מי מתנגד להצעת החוק הפוטרת מארנונה מפעלים ומרכזי עבודה שיקומית?

מי מתנגד להצעת החוק הפוטרת מארנונה מפעלים ומרכזי עבודה שיקומית?

עלות הצעת החוק של ח"כ חיים כץ: יותר מ-4 מיליון ש"ח בשנה; אבל ברשויות טוענים שהם לא ערוכים תקציבית. כץ: "זו אטימות"

שיתוף

מפעלים מוגנים ומרכזי עבודה שיקומית, המספקים תעסוקה לאנשים עם מוגבלות פיזית, שכלית או נפשית, יהיו פטורים מתשלום ארנונה.

זהו עיקרה של הצעת חוק חדשה שהניח ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת. הוועדה דנה אתמול (יום ב') בהצעה, בנוכחות היועץ המשפטי של מרכז השלטון המקומי עו"ד כפיר כהן ויו"ר רשת מרכזי אבחון ושיקום מקצועי "קרן", שלומית גלר. השניים התנגדו לרוח ההצעה וטענו שהעיריות מנצלות אותן כלכלית כדי לכסות על החור העתידי בתקציבן כתוצאה מכך.

עלות הצעות החוק המדוברת היא 4.2 מיליון שקלים בשנה, מתוכם 3 מיליון שקלים ישולמו על ידי הרשויות המקומיות בירושלים, תל-אביב ונתניה. האחרונה אף הצהירה בדיון קודם בנושא כי היא תומכת בהצעת החוק ותעמוד בעלותה.

"יש רשויות שהחוק יעלה להן רק אלף שקל בחודש", אמר כץ אתמול. "מה גם שבפועל, הן אינן נוהגות לגבות ארנונה מהמפעלים המוגנים, כך שלמעשה עלותה הצעת החוק היא אפס. די לאטימות".

עו"ד כהן השיב: "זה לא עניין של אטימות. במושב האחרון התפתח בכנסת ספורט לאומי: 19 הצעות חוק שכולן פטור מארנונה. לא שיתפתם אותנו, לא הייתה לנו אפשרות להיערך כהלכה. הצעת החוק הזאת הייתה טריגר לצאת למאבק כדי לשים סוף לחקיקות הפוגעניות".

גלר: "מהרגע שהועלתה הצעת החוק, הרשויות החלו לעקל מאיתנו כספים והם מקשים על חיינו".

דוד בן נון, מנהל רשת "קרן", גילה כי "בעיריית חיפה עיקלו בשבוע שעבר שכר מהמשתקמים עצמם, בסך 100 אלף שקלים. זה פשוט מגעיל".

ח"כ כץ הגיב לדברים ושאל: "המשתקמים הם האנשים שמפריעים לשלטון המקומי? בגללם יוצאים לשביתה? הצעת החוק הזו תועיל גם לראשי הרשויות, כי לא יהיו ניזוקים אם לא יגבו ארנונה מהמפעלים המוגנים, כפי שנעשה עד כה. אתם חייבים את זה מבחינה חברתית ומוסרית. אשר לעיריית חיפה, אם הדברים נכונים, אני מקווה שראש העירייה יחזיר לעובדים את הכסף מיד וינהג באנושיות. עד תום הכנסת הנוכחית יעבור החוק שיפטור מפעלים מוגנים מארנונה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה