בחינת המועמד ברשתות החברתיות

בחינת המועמד ברשתות החברתיות

גיוס עובדים באמצעות המדיה החברתית דרך רשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינדקאין, הפך להיות בשנים האחרונות לאחד מכלי הגיוס הטריביאלים והיעילים במיוחד

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

בדיקת פרופיל המועמד ברשתות החברתיות היא דרך מצוינת ללמוד דברים נוספים על המועמדים שלכם ולמרות כל אלו יש לעשות שימוש נכון ויעיל ברשתות החברתיות, על מנת לגייס את האנשים המתאימים לכם ביותר. 

אומרים שאנשים מושלמים פעמיים בחיים – ברגע הלידה, ובראיון עבודה. באופן טבעי בראיון, האדם שמולך ינסה להציג את עצמו בצורה הטובה והמושלמת ביותר. באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו לחשוף קצת יותר מהדברים הטובים פחות, ובינינו – אף אחד לא מושלם.

להלן מספר דרכים לייעל את הגיוס באמצעות המדיה החברתית:

בדקו את המדיה החברתית באמצע בסוף התהליך

נסו להימנע מלבחון את עמודי המדיה החברתית של המועמד שלכם, בתחילת התהליך, השאירו את זה לסוף. ראשית קראו את קורות החיים שלו ובמידה והוא נראה לכם מתאים, זמנו אותו לראיון עבודה. רק לאחר שגיבשתם תמונה כוללת לגביו, זה הזמן להיכנס למדיה החברתית ולקבל תמונה נוספת. כך גם אפשרות האפליה הראשונית מתבטלת, למעשה מתבטלת אפשרות האפליה הראשונית וגם האפשרות שפוסט מסוים שהמועמד שלכם כתב בשלוף, ישפיע על כל הראייה שלכם לגביו.
המדיה החברתית צריכה לשמש ככלי עזר ולא כגורם הראשוני לסינון מועמדים. חשוב לזכור זאת. הרושם האמיתי מתקבל באמצעות ראיון העבודה.

אל תסתכל בפרופיל אלא במה שיש בתוכו

על מנת לטייב ככל האפשר את תהליך הסינון במדיה החברתית, נסה להימנע ככל האפשר מלבחון את המועמד על פי הפרופיל האישי שלו. ראשית. סינון מועמד בשל תמונת פרופיל, גיל, מקום מגורים, שם משפחה וכד', נחשב לאפליה לכל דבר. שנית, הגיוון התעסוקתי בחברות ידוע בתורם באופן משמעותי ביותר, לקידום והצלחת החברה. לכן דווקא מועמדים שנראים לכם פחות מתאימים מבחינת הפרופיל שלהם, יכולים להיות אלו שיתאימו ביותר.
נסו להתעלם מהקריטריונים האובייקטים הנ"ל והתמקדו בנתונים החשובים יותר כגון ניסיון תעסוקתי ותחומי עניין. כנסו לעמוד הלינקדאין או הפייסבוק של המועמד, קראו עליו לעומק. בדקו אילו תחומים מעניינים אותו, אילו מאמרים הוא קורא ומשתף, אילו משרות הוא מחפש. ייתכן והוא אפילו ציין זאת באחד הפוסטים שלו. נסו ללמוד עליו ככל האפשר מעבר לנתוני הפרופיל שלו.

לשמור על הסתייגות

חשוב לסנן ולברור את מה שכתוב ברשתות החברתיות של המועמדים שלכם. הרשת החברתית מלבד היותה כלי עזר למגייסים, היא גם אמצעי האסקפיזם של מרבית האנשים וחשוב לזכור זאת. אנשים נוהגים לכתוב את הגיגיהם ברשת, לא תמיד להתנסח במילים הגבוהות ביותר, ובמקרים רבים להשתלח בגורמים מסוימים, להביע דעות נוקבות, ולשחרר קיטור באופן כללי.
ייתכן ולא תאהבו חלק ממה שנכתב בעמוד הרשת של המועמד שלכם, וזה בסדר. אתם לא מוכרחים להסכים עם הדעות הפוליטיות שלו, על מנת להעריך אותו ואת ביצועיו בעבודה. צריך לזכור לשמור על הסתייגות בתהליך, ולא להכניס מניעים אישיים, מדיניים ופוליטיים לסל השיקולים שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה