שינוי מיקום המשרד הביא להתקוממות העובדים

שינוי מיקום המשרד הביא להתקוממות העובדים

עובדי משרד הרישוי בבאר שבע השביתו במשך שעה את עבודתם וביקשו להכריז על סכסוך עבודה, בעקבות תכנון ההנהלה להעתיק את המשרדים לאזור התעשייה

שיתוף
אספת עובדי משרד הרישוי בבאר שבע

עובדי משרד הרישוי בבאר שבע התבשרו על ידי ההנהלה כי המשרד מתוכנן לעבור למיקום חדש, ובתגובה לכך השביתו העובדים ביום חמישי האחרון את פעילות המשרד למשך שעה. בזמן זה התכנסו עם ועד העובדים ועם נציגי ההסתדרות, וביקשו להכריז על סכסוך עבודה. מעבר המשרדים מתוכנן לאזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע, קרוב ליציאה הדרומית של העיר, כאשר כיום שוכן המשרד בבית נועם במרכז העיר.

כעת העתקת המשרדים היא הסיבה להשבתה החלקית ולהכרזה הקרבה של סכסוך העבודה. לטענתם של העובדים, הנגישות למיקום החדש באזור התעשייה בעייתי, מכיוון שהתחבורה הציבורית באזור זה היא פועלת בתדירות נמוכה יחסית ומספר קווי האוטובוס מצומצם. בנוסף, הדבר יהווה בעיה לא רק לעובדים אלא גם לאזרחים המשתמשים בשירותי משרד הרישוי. העובדים טוענים גם כי באזור זה אין שירותים מוניציפליים נוספים.

ההשבתה החלקית בוצעה ביום חמישי האחרון, כאשר סניף משרד הרישוי נסגר שעה אחת לפני שעת הסגירה הרגילה. חרף ההודעות המוקדמות לציבור אודות קיצור זמן השירות, בזמן השביתה השתרך תור ארוך של אזרחים שהידיעה על ההשבתה לא הגיעה אליהם.

יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי, איציק ששון, שהשתתף באסיפת העובדים אמר כי ההסתדרות פנתה להנהלה בבקשה לקיים דין ודברים עם נציגי העובדים בנושא מעבר המשרדים, אך ללא הועיל וללא מענה. לכן לעובדים לא נותרה כל ברירה אלא לבקש הכריז על סכסוך עבודה.

יושב ראש ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, אמר שמעבר לפגיעה בתנאי ההעסקה של העובדים, מדובר הפעם גם בפגיעה בלקוחות המשרד תושבי אזור הדרום – אזרחים המבקשים להגיע למשרדים כשהם לא יהיו נגישים. אזרחים המבקשים להוציא רישיון נהיגה או שרישיונם נשלל – לא יוכלו להגיע בקלות למשרד הרישוי כפי שניתן כיום. בימים הקרובים תתכנס מזכירות ההסתדרות בנגב על מנת לאשר את הכרזת סכסוך העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה