נשים, רוצות העלאת שכר? אז אל תבקשו אותה…

נשים, רוצות העלאת שכר? אז אל תבקשו אותה…

מחקר שבוצע בארגון אמריקני לקידום נשים, מצא שדווקא נשים המבקשות תוספת שכר מהבוס נותרות בתחתית הפירמידה

שיתוף
העלאות שכר נשים

מחקר חדש בארצות הברית שעקב אחרי התפתחות הקריירות של בוגרי MBA באוניברסיטאות מובילות בעולם, העלה ממצאים עגומים בכל הקשור למעמד נשים שכירות במקום העבודה.

על-פי המחקר שביצעו ננסי קרטר וכריסטין סילבה מארגון קידום הנשים בעסקים קטליסט, עולה כי לא זו בלבד שנשים משתכרות פחות מגברים, אלא שאלו המבקשות תוספת שכר מהמנהל מרוויחות עוד פחות מאלו שאינן מבקשות העלאה.

במאמר שפרסמו השתיים בעיתון וושיגנטון פוסט, צוין שלמרות שכמות הבקשות להעלאות שכר מצד גברים ונשים הייתה זהה, התוצאות היו שונות בתכלית. נשים שביקשו תוספת שכר או עברו מקום עבודה עם סיום לימודיהן, רשמו עלייה איטית יותר בשכרן ביחס לנשים שנשארו באותו התפקיד.

מצדו השני של המגדר, גברים שנדדו למקום עבודה אחר וביקשו תוספות שכר, זכו ליהנות משיפור בשכרם ביחס לגברים שנותרו באותה המשרה. בנוסף, נמצא שפערי השכר בין גברים לנשים הלכו ונפערו, ככל שהתקדמו בסולם המקצועי.

ממצאי המחקר, הדגישו קרטר וסילבה, סותרות אקסיומה מקובלת בכלי התקשורת ולפיה מצבן של הנשים הוא כזה רק משום שהן מבקשות פחות העלאות שכר.

החוקרות העלו את ההשערה כי הסיבה לכך שבקשות הנשים להעלאות שכר נענות פחות מאלו של גברים, נעוצה בהטיה וסטריאוטיפים מגדריים לא מכוונים, בדומה לתופעה של אנשי מכירות או סוחרים שנוקבים במחיר התחלתי גבוה יותר כאשר הלקוחה היא אישה.

לדבריהן, חברות ועסקים צריכים לזהות את הגורמים לאפליה ולתקן אותם.

בתוך כך, מחקר אחר שפרסמה אשתקד הכלכלנית לינדה בבקוק מאוניברסיטת קרנגי מלון בארצות הברית, מצא שהסיכויים שגברים יבקשו העלאת שכר במקום העבודה גבוהים פי ארבעה מנשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה