כשמועמד מתלבט ברשת באיזו משרה לבחור

כשמועמד מתלבט ברשת באיזו משרה לבחור

מה עושה מנכ"ל שמגלה כי מועמד לעבודה משתף ברשת את ההתלבטות שלו האם לעבוד בחברה שלו או בזו המתחרה?

שיתוף
מועמדים ברשת החברתית

דמיינו את זה: אתם מעסיקים (או מנהלי משאבי אנוש לצורך העניין), שסורקים את הרשת כדי לראות מה אנשים אומרים על החברה שלכם ולפתע אתם נתקלים בפוסט באתר השאלות והתשובות Quora. שם, מועמד או מועמדת שלאחרונה הצעתם להם משרה, שואלים האם כדאי להם או לא לקבל את התפקיד.

בפוסט, המועמדים משווים את החברה שלכם לאחת אחרת ומצהירים מהי הסיבה העיקרית לכך שהם מהססים לקבל את התפקיד בחברה שלכם. הסיבה, לדאבונכם הרב, היא שהחברה שלכם לא תיצור את אותו "באז" בקורות החיים שלהם כפי שתעשה החברה השנייה המתחרה על שירותיהם. מה הייתם עושים במצב שכזה?

כריסטיאן שאפל מ-HR Morning מספר שמנכ"ל Zenefits פארקר קונראד חווה את התרחיש שמתואר למעלה וזה מה שהוא עשה: הוא ביטל את הצעת העבודה שהחברה שלו נתנה לאותו מועמד בתשובה לשאלה ב-Quora.

מנויים ב-Quora יכולים לפרסם שאלות ולקבל עליהן תשובות מחברים אחרים באתר. זה מה שפרסם המהנדס שהיה מועמד לעבודה: "מהי הדרך הטובה עבורי ביותר להתחיל בה את הקריירה: Uber או Zenefits?

בהמשך פרסם המועמד כמה יתרונות של כל אחת מהמשרות שהוצעו לו, למשל:

• ב-Uber יש "אנשים עם המלצות מדהימות…"

• ב-Zenefits "ממש נהניתי לדבר עם אנשים. אלה אנשים שאני חושב שאהיה מאושר יותר לעבוד איתם".

• ל-Uber יש שם ממש טוב. אני חושב שעבודה ב-Uber ממש תעזור לי לעבור לחברות כמו גוגל או אפל, שזה משהו שאני רוצה לעשות בעתיד הרחוק".

• נראה ש-Zenefits ממש אגרסיבית בניסיון להחזיק בי. הם ממש התאמצו לגרום לי לבחור בהם על פני Uber והם משלמים לי משכורות טובה יותר … (על זה Uber סירבה לחלוטין לנהל משא ומתן).

המועמד פרסם גם חסרונות של שתי החברות, ביניהם:

• היחס של Uber כלפיו עד כה היה "אנחנו לא באמת זקוקים לך. אבל הנה מה שאנו מציעים לך".

• Zenefits היא לא "מילת באז כמו Uber. רוב האנשים לא יודעים מה היא Zenefits (או כך נדמה לי). אני חושב שזה לא שם מותג מרגש שקורות החיים שלך כאשר אתה מגיש מועמדות לחברות כמו גוגל".

אפשר לראות שהמועמד לא הכפיש את Zenefits. הרתיעה שלו מלקיחת העבודה נבעה כנראה מהעובדה שהיא לא תוביל אותו למשרת החלומות באותה מהירות שתוביל אותו לשם עבודה ב-Uber. אבל כאן מצויה הבעיה של מנכ"ל Zenefits.

קונראד אמר שהוא ביטל את ההצעה משתי סיבות:
• "אנחנו ממש מעריכים אנשים שקולטים מה אנחנו עושים ורוצים לעבוד כאן. אחד מערכי החברה שלנו הוא הטיה לכיוון פעולה. המשמעות של כך היא שכאשר אנשים מהססים / הולכים קדימה ואחורה בנוגע לשאלה אם הם רוצים לעבוד כאן, אנו בדרך כלל רואים זאת כסימן רע.

• "אין לנו כבוד גדול במיוחד לאנשים שהיו בוחרים היכן לעבוד על בסיס 'מילות באז' ועד כמה גדול המותג…".
למרות האכזבה מגישתו של המועמד, קונראד סיפק הצעה למועמד שאותה פרסם בתשובתו ב-Quora: "הגש מועמדות לגוגל. אם הצלחת לעבור ראיון של מהנדסים ב-Zenefits, אתה אמור להצליח גם בגוגל".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה