנים תמיד הטיפו לה. גם הישגיו של ריצ'ארד ווגנר יו"ר ג'נרל מוטורוס נסקרים בספר זה.

השילוב של ידע תיאורטי וניסיון מעשי, הופך את הספר הזה למעניין במיוחד. הוא מצליח גם לשלב סיפורי חיים וניתוחי אירועים עם צרור עצות מעשיות המסיימות כל אחד מהפרקים. והעיקר- ענייני, שומר על המתח וגם לא ארוך במיוחד…

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה