מדיניות ה- Always On

מדיניות ה- Always On

הטכנולוגיה המתקדמת בשנים האחרונות מאפשרת לעובדים להיות זמינים מכל מקום ולעבוד בכל עת. אך כיצד זה משפיע על הבריאות שלהם?

שיתוף

במאה ה- 21 הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת נגישות בלתי מוגבלת. אנחנו יכולים לעבוד מחוץ למשרד, מכל מקום ובכל זמן, כך שעבודה של שבעה ימים בשבוע וגם בשעות לא שגרתיות, הפכה להיות קונספט טריביאלי. גם ההבנה של הארגונים ושל הלקוחות, לכך שאתה יכול לספק להם תשובות בכל זמן, וששעות העבודה שלך כמעט אינן מוגבלות לטווח מסוים, מאלצות את כולנו בסופו של דבר להיות זמינים כמעט תמיד ולהשיב על מיילים מקצועיים, אפילו רגע לפני השינה.

הנוכחות המקוונת הנרחבת בחיי היומיום שלנו, מאפשרת לארגונים להמשיך ולהפעיל את העובדים לאחר שעות העבודה, כך שגם אם שעות העבודה שלהם תחומות ומסוכמות בהסכם מסודר, בפועל, אין הגבלה מבחינת השעות והמקום בו נמצא העובד פיזית, להעברת משימות ושאלות עבורו באימייל, בהודעות סמס או בשיחות טלפון.

מחקרים שנעשו בנושא גילו ממצאים מפתיעים. עובדים שמאפשרים זמינות תמידית, גורמים למעשה למנהלים שלהם להיות תובעניים יותר ויותר. בנוסף לכך נמצא במחקרים, כי עובדים שזמינים לעבודה גם בביתם, מועסקים ועובדים קשה יותר מאלו שמגבילים את התקשורת המקצועית אחרי שעות העבודה.

אם כך מדוע עובדים ממשיכים להיות זמינים בסוף יום העבודה?

כאשר מעקב השעות הפיזי אחר העובד מנוטרל, ארגונים משתמשים בשיטות אחרות למדידה ומעקב אחר ביצועי העובדים. אם זה באמצעות המענה של העובדים למיילים של המנהלים, מענה ללקוחות בשעות לא שגרתיות, והמשך עבודה על משימות העבודה, מהבית. מדיניות ה- "Always On" הרווחת כיום כמעט בכל מקום, אינה מאפשרת לעובדים להבדיל את עצמם בנושא, וישנו לחץ תמידי לספק תשובות וידע מקצועי למנהלים וללקוחות.
בנוסף, ככל שיותר ויותר עובדים פועלים על פי המדיניות הזו, כך אתה יכול פחות ופחות להחריג את עצמך מהמדיניות הזו, בהתאם. התחושה שכולם ממשיכים בעשייה ואתה "מנותק" ממנה, מותירה אותך מאחור הן מבחינה מקצועית והן מבחינת ההערכה והאמון שההנהלה רוכשת כלפיך.

מהי הבעייתיות בכך?

האילוץ להיות תמיד זמין מעלה את המתח וחוסר השקט אצל העובדים. עובדים ש"מתמכרים" לעבודה ושוכחים לעצור ולשים גבולות לזמן בו הם זמינים לעבוד, מוותרים בשל כך על דברים אחרים שיכלו לעשות בזמן הזה.
כדוגמה, אפשר לקחת את הוויתור על ספורט וכושר גופני, שהוא ללא ספק תורם לבריאות העובד, כך שהכרח העובד להיות זמין תמיד, פוגע באופן מובהק בבריאות שלו.
גם תחביבים אחרים שאינם קשורים לספורט וחשובים אף הם נפגעים מההתמכרות לזמינות. החל מבילוי בקולנוע או יציאה למסעדה, דרך מפגש עם חברים וקרובי משפחה ועד לבילוי משפחתי וזמן איכות עם הילדים – כל אלו הם מנדטים חשובים לבריאות הנפשית שלנו וכאשר אנו מוותרים עליהם לצורך עבודה, יש לכך השפעה מרחיקת לכת.

מה ארגונים יכולים לעשות בנושא?

המדיניות של הפסקת העבודה בשעות מסוימות צריכה לבוא מהנהלת הארגון ולא מהעובד עצמו. ארגונים שיישמו מדיניות של הפסקת עבודה בזמנים מסוימים לצורך מנוחה, ספורט ובילויים, למעשה יתרמו בכך לרווחת העובדים ולשימור האנרגיה שלהם, כך שכולם בסופו של דבר ירוויחו מכך.

דרך אחת ליישם את המדיניות הזו יכולה להתבצע כהחלטה על שעה מסוימת בלילה שלאחריה אין להשיב על מיילים של עבודה, עד למחרת בבוקר. כאשר ההחלטה מגיעה מהארגון, העובד לא ירגיש שמצופה ממנו להמשיך להיות זמין לעבודה תמיד. אפשרות חלופית היא להציע יום בשבוע בו העובדים יוצאים מהעבודה בשעות אחר הצהריים המוקדמות, לכמה שעות של חופש בהן לא תתקיים תקשורת מקוונת, כשהמשך העבודה יעשה מהבית באותו היום, רק לאחר מספר שעות.

ארגונים מסוימים מחזיקים חדר כושר בחברה או נותנים כהטבה מנוי לחדר כושר בסביבת העבודה, ך למעשה הם דואגים לבריאותו הגופנית של העובד ו"מנתקים" אותו למספר שעות מהעבודה, כאשר הוא מתאמן בחדר הכושר. זוהי דרך מצוינת לנתק את העובד מזמינותו התמידית ואף לעודד אותו לשמור על בריאותו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה