שיתוף

הנושא הבוער ביותר כיום בתחום משאבי האנוש הוא ההתלבטות האם להמשיך לצמיתות את העבודה מהבית של העובדים או לפחות של רובם, בין אם במהלך כל השבוע או חלקו.

על אף חבלי הלידה שעובר כיום נושא העבודה מהבית, לרבות אבטחת מידע שמהווה גורם קריטי בקבלת ההחלטות לגבי מעבר לשיטת העבודה מהבית בהיקפים נרחבים, ועל אף האתגרים הלא מעטים שמנהלי משאבי האנוש יצטרכו להתמודד איתם ברגע שיותר ויותר עובדים יעברו לעבוד מביתם לצמיתות, יש לעבודה מהבית גם כמה יתרונות חשובים ביותר.

בין היתרונות המרכזיים של עבודה מהבית ניתן למנות:

1 חסכון בשעות ההגעה למשרד, כאשר במקום לעמוד בפקקים העובד יכול להתחיל לעבוד מוקדם יותר מביתו.

2 חסכון בעלויות השכרת המבנה שכן ככל שיותר עובדים יעבדו מהבית כך הארגון יזדקק לפחות משרדים ויכול להסתפק במשרדים קטנים יותר.

3 פחות הפסקות ופחות 'שיחות ליד הקולר' או שיחות מסדרון ויותר מיקוד בעבודה.

4 יותר איזון חיי בית עבודה, אם כי יש צורך ללמד את העובדים איך הם יכלים להגדיר לעצמם את שעות העבודה בשעות מסויימות, באופן שלא יגלוש למהלך כל היום, ובה בעת, בשעות שמוגדרות כעבודה, שההתמקדות תהיה אך ורק בעבודה.   

בסיכומו של דבר, היתרונות עבור העובדים כוללים חיסכון בנסיעות וגמישות רבה יותר בכל הקשור לאיזון בין חיי העבודה.

היתרונות העיקרים עבור המעסיקים הם חסכון בעלויות תקורה ופרודוקטיביות משופרת, שכן באופן מפתיחע התברר במהלך הניסוי הגדול בעולם של עבודה מהבית, כי כאשר העובד מבצע את המשימות מביתו, יש לו פחות הסחות דעת במהלך יום העבודה.

אחת הסוגיות שעלתה בעניין זה היא איך מודדים פרודוקטיביות של עובדים שעובדים מביתם.

לעיתים קרובות קיים חשש מעסיקים שאם הם יאפשרו לעובדים לעבוד מרחוק זה יפחית את הפרודוקטיביות שלהם.

אלא שסקר שנערך לאחרונה בארה"ב מצא, כי במקרים רבים, בדיוק ההפך הוא הנכון. מתברר כי כשליש מהעובדים מדווחים על פרודוקטיביות אף גבוהה יותר כאשר הם עובדים מהבית.

ולמרות זאת, גם אם העובדים מרגישים שהם פרודוקטיביים יותר, עדיין מעסיקים רבים רוצים למדוד את מידת הפרודוקטיביות של כל עובד מהבית.

אלא שמה שהרבה מעסיקים מגלים ככל שהם מתקדמים לכיוון של יותר עבודה מרחוק הוא, שהרבה יותר יעיל למדוד את התוצאות, כלומר את איכות העבודה, מאשר את היקף התפוקה.

כאשר מנהלים את התוצאות (השגת יעדים וכד) קל יותר לעודד חדשנות בקרב העובדים, שכן במקום למדוד כמויות של משימות, עובדים יכולים לחשוב מחוץ לקופסה בעת שהם עובדים. מצב זה יכול גם להוריד עומס ולחץ מהמנהלים שכן זה מוריד מהם את הצורך לבצע מיקרו-ניהול.

אחד האתגרים המרכזיים עבור מנהל משאבי האנוש במעבר להרבה יותר עבודה מהבית הוא שמירה על התרבות הארגונית, ולמעשה התאמתה לסגנון העבודה החדש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה