רעיון חכם לראיון עבודה חכם יותר

רעיון חכם לראיון עבודה חכם יותר

איך מתזמנים ריאיון עבודה בצורה חכמה יותר? איך עוברים את שלב הראיונות מבלי לשכוח איך קוראים לכם? הכול במאמר שלפניכם

שיתוף
ריאיון עבודה

ראיונות עבודה הם השלב המתיש, הקשה באמת והשלב היחיד שבו המחשבים לא יכולים ולא יוכלו לעולם להחליף אותנו. לא ניתן לעשות את התהליך אוטומטי לחלוטין ואין שום טעם לנסות. ריאיון העבודה הוא השלב שבו אתם חייבים להיות נוכחים, בגוף ובנפש, בראש ובמלא הריכוז, כדי להרגיש, להבין ולקלוט את המועמדים שלפניכם. אז איך צולחים את התהליך המתיש הזה ואיך מנהלים אותו בצורה חכמה יותר?

אתר משאבי אנוש Recruitment Buzz מציע לעבוד על פי התוכנית הבאה:

  • לא לדחוס ראיונות עבודה אחד אחרי השני מבוקר עד ערב. מנהלים מגייסים שמים לעצמם למטרה לסיים את המשימה כמה שיותר מהר. לכן, הם ממלאים את היומנים שלהם בראיונות עבודה אחד אחרי השני. זה נשמע לוגי אבל יש לכך השפעות שליליות. יש גבול ליכולת שלנו לעבור ממועמד אחד לשני מבלי להישחק. בסוף היום יש סלט בראש. בנוסף, כאשר יום העבודה של המנהל מלא בראיונות אחד אחרי השני, הוא מנותק מהעבודה שלו, מהרוטינה שלו, מהצוות שלו, וזה יוצר אצלו מתח גדול יותר לסיים כבר. הצורך "לסיים כבר" מקשה על המנהל לקבל את ההחלטה המושכלת הנכונה ביותר לאחר חשיבה לעומק תוך שימת דגש לכל פרט ופרט. לסיכום, כשמעמיסים ראיונות אחד אחרי השני וסוגרים את היום, עלולים לפגוע באיכות הגיוס.
     
  • לא לנהל פינג-פונג עם המועמדים. אל תתקשרו אל מועמד בפעם הראשונה לפני שיש לכם כמה תאריכים אופציונאליים לראיון עבודה במועד קרוב. אם אין לכם אפשרות לראיין בקרוב – אלל תתקשרו. אם יצרתם קשר עם מועמד טוב ואתם רוצים לראות אותו, זה הזמן לקבוע פגישה מידית. אל תסיימו שיחה בהבטחה ליצור קשר בקרוב… להמשיך להתכתב במייל כדי לתאם… ניתן להיעזר בפיצ'רים ייעודיים לתזמון פגישות כגון MeetMe.So שבהם יש אפשרות לסגור פגישות עם תזכורות ביומנים (של מנהל הגיוס, המועמד, המנהל המגייס ו/או כל גורם אחר שצפוי לקחת חלק בתהליך).
     
  • אם דוחים אז מתזמנים מועד מיידי. קורה שצריך לבטל פגישה. בין אם זה מסיבות אישיות או מקצועיות, לעתים זה קורה ואין מה לעשות. אבל אם אתם מודיעים למועמד שהריאיון שלו נדחה (תמיד תשתמשו במילה נדחה ולא בוטל), הקפידו להציע לו מייד מועד חילופי או כמה מועדים חילופיים לבחירתו. אל תחזרו אליו בשלבים (טלפון לביטול ואחר כך טלפון לתיאום מועד חדש…). עשו זאת פעם אחת מסודרת. אם לא ניתן להתקשר למועמד או שלא ניתן להשיגו, אל תשלחו לו מייל (לא כולם זמיניפ במייל) אלא שלחו הודעת טקסט ובקשו ממנו לאשר שקיבל את ההודעה.
     
  • הקצו למועמד מספיק זמן כדי לבטא את עצמו והשאירו זמן להתרשמות שאחרי. כשנוהגים כך ניתן לקיים ריאיון עבודה ארוך, יסודי וממוקד שבו גם המועמד וגם המראיינים יוצאים מהחדר כשיש להם תשובות לכל השאלות. זה אמנם גוזל יותר זמן בלו"ז אבל זה חוסך הרבה מאוד תכתובות במייל, שאלות טלפוניות, אולי צורך בעוד פגישה והכי חשוב – זה מונע מצב שבו עובד נקלט לפני שאתם קיבלתם תשובה לכל השאלות או לפני שהוא קיבל תשובה לכל השאלות שלו. ככל שתקצו יותר זמן לריאיון עבודה ראשון, כך תהיה לכם פחות עבודה לאחר מכן והסיכון לגיוס לא נכון יקטן משמעותית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה