שיתוף

שנת 2020 תזכר בדברי הימים של עולם הארגונים כשנה שבה ארגונים בכל העולם ביצעו כהרף עין לא רק את המעבר לעבודה מהבית, אלא גם את הגברת הפופולריות של למידה מרחוק במידה חסרת תקדים.

ולא רק במכללות ובאוניברסיטאות. יותר ויותר קורסי פיתוח מקצועיים למקומות עבודה ממשיכים להציע קורסים וסדנאות באמצעות למידה מרחוק.

השקעה בתגבור המיומנויות של העובדים מועילה לא רק לקריירה שלהם אלא גם לארגון כולו, שכן, הכשרה ופיתוח מקצועי הם בעלי יתרונות רבים לכל ארגון.

בימים אלה, כשכולם חושבים איך לחסוך, השקעה בהכשרות אכן עלולה להיחשב כמוצר יקר. אבל אם הדבר נעשה בצורה נכונה, הוא יכול להחזיר את ההשקעה על ידי שימור עובדים, פרודוקטיביות והגברת מחוברות העובדים לארגון.

ממחקר שבוצע על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי מחוברות עובדים היא בעלת מתאים גבוה מאוד עם תוצאות עסקיות לרבות פרודוקטיביות. עובדה זו נכונה בכל ענף ותחום פעילות.

כל עובד רוצה להרגיש שתרומתו זוכה להערכה, והדרך הטובה ביותר לבטא ערך זה היא באמצעות השקעה בעובד.

מחקרים מראים, כי ארגונים שעובדיהם בעלי מידת מחוברות גבוהה הציגו רווחים הגבוהים בכ-21% לעומת ארגונים בהם העובדים אינם מחוברים לארגון.

למידה והכשרה מרחוק לא החלו במשבר הקורונה. ראשיתה של הלמידה מרחוק בהיקפים גדולים נראתה כבר לפני כשנתיים, בעת שכ-67% מהארגונים כבר השתמשו בחברות חיצוניות להעברת קורסים וסדנאות מקוונים כדי להכשיר את עובדיהן.

השאלה הגדולה היא איך יראה הנתון הזה עד סוף השנה הנוכחית, ולמה כל כך הרבה חברות מאמצות למידה מרחוק.

מתברר שבנוסף ליתרונות המוכחים של השקעה בהתפתחות המקצועית של העובדים, ללמידה מרחוק יש יתרונות משלה.

יש כיום יותר ויותר עדויות על כך שעובדים מצליחים ללמוד בצורה יעילה יותר באמצעות קורסים מקוונים או בלמידה מרחוק.

בניגוד לקורסים מקוונים המלמדים אך ורק באמצעות סרטונים או מאמרים, יש קורסים שמציעים מנחים המובילים את שיעורי הלמידה מרחוק.

המשמעות היא שבכל שאלה או סוגיה שהעובד מתקשה בה, או שהוא מתקשה להבין מושג כלשהו, יש מנחה אנושי שהוא יכול לשאול אותו ולהתייעץ איתו.

אחד היתרונות הבולטים של הלמידה וההכשה מרחוק טמון בכך שיש עובדים שלא חשים בנוח לשאול שאלות בנוכחות אנשים אחרים בכיתה.

לעומת זאת, ברגע שהלמידה היא מרחוק, הלומד יכול להעביר למנחה שאלות בהודעה פרטית, או להתייעץ עם עמיתים שהוא חש בנוח איתם.

יתרון חשוב אחר הוא היכולת לבחור את הזמן (השעה והיום) שבו העובד לומד. עובדים שלומדים בשיעורי למידה מרחוק יכולים לבחור את המיקום הפיזי בו הם רוצים ללמוד (במטבח, בסלון, בחדר עבודה), ואת הלבוש שהם רוצים ללבוש בעת השיעור.

הדבר החשוב ביותר עבור עובדים שלומדים בקורסי למידה מרחוק, הוא הפיכת הסביבה בה הם לומדים לכזאת שמתאימה לצרכי הלמידה שלהם.

בשורה התחתונה, למידה או הכשרה מרחוק, מאפשרת לעובד לחזק את נקודות התורפה שלו ולהגביר מיומנויות, בעת שהוא לומד מהמקום הנוח לו ביותר, ובזמן המתאים לו ביותר.

בימים אלה בהם נדרש ריחוק חברתי (ליתר דיוק ריחוק פיזי מאנשים אחרים), הכשרה מרחוק, מנוחות ביתו של הלומד, היא הדרך בטובה ביותר לתגבר את הידע והמומחיות של העובד ושל הארגון כאחד.

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה