שיתוף

 

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונהמשבר הקורונה מציב את נושא העסקת עובדים במוקד, יותר מאי פעם. כתוצאה מכך הפכו מנהלי משאבי האנוש לאלה שניצבים בחזית בכל הקשור להמשך פעילות הארגון.

חברת המחקרים גרטנר גרופ מדווחת, כי בתחילת העשור הקודם, בעת שמחלת הסארס התפשטה בארבע יבשות, מנהלי חברות טענו כי ניהול החששות והשאלות של העובדים היה אחת הפעילויות המרכזיות שדרשו חלק ניכר מזמנם של המנהלים.

וכאן נכנסים לתמונה מנהלי משאבי האנוש. פרט לדאגה לבטיחותם הבריאותית של העובדים ושל בני משפחתם, עובדים דואגים מאוד מפני מצב של הפרעות פוטנציאליות משמעותיות שיפגעו ביכולתם לבצע את המשימות שלהם, ורוצים לדעת איך הארגון מתכנן לנהל את פעילותו.

משבר הקורונה מהווה הפרעה משמעותית שיכולה להשפיע על מכלול הפעולות של הארגון במשך חודשים ארוכים.

לכן יש לספק למנהלי משאבי האנוש את כל המידע שהם יכולים לתת לעובדים, לכל הפחות כדי שהעובדים לא יעבדו בתוך אי ודאות.

בנוסף, מנהלי משאבי האנוש הם אלה שעליהם מוטל להעריך טריגרים פוטנציאלים ולקבל החלטות קריטיות כמו למשל הוצאת עובדים לחל"ת ואף בכל הקשור לפיטורי עובדים.

בנוסף, לאור המשבר הכלל עולמי, עובדים רבים שהוצאו לרה-לוקיישן רוצים לחזור לארץ. מנהלי משאבי האנוש הם אלה שעליהם מוטל למצוא להם מחליפים בחו"ל שיוכלו לעבוד מביתם.

כל הליך הגיוס של עובדים אלה בחו"ל, חייב להיות מנוהל מהארץ, ועל מנהל משאבי האנוש להחליט האם הוא רוצה לבצע את הגיוס הזה עם הצוות המקומי שלו בארץ, או לשכור לשם כך מנהל גיוס פרילנס בחו"ל, להיעזר בחברות השמה וכו.

אחת העצות שמעניקים בגרטנר למנהלי משאבי האנוש בהסתמך על המחקרים שביצעו, היא לקבוע ציפיות ריאליות לזמני התגובה לחששות העובדים.

כמו כן, לדברי המומחים של גרטנר, על מנהל משאבי האנוש להגדיר תפקידים ברורים עבור כל אחד מחברי הצוות שלו, במהלך משבר.

אחד התפקידים הללו צריך להיות ניהול המשבר על פי תרחישים לעתיד, והערכות לקאת התמודדות על כל תרחיש כזה.

אין ספק שהמגיפה פוגעת בנכס היקר מכול של הארגון – המשאב האנושי. לכן על מנהלי משאבי האנוש לקבל את כל הנתונים הנדרשים מכל שאר המחלקות והאגפים בארגון, במטרה לנתח את סדר העדיפויות של הארגון.

מדובר בסדר עדיפויות של תפקידים ומשימות, וכמו כן לקבוע אילו עובדים ניתן להוציא לחל"ת בכל שלב של הגברת הסגר והתגברות המגיפה.

בה בעת יש להחליט כבר כעת אילו עובדים אמורים להחליף אילו עובדים אחרים, אם אלה האחרונים יחלו ולא יוכלו להמשיך לעבוד מהבית.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה