סקר: למועמד בעל ניסיון סיכוי גבוה פי 4 להתקבל לעבודה מאשר לבעל...

סקר: למועמד בעל ניסיון סיכוי גבוה פי 4 להתקבל לעבודה מאשר לבעל ממוצע ציונים מרשים

כך עולה מסקר שנערך בקיץ האחרון בארה"ב. כשליש מהמנהלים מגבשים דעה ראשונית על העובד תוך פחות משבועיים

שיתוף
גיוס עובדים Photo by Vichaya Kiatying-Angsulee

הסיכוי של מועמד בעל הכשרה פרקטית או ניסיון מקצועי להתקבל לעבודה גבוה פי ארבעה מזה של מועמד בעל גיליון ציונים מרשים ממוסד אקדמי – כך עולה מסקר שנערך בקיץ האחרון בקרב 319 מנהלים בחברות אמריקאיות עם הכנסות של לפחות 1 מיליארד דולר וממצאיו פורסמו לאחרונה ב-Reuters.

מועמדים Photo by stockimagesהסקר נערך על ידי סוכנות האריס פול (Harris Poll) מטעם פולברידג (Fullbridge) , חברת הדרכה בקריירה לצעירים הפועלת בארה"ב.

עוד עולה מהסקר כי כ-78% מהמנהלים מגבשים דעה ראשונית בנוגע לשאלת התאמת העובד לתפקיד תוך פחות מ-3 חודשים, ואילו כ-27% מסתפקים בשבועיים בלבד.

כ-32% מהמנהלים מעדיפים לבחור במועמד לתפקיד שסיים לימודים ממוסד אקדמאי יוקרתי, וכ-14% מהם יבחרו את המועמד דווקא בהתאם לממוצע הציונים שהשיג בתואר.

המנהלים אף נשאלו אלו איכותיות יש לחפש במועמדים על מנת למצוא עובד המחויב לארגון, ומגוון התשובות הרחב מעיד על כך שמדובר בפרמטרים רבים, בהם מוטיבציה להצלחה אישית (23%), יכולת פתרון בעיות (21%), מחויבות להצלחת החברה (17%) ו"ראש גדול" (17%).

אם בעבר שני הנתונים הראשונים שבירר מעסיק אודות עובד פוטנציאלי היו המוסד האקדמי בו למד וממוצע הציונים שלו, הרי שכיום מעסיקים מחפשים בעיקר ניסיון. זוהי הסיבה שלצעירים חסרי ניסיון ההשתלבות בשוק התעסוקה היא משימה כלל לא פשוטה, ורבים המסיימים את לימודיהם האקדמאיים מוצאים עצמם במשך תקופה ממושכת חסרי תעסוקה או שעובדים במשרה שאין לה כל קשר ללימודיהם ולהכשרתם.

כיום ניתן לזהות מגמה נוספת בישראל של פתיחת דלתות בפני יוצאי מכללות. רבים הארגונים שבעבר "סיננו" באופן אוטומטי קורות חיים אם לא חתום עליה יוצא אוניברסיטה, כאשר הסיבה העיקרית לכך היתה תפישה לפיה יוצאי מכללות לא הצליחו להתקבל ללימודים באוניברסיטה, וכישוריהם לכאורה נחותים. לעומת זאת, כיום מקובלת יותר התפישה לפיה לימודים באוניברסיטה הינם תובעניים ואינם מאפשרים לסטודנטים לנהל קריירה במקביל אליהם, מה גם שמיטב אנשי האקדמיה מגויסים להוראה במכללות, וברבות מהן רמת הלימודים אינה נופלת מזו הקיימת באוניברסיטאות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה