משקיעים בהון אנושי

משקיעים בהון אנושי

בעוד שחברות ויזמים פרטיים משקיעים ברעיונות, בפטנטים ובטכנולוגיה מתקדמת, חברת הזנק חדשה משקיעה באנשים עם פוטנציאל להצליח בחיים. איך זה עובד?

שיתוף
הון אנושי
הון אנושי

מנהלים ומנהיגים גדולים יודעים להעיד על עצמם שהם משקיעים באנשים ולא רק ברעיונות, בחברות,בטכנולוגיה, במוצרים… "האנשים הם הנכס החשוב ביותר בארגון…" הם אומרים / מדקלמים בביטחון. אז מדוע הם משקיעים בסופו של דבר במניות של חברות מצליחות, בהקמת חברות חדשות, בפיתוח מוצרים ורישום פטנטים חדשים ולא באנשים עצמם?

Upstart הינה חברת הזנק חדשה המבטיחה לעמוד מאחורי הסיסמה 'ההון האנושי הוא הנכס היקר ביותר'. הקונספט של Upstart הוא פשוט: החברה מחברת בין משקיעים לבין בוגרי אוניברסיטאות בעלי פוטנציאל גבוה, העושים את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה.

דייב גירוארד, מייסד Upstart, עזב את גוגל כדי להקים את החממה לקידום הון אנושי. מטרת החברה הנה לקשר בין משקיעים לבין צעירים בעלי פוטנציאל, כשההשקעה הראשונית מאפשרת לצעירים מבריקים לוותר על עבודות לא מעניינות ולא מתגמלות רק כדי לשלם את החשבונות ולכסות את הלוואת שכר הלימוד. באמצעות המענקים הכלכליים, הצעירים המוכשרים יכולים לבנות את עצמם בכל תחום שקורץ להם. "הקריירה שלי התעכבה בשש השנים הראשונות בגלל שהייתי צריך להחזיר הלוואת שכר לימוד" אמר גירוארד. לדבריו, רק לאחר שסיים לשלם את ההלוואות ש'חנקו' אותו הוא התחיל לעבוד כמתוכנת משאבי אנוש אפליקציות ב-Aple ולממש את הכישרון האמתי שלו. Upstart מאפשרת לצעירים לחסוך את המסלול הארוך בדרך להגשמת היעד המקצועי או אפילו בדרך להגשמת החלום.

באמצעות חישובים אלגוריתמיים המשכללים נתונים רבים כמו סוג ההשכלה (תואר ראשון, שני…), תחום הלימודים, מוסד הלימודים (אם המועמד הוא בוגר אוניברסיטת עלית וכיו"ב) וכיו"ב, מחשבים את הערך העתידי של המועמד קרי באיזה ענף הוא יעבוד, לאיזה דרג הוא יגיע או תוך כמה זמן הוא יפתח חברה ויתחיל להרוויח, מה יהיה טווח ההכנסה שלו וכיו"ב. באמצעות הנוסחה לחישוב הכנסה עתידית, מוערך כושר ההשתכרות של המועמד ובהתאם לכך נקבע שיעור ההשקעה בו (השקעה כלכלית וטיפוח וליווי באמצעות מנוטרינג).

בתמורה להשקעה ההתחלתית, המאפשרת לבוגרי האוניברסיטה לשלם את הלוואות הלימודים, להתחיל להתמחות בתחום שמעניין אותם, להקים מיזם, לפתוח חברה או אפילו לכתוב ספר או תסריט, הבוגרים מתחייבים להחזיר ל- Upstart חלק מההכנסות העתידיות שלהם במשך עשור.

אז כיצד מגישים מועמדות להשתתף בפרויקט? כל בוגר אוניברסיטה יכול להעלות את הפרופיל שלו באתר הבית של Upstart. לאחר מילוי הפרטים, התוכנה מבצעת חישובים אלגוריתמיים לשיעור הכנסות עתידיות כשהבוגר יכול לבקש מימון בהיקף של עד 7% מסך ההכנסות העתידיות שלו. כשהבוגר מתחיל להשתכר ומרוויח יותר מ-30,000 דולר בשנה הוא מתחיל להחזיר את ההשקעה בשיעור של עד 14.9% מההכנסות שלו.

אם אתם שואלים את עצמכם ובצדק – כיצד ניתן להעריך הצלחה עתידית של מועמדים צעירים שזה עתה יצאו מאולם ההרצאות באוניברסיטה? ובכן, כל השקעה היא הימור אבל הפלטפורמה הייחודית של Upstart לאיתור מועמדים יוצאי דופן בעלי סיכוי גבוה במיוחד להחזיר את ההשקעה – ממזערת את הסיכון לעומת הסיכוי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה