ניתן להמנע מגיוס כושל בסיוע מידע אמין

יזהר עצמון, צ'קנט: "לכל אחד מגיע להיות בטוח שהוא יודע מי עומד מולו כשהוא מבצע התקשרות חדשה"

שיתוף

"כולנו חשופים לסכנות במהלך חיים נורמטיבי. כולנו רואים את זה כמעט כל שבוע. כמה מכם מבצעים חיפוש ברשת לפני שמקבלים החלטה על מועמדים? כמעט כולם. כמה בטוחים שהם מיצו את החיפוש כדי לקבל עוד מידע אולי רלוונטי? אף אחד" כך פתח יזהר עצמון, מנכ"ל ומייסד חברת צ'קנט את הרצאתו בנושא גיוס עובדים בעידן הדיגיטלי – לצפות את הבלתי צפוי, בכנס הגיוס של HRus.

"שמי יזהר עצמון, אני מגיע מתחום החקירות והמודיעין. התחלתי את דרכי במשטרה כחוקר בלשכת המודיעין והבילוש במרחב שרון, בהמשך מוניתי לראש צוות לחימה בארגוני פשיעה שהוביל להרשעה ראשונה לפי החוק למאבק בארגוני פשיעה. אחר כך הייתי ראש צוות חקירה מיוחד שטיפל בעבירות פשיעה חמורה בין היתר ברצח רענן לוי […], הייתי דובר מרחב שרון, עוזר לקצין בכיר משם הגעתי לרשות להגנה על עדים.

"פרשתי כראש תחום ממלא ראש אגף, וכיום מייסד ומנכל חברת צ'קנט שמתמחה בכריית מידע דיגיטלי. והדבר אולי החשוב ביותר שתדעו עלי, זה שאני נוהג לשקר כשאני מדבר על קורות החיים שלי.

"זו לא המצאה שלי. הרבה מאוד עושים את זה כשהם מנסים להרשים: לשקר בקורות החיים, להגזים, ליפות.

"את התוצאות של השקרים ומצגי השווא ראיתי על יותר מדי קורבנות שהפכו כאלה, כי קיבלו החלטה שגויה.

"האבסורד הוא שרבות מההחלטות השגויות אינן מחויבות המציאות במציאות הדיגיטלית של ימינו. ברחבי הרשת היו פזורים סימני אזהרה שאילו מקבלי ההחלטות היו יודעים עליהם בזמן הם היו מונעים את הנזק.

"זה נזק שלפני שהוא קורה אי אפשר לאמוד אותו, ואחר כך הוא כבר בלתי הפיך.

חברות משקיעות סכומי עתק להכשרת אנליסטים מומחים ולפתח טכנולוגיות שיתרגמו את עודף המידע ברשת לכלי ניהול אפקטיבים שיאפשרו לצמצם סיכונים לגבי החלטות מושכלות טובת יותר ובטוחות יותר.

"זה בדיוק מה שאנחנו רוצים בחיים הפרטיים שלנו, ובטח בתחומים שפוטנציאל הנזק בהם גדול. זו בדיוק הסיבה שהמנו את צ'קנט.

"אנחנו נותנים שירותי ווב מקצועיים לציבור הרחב כמוצרי מדף, כי לכל אחד מגיע להיות בטוח שהוא יודע מי עומד מולו כשהוא מבצע התקשרות חדשה.

"השלב החשוב ביותר הוא ניפוץ אשליית המידע. ברשת יש מאגרי מידע שונים שמנוהלים מכוח החוק. הם מאפשרים לציבור הרחב לקבל נתונים מוגדרים על נתוני אשראי, פשיטות רגל, כינוס נכסים, הוצאה לפועל, קשר לעסקים ברמה האישית ובמסגרת חברה.

"המידע הזה מפוזר במאגרים שונים. המדינה לא השכילה לרכז את כל מה שהרשויות נותנות לרכז במקום אחד. אנחנו עשינו את זה עבורכם.

"כשאנחנו יודעים מהם היתרונות מה החסרונות ומה המציאות הדיגיטלית, אנחנו יכולים לנהל סיכונים טוב יותר וגם לצמצם את תופעת הגיוסים הכושלים.

"מדובר בשלושה מתוך ארבעה מעסיקים שדיווחו על גיוס כושל.

"כשנשאלו בדיעבד איך מגדירים גיוס כושל, השיבו חוסר התאמה בין מה הובטח ובין מה שהושג בפועל. העובד לא הפיק את איכות העבודה המצופה, יש לו גישה שלילית ובעיות בתפקודים אחרים.

"סינון היה תמיד אתגר. לכן מטפחים מחלקות גיוס מקצועיות, מסתייעים במכוני מיון והערכה ובסוף מחפשים בכלי החזק מכולם שגם נגיש לכולם: באינטרנט.

"חושבים שבגוגל יש המון מידע. אלא שלא ניתן לעבד כמויות אדירות כאלה של מידע על ידי אדם בלבד. מדובר במידע מישפטי, פיננסי ומה שיש ברשתות הברתיות ועוד. כל אלה לא ניתנים לאיסוף על ידי בני אדם".

ניתן לשמוע את ההרצאה המלאה בסרטון המצורף בראש הכתבה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה