שלוש טכניקות לעיצוב תרבות ארגונית

שלוש טכניקות לעיצוב תרבות ארגונית

תרבות ומעורבות קשורות זו לזו. כדי לבנות תרבות אפקטיבית צריך להתייחס הן לצרכי העסק והן לרצונותיהם של העובדים

שיתוף
עיצוב תרבות ארגונית

עיצוב תרבות ארגונית

התרבות העסקית קשורה קשר הדוק למידת מעורבות העובדים ולאיכותה. המשמעות של מעורבות היא מחויבות העובדים לביצוע התפקידים האישיים שלהם, תרומה לפרויקטים קבוצתיים, יעדים ומטרות, מימוש הדרישות והמחויבויות של החברה. ככל שעובד מעריך יותר את התרבות של העסק, מזדהה עמה ומקבל ממנה אנרגיה, כך יגברו המעורבות שלו והמחויבות שלו.

על מנת שזה יקרה, כותב באתר TalentCulture טים רייט, מומחה למעורבות עובדים ושיפור ביצועים, צריך לשמור על תרבות עסקית חיה ותואמת את רוח הזמן. הוא מציע שלושה תחומי אחריות שיעזרו למנהיגי עסקים לשמור על מעורבות עובדים ואף להגביר אותה, באמצעות עיצוב התרבות הארגונית.

1. שימו לב לתמונה הגדולה.

שימו לב לצרכי התמונה הגדולה של התרבות הארגונית שלכם ולרצונותיהם של העובדים כפרטים. הכלילו גם את אלה וגם את אלה בתרבות של העסק. המנהלים המובילים הם אלה שרואים את התמונה הגדולה ומתרכזים בה. הצלחה בתעשייה הספציפית ובכלכלה הנוכחית תדרוש תרבות חזקה, עצמאית ויזמתית. ייתכן גם שההצלחה תיווצר על ידי רמות גבוהות של עבודת צוות והתקדמות ברת מדידה. ייתכן שההצלחה תנבע מאסטרטגיית של סיעור מוחות שתעזור לעסק להוביל בתחרות. סביר להניח שמנהיגי עסקים מודעים לכך כחלק מהגדת החברה שלהם.

זכרו להקדיש תשומת לב גם לרמת הפרט. איזה טיפוסים של עובדים משרתים בצורה הטובה ביותר את העסק? התשובה היא כמובן כישוריהם הספציפיים ויכולותיהם, הרגלי העבודה שלהם והשקפותיהם על הצלחה אישית ושביעות רצון. מדיה חברתית? סביבת עבודה מובנית או לא מובנית? הזדמנויות ליצירתיות? המטרה היא להתאים רצונות אישיים לצרכי העסק על מנת ליצור תרבות ארגונית מגובשת. תרבות כזאת מעודדת את העובדים להיות מעורבים בעבודתם כי זה הדבר שבו הם מעוניינים.

2. שימו לב לתרבות שלכם.

הקדישו תשומת לב להפיכת התרבות של העסק שלכם למשהו שנמצא תמיד בקדמת התודעה של כל מרכיבי החברה. תרבות יכולה להיות כמו חזון: מנוסחת בשנינות, כתובה על שלט יפה, תלויה במקום כלשהו – ונשכחת. העובדים והמנהלים צריכים לדבר על התרבות של העסק במונחים אמיתיים ובזמן אמיתי. תרבות של עסק אמורה להיות משהו שחיים, נושמים ומשנים כאשר המצב העסקי משתנה. זה קורה כאשר התרבות מוטמעת בתקשורת, כאשר אנשים מדברים כל הזמן על מה שקורה. נסו את זה:

• "חדשות התרבות" – מרכיב קבוע בסדר היום של פגישות. הצוות יכול לקבוע מה עושים איתו. עליכם רק לוודא שהדיבור הוא על התרבות הארגונית.

• זמנו משוב לא רשמי שעונה על השאלה "מה מוצא חן בעיניכם בתרבות הארגונית שלנו?"

• זמנו משוב לא רשמי שעונה על השאלה "מה לא מוצא חן בעיניכם בתרבות הארגונית שלנו?"

המטרה היא להביא לקדמת הבמה את המודעות של הפרטים לתרבות. אם התרבות מהדהדת באופן חיובי, העובדים. ישקיעו יותר. זוהי מעורבות. אם אין הדהוד, כדאי לגלות זאת בהקדם וליצור שינויים בהקדם.

3. שימו לב להתנהגות שלכם.

צפו ממנהיגים ומנהלים להקדיש תשומת לב להתנהגות שלהם עצמם. ודאו שהתנהגות ההנהגה תואמת לציפיות התרבותיות. מועסקים ממהרים לחקות את ההתנהגויות של מנהליהם. הם מהירים אף יותר בזיהוי מצבים שבהם הדיבור אינו תואם למעשים. מנהיג טוב לא רק מגדיר את התרבות, אלא גם חי אותה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה