ספורט וכושר משפרים ביצועים

ספורט וכושר משפרים ביצועים

רוב העובדים בעולם מודעים לכך שכושר גופני משפר ביצועים וחושבים שאין זה תפקידו של המעסיק, אלא תפקידם שלהם, להבטיח שישמרו על כושר. הקושי: שעות רבות מדי בעבודה

שיתוף
ספורט

ספורט

78% מהעובדים בעולם חושבים שאימוני כושר ופעילות ספורטיבית הם חלק רב חשיבות באורח חיים בריא. זה לא מפתיע. מעניין יותר ש-70% מקשרים שיפור ביצועים בעבודה לעיסוק בפעילויות כאלה באופן קבוע. מקור הנתונים האלה בסקר Workmonitor של חברת Randstad, שהשתתפו בו נסקרים מ-33 מדינות.

על פי הסטטיסטיקה, ספורט וכושר מקדמים ביצועים. היכן עומדים עובדים ממדינות שונות בנוגע לשאלת הקשר הזה? המדינות שבהן הכי הרבה עובדים חשו שיש קשר חזק בין פעילות גופנית לביצועים היו מדינות אמריקה הלטינית ואסיה. אחר כך מגיעות בלגיה והולנד ולבסוף בריטניה, שבה שיעור נמוך מהממוצע העולמי של העובדים חש שפעילות גופנית מחזקת את ביצועיהם, אך גם שם מדובר עדיין ברוב: יותר ממחצית מהעובדים הכירו בקשר בין כושר לתפקוד בעבודה. באופן כללי נראתה הסכמה גורפת בכך שהביצועים משתפרים כשברקע יש פעילות גופנית או ספורטיבית סדירה.

אחד הדברים שמפריעים לעובדים לעסוק בפעילות גופנית סדירה הוא שעות העבודה המרובות. הבעיה בלטה במיוחד במשרות הכרוכות בישיבה מול שולחן, שבהן יש משכי זמן ארוכים ללא פעילות גופנית.

לשחק עם חברים

נראה שרוב המועסקים בעולם, 87%, חושבים שאין זה תפקידו של המעסיק לוודא שהם שומרים על כושר, ושזוהי אחריותו של העובד. מצד שני נמצא ש-28% מהמעסיקים מאפשרים לעובדים להתאמן בשעות העבודה. בלטה במיוחד טורקיה שבה 40% מהמעסיקים מאפשרים זאת. ב-35% ממקומות העבודה בעולם יש ציוד המאפשר לעובדים להתאמן או שהם מציעים לעובדים עסקה מיוחדת למנוי בחדר כושר. 56% מהמעסיקים מפעילים תוכניות לאורח חיים בריא ו-45% מקדמים מזון בריא.

העובדים מנסים לשמור על אורח חיים בריא גם ביוזמות משלהם: 68% משתמשים במדרגות במקום במעלית. בלטו במיוחד ההודים, שאצלם 86% מהעובדים משתמשים בשיטה זאת לשמירה על הכושר. 50% מהעובדים בעולם נהנים ממשחקי ספורט בחברת חברים לעבודה. בולטים בכך בעיקר עובדים מאמריקה הלטינית (67%) ובאסיה (63%). בין האירופאים רק 37% נוהגים לעסוק בספורט עם חברים מהעבודה. אלה שנוטים יותר מאחרים לשחק עם חברים מהעבודה הם עובדים ממין זכר, צעירים ומשכילים יחסית.

בכנס wellbeing – רווחת העובד נרחיב בנושא בריאות העובדים. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה