שנו את התפיסה: מדוע כדאי לגייס אמהות?

שנו את התפיסה: מדוע כדאי לגייס אמהות?

לפעמים נדמה שהעסקת אמהות פירושה כאב ראש לא קטן ולעתים אף פגיעה בעבודה. אך לעתים לא רק שתפיסה זו שגויה, אלא להיפך – אמהות מוכיחות את עצמן פעמים רבות יותר כעובדות יעילות יותר

שיתוף
אמהות חד הוריות בעבודה

אמהות חד הוריות בעבודה

נשים רבות סבורות שכדאי להן להצניע את העובדה שהן אמהות בתקופה של חיפוש עבודה, ומעלימות את הפרט החשוב הזה מקורות החיים שלהן ובראיונות עבודה. למרבה הצער, יש להן סיבה טובה לכך: חלקם הגדול של המגייסים אינו מקבל אותן לעבודה, ורבות מהן נותרות מחוץ לשוק העבודה לתקופה ממושכת (זאת למרות שלא חוקי לפסול אותן מסיבה זו).

 


תגובה של גולשת בעמוד הפייסבוק שלנו לשאלה "מהי השאלה הכי לא נאותה
ששאלו אתכם בראיון עבודה?"

 

מהם החששות מגיוס אמהות לארגון? ראשית – החשש מכך שיכולותיהן המקצועיות נפגעות. על פי התפיסה "המסורתית" יום עבודה קצר יותר נתפס (שלא בצדק בהכרח) כמייצר פחות תפוקה. שנית, שאותה עובדת לא תאריך ימים במשרתה מתוך רצון לטפל בילד במשרה מלאה. שלישית, החשש מחיסורים רבים (בדיקות, ימי מחלה וכמובן – חופשת הלידה). מעסיקים רבים גם נרתעים מהחוקים, שנוצרו במקור כדי להגן על אמהות (כגון שעת הנקה, חופשת לידה, איסור פיטורים בהריון וכו').

ואחרי ששמענו על החששות: מדוע כן כדאי לתת לאמהות יותר הזדמנויות? הנה כמה יתרונות בולטים האופייניים לעובדות שהן גם אמהות:

1. הן יעילות יותר בעבודה
שאלו בוסים רבים שמעסיקים אמהות ותגלו שמדובר בעובדות יעילות מאוד. מגבלת השעות מכריחה אמהות "לתקתק עבודה", להתמקד במשימות  ולנהל את הזמן בצורה נכונה יותר – דווקא כי הוא יקר.

2. הן נאמנות למקום העבודה
שוק התעסוקה השתנה לעומת מה שהכרנו פעם. בתקופה שלנו, שבה נהוג להחליף עבודות בתדירות של שנה שנתיים, יש יתרונות רבים ביציבות ובלויאליות למקום. אם תגייסו אמהות לעסק שלכם ותתמכו בהן, תקבלו עובדות נאמנות שלא ממהרות לפזול הצידה. מרבית האמהות מבינות כי מקום העבודה שלהן הוא חלק מפרנסת המשפחה, ולכן היציבות בו חשובה להן לא פחות מלכם. 

3. הן מספקות גיוון ואיזון ארגוני
ככל שהמרקם הארגוני יהיה מגוון יותר, כך הדבר ייטב עבור הארגון. שילובם של אנשי משפחה, ובתוכם האמהות, מעניק פרספקטיבה חשובה בתהליכי הארגון – וגם תחושת משפחתיות נעימה לעובדים. תחושה זו גם מוקרנת החוצה ומציירת את הארגון באופן מחמיא וחמים, שיוצר תחושה שכיף לעבוד בו.

אז מה עושים? משנים את התפיסה. המחשבה שנשים עם ילדים לא יכולות לתפקד במשרה מלאה היא שגויה וסטטוס של "אם" לא מחייב להציע לאמהות רק משרה חלקית או "משרת אם".
הפיתרון ליהנות מכל העולמות הוא לספק לאמהות מסגרת גמישה, שתאפשר להן לעבוד את אותה כמות שעות (או לפחות כמות דומה), רק בתבנית שונה מהרגילה של 09:00-18:00. לדוגמה: אפשר לתת להן להתחיל מוקדם יותר ולסיים ב-15:00, או לעבוד כרגיל – ולהשלים שעות מהבית.


מאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!לוח דרושים AllJobs

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה