כיצד להפוך למנהל כריזמטי

כיצד להפוך למנהל כריזמטי

אחת התכונות המאפיינות מנהיגים מצליחים היא כריזמה. כריזמה היא תכונה המתארת קסם אישי, יכולת שכנוע ותקשורת בין-אישית מצוינת

שיתוף

לאור האמור, אין ספק כי על מנהיג טוב להיות אדם כריזמטי, מלא קסם והשפעה. מנהלים כריזמטיים נתפשים כאמינים יותר, נעימים לשהייה במחיצתם ומעבירים את הנהגתם ביתר קלות והצלחה.

להלן כמה דרכים להפוך למנהל כריזמטי:

שימוש במטפורות

שימוש במטפורות הוא כלי ידוע של מנהלים כריזמטיים. כמעט בכל פעם שמנהל כזה מעביר מסר, הוא מעביר אותו באמצעות מטפורות ודימויים, על מנת שהמסר יועבר בצורה יעילה ומרתקת.
מטפורות הן כריזמטיות מכיוון שהן מפשטות את המסרים ומעבירות אותן באמצעות רגש. למשל, כאשר אתה כמנהל מעוניין להעביר לעובדים הודעה חשובה בדבר מיזוג או רכישה של חברה נוספת, תוכל לספר על כך באמצעות סיפור מלחמה בה מדינה אחת כבשה מדינה אחרת ע"י סינרגיה של איחוד כוחות עם מדינה שלישית. זוהי דוגמה למטפורה, שתמחיש לעובדים שלך כי המיזוג הוא תהליך נכון, רצוי ולאו דווקא מאיים.

משמעות מוסרית

משמעות מוסרית הופכת את המסרים שלך כפניה לדבר הנכון שיש לעשות. באמצעות משמעות מוסרית אתה כמנהל מחזק ערכים משותפים ומדיניות ליבה של החברה וקורא לפעולה. אחת מהדרכים המוכחות להגדלת מעורבות עובדים נעשית באמצעות פעילויות של תרומה לקהילה, שגם מגבשת את העובדים וגם מייצרת עבורם ערך מוסרי של עזרה לאחר. אם אתה כמנהל מייצר פעילויות כאלו, אתה מעביר מסר ערכי לעובדים שלך באמצעות מעשים שמשנים את חייהם של אחרים. אין ספק שהדבר מקנה לך כריזמה ויתרון מנהיגותי.

ביטוי רגשות

מנהלים כריזמטיים מבטאים את רגשותיהם. הם יודעים לשתף את החששות שלהם וההתרגשויות שלהם יחד עם הצוות. חברה שעומדת לגייס מנכ"ל חדש, נמצאת במצב של אי ודאות וערעור מסוים. מנהל שלא ישקף את חששותיו לעובדים, יראה אטום ואולי אף לא אמין – העובדים עשויים לחשוב שהוא יודע משהו שהם לא יודעים, לגביי המינוי החדש. עם זאת, מנהל שמשתף את עובדיו בחששותיו לגביי המנכ"ל החדש, אך מבטיח להם כי הוא יעמוד לצדם בכל מקרה ושהוא סומך על ההנהלה שתבחר באדם הטוב ביותר לתפקיד, יזכה לאהדה ואמפתיה כמו גם לאמון מצד העובדים.
ביטוי רגשות מחזק גם את הקשר הרגשי עם העובדים והם חשים נוח יותר לשתף מרגשותיהם אף הם.

הבעת אמון

מנהל כריזמתי מביע אמון בעובדים שלו מחד, ואינו זונח את המושכות מאידך. העובדים מרגישים כי המנהל מאפשר להם את האוטונומיה הדרושה להצליח במשימותיהם, אך אינו אדיש לצרכים שלהם ואינו מנותק מהפרויקטים עליהם הם עובדים. הכריזמה הזו באה לידי ביטוי באמצעות שיחות עם העובדים הנעשות בגובה העיניים, ובשפת גוף המשדרת יציבות וחוזק. המנהל הכריזמטי מקיים שיחות עם העובדים לגביי התקדמות הפרויקטים שלהם, תומך בהם ומציע סיוע במידה ויצטרכו. אך הוא אינו מתערב בעבודתם השוטפת, לא בודק אותם בכל רגע נתון ונותן להם את החופש לנהל את המשימות שלהם בעצמם.

מראה חיצוני

אין ספק שלמראה חיצוני יש משקל רב בכריזמטיות. עם זאת כל אחד יכול להיות כריזמטי, אין הכרח שיהיה לך מראה של דוגמן לצורך כך. המראה החיצוני הכריזמטי מתייחס לשפת הגוף, ליציבה נכונה וגבוהה, לכתפיים יציבות שאינן שמוטות. זה נקשר לחיוך, לטפיחה על השכם, לברכת בוקר טוב במשרד. יש משמעות גם ללבוש המחויט, לנעליים מצוחצחות, לריח טוב ונעים. כל אלו משדרגים את ההופעה הכריזמטית ומהווים מודל לחיקוי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה