שיעור התעסוקה של מוגבלים בחברה החרדית – 46%

שיעור התעסוקה של מוגבלים בחברה החרדית – 46%

כנס לשילוב חרדים מוגבלים בשוק העבודה מתקיים היום, ומעלה כמה נתונים חשובים ומעניינים על יחסו של המגזר למוגבלים

שיתוף

בישראל חיו ב-2010 כ-45 אלף חרדים בעלי מוגבלויות, שהם כ-8% מכלל אוכלוסיית החרדים. לשם ההשוואה, בכלל האוכלוסייה הישראלית שיעורם של בעלי המוגבלויות עומד על 19% (בגילאי 20-64).

נתון זה ואחרים נחשפים היום (ג') בכנס למעסיקים ועובדי שיקום הנערך בירושלים, ומיועד לקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות מהמגזר החרדי בשוק העבודה המקומי.

כ-100 מעסיקים ועובדי שיקום צפויים להשתתף באירוע, במהלכו יציגו מומחי המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה בתמ"ת את הכלים לסיוע למעסיקים לשילוב נכים בשוק העבודה.

מומחי התמ"ת דנים במהלך היום סוגיות תעסוקתיות מגוונות ובתוכן  שכר מינימום מותאם, מימון התאמות במקום העבודה, חוק המשתקם, המסלול הממשלתי לקליטת אנשים עם מוגבלות, מסלול תעסוקה, קליטה וקידום בעבודה וכן מרכזי תמיכה למעסיקים. הכנס נערך בשיתוף מכון בית יעקב לקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות מהמגזר החרדי בשוק העבודה.

 

העסקת חרדים מוגבלים 

פחות ממחצית משתמשים במחשב

מבין אוכלוסיית החרדים בעלי המוגבלות, 43% מוגדרים כנושאי מוגבלות חמורה, לעומת 39% מקרב האוכלוסיה החילונית.

חלקם של חרדים עם מוגבלות בעלי תעודת בגרות עומד על כ – 12%, בהשוואה לכ – 19% בקרב חילונים עם מוגבלות. באופן דומה, קיים פער משמעותי לגבי שיעור בעלי השכלה אקדמית – 11% בהשוואה ל כ – 23% בקרב חילונים עם מוגבלות.

48% מקרב החרדים המוגבלים משתמשים במחשב, הרבה פחות מהחילוניים – 73%. עם זאת, נתון זה נעוץ בהערכה ולפיה אחוז ניכר מהאוכלוסיה החרדית כולה אוסר על הכנסת מחשב הביתה ושימוש בו, ללא קשר ליכולת הפיזיולוגית של המשתמש.

נתון חשוב אחר מדבר על כך ששיעור התעסוקה של מוגבלים בחברה החרדית עומד על 46.2%, בהשוואה ל-55.5% באוכלוסיה המקבילה החילונית.

שיעור האבטלה של חרדים עם מוגבלות עומד על כ – 10% והוא נמוך יותר מהשיעור בקרב חילונים עם מוגבלות, הקרוב ל – 14%.

כ– 63% מהחרדים עם מוגבלות מתקשים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית, בהשוואה ל– 45% בקרב חילונים עם מוגבלות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה