שיתוף

מנהלים טובים עומדים להיות מצרך מבוקש מאוד עם תום משבר הקורונה. עובדים רבים שיחזרו מהחל"ת יגלו כי שכרם הופחת, ויתכן שאף חלק מההטבות וימי הגיבוש יופחתו.

כידוע, הפחתת שכר מאפשרת לעובד להתפטר בדין מפוטר ולקבל את הפיצויים (או את השלמת הפיצויים) ואת שאר זכויות המגן.

אחת הדרכים העיקריות לשמר את העובדים ואת מחוברותם לארגון כדי שלא לאבד אותם בעקבות המצב הכלכלי, היא להציב מנהלים מצויינים בכל דרגי הארגון.

לכן, זה הזמן לקדם לתפקידי ניהול, עובדים בעלי יכולות מנהיגות שיש להם יכולות להיות מנהלים טובים, ולסחוף אחריהם עובדים אחרים.

אחרי הכול, מנהלים טובים הם בעלי מוטיבציה ויכולות לשמר את העובדים הטובים ביותר, לטפח אותם ואף לגייס עובדים טובים חדשים.

לכן, הצבת מנהלים טובים בעמדות ניהול מרכזיות היא כעת קריטית לקידום הארגון לעבר השגת מטרותיו. מנהלים טובים הם אלה שמהווים השראה לצוות או למחלקה שבניהולם, מטפחים פרודוקטיביות, וכאמור, מאפשרים לשמר את העובדים שהארגון מעוניין לשמר אותם.

גם בימים כתיקונם, מנהלים מצויינים הם אלה שמאפשרים להנמיך משמעותית את שיעורי תחלופת העובדים, להעלות את התפוקה, ולהגביר את המוטיבציה של העובדים. בתקופה זו, עם החזרת העובדים לארגונים, תכונות אלה יהיו מבוקשות הרבה יותר מאי פעם.

הנה 6 מאפיינים שבעזרתם ניתן לזהות עובד בעל יכולות ניהול מצויינות:

1 מנהל טוב נותן גיבוי מלא לעובדים הכפיפים לו, מעודד אותם ליזום ומעודד חדשנות, ובה בעת לא חושש לבקר אותם וללמד אותם להשתפר.

2 מנהל טוב הוא מנהל שהצוות שלו סומך עליו, בוטח בו ונותן בו אמון מלא. הוא לעולם לא יאפשר קיום של מניפולציות מצד העובדים כלפי עובדים אחרים, ולא ינהג בחוסר הגינות או חוסר הוגנות כלפי הכפיפים לו.

3 מנהלים טובים יורדים לשטח, דואגים להתמצא בכל הפרטים הקטנים, ועובדים שכם אל שכם עם העובדים שלהם. מנהל טוב משמש דוגמה אישית ומבין שהצלחתו של כל אחד מהצוות היא הצלחתו שלו כמנהל בעוד שכשלון של עובד בצוות הוא למעשה כשלון שלו עצמו.

4 מנהל טוב נוהג בשקיפות מלאה מול הצוות. בכל הקשור להחלטות קריטיות, עדכונים לגבי פרויקטים גדולים ושינויים מהותיים בארגון, הוא יעדכן את חברי הצוות.

כנות ושקיפות מהוות חלק מהותי בבניית אמון ומנהיגות. מנהל טוב תמיד יתקשר לצוות שעובד תחתיו את כל המידע הרלוונטי, ויהיה מוכן תמיד לענות על שאלות ולטפל בבעיות.

5 מנהל טוב הוא בעל אישיות כריזמטית. הוא יודע לסחוף אחריו את העובדים ולטעת בהם מוטיבציה. הוא יודע להתוות את הדרך להשגת המטרות ולגרום לעובדים שתחת ניהולו לחתור להשגת המטרות הללו מכוח הכריזמה שלו, השכנוע והידע שלו בחומר.

6 ולבסוף, מנהל טוב לא מקבל החלטות על פי שיקולי אגו. מנהל טוב לא יחשוש לשנות את דעתו או את הכיוון שאליו רצה להגיע. אם הוא טעה הוא ידע להודות בטעות ולשנות כיוון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה