שיתוף

בשוק העסקי המאוד תחרותי בו פועלים כיום כל הארגונים מכל הסוגים ותחומי הפעילות, אף ארגון לא יכול להתקדם, להתפתח ולהתחרות היטב על השוק שלו בלי שיש לו מספיק עובדים שמסוגלים לקחת יוזמות אמיצות ולהוביל יצירתיות וחדשנות.

חברות מצליחות, שהופכות ברבות הימים לתאגידי ענק בינלאומיים הן חברות שהגורם המשותף שלהן הוא שאסטרטגיית משאבי האנוש מטפחת תרבות ארגונית של חדשנות.

חדשנות ויצירתיות הן בעלות חשיבות קריטית עבור הארגונים בכל הקשור לעמידה בקצב השינויים המשתנים של שוקי היעד שלהם.

התפתחויות טכנולוגיות בעלות השפעה מהפכנית, תנודות מאקרו-כלכליות ואפילו שינויים חדים בשוק העבודה עלולים להשפיע על רווחיות העסק.

חברות שלא מציגות חדשנות במוצרים ושירותים באופן שוטף עלולות להישאר מאחור.

מנגד, ארגונים שכן ממשיכים לאמץ חדשנות, יכולים לא רק לספק ערך ללקוחותיהם אלא גם למשוך מועמדים מובילים בעלי מיומנויות וכישורים יחודיים, ועל ידי כך לבנות ארגונים המאמצים תרבות חדשנית ושומרים על מעורבות העובדים.

עידוד עובדים לנקיטת יוזמה, וגיוס עובדים בעלי תכונות של יזמים הם מהלכים קריטיים כדי שבחברה יעלו באופן שוטף רעיונות למוצרים ושירותים חדשים.

המשמעות היא, שמנהלי משאבי האנוש הם המניע המרכזי בבניית תרבות ארגונית של חדשנות, גם עם העובדים הקיימים וגם במהלך גיוס כישרונות מובילים שצפויים לתמוך בתרבות ארגונית של חדשנות.

ממחקר שנערך על ידי מקינזי עולה, כי כ-84% מהמנכ"לים מייחסים לחדשנות חשיבות קריטית לצמיחה. מנגד,  כישלון בכל הקשור ליצירתיות ובחדשנות עלול להוביל לקיפאון של העסק ואף לפירוקו.

מחקרים מראים שארגונים שמתמקדים בצמיחה וחדשנות בזמן משברים, נוטים להצליח הרבה יותר ממתחרים שמפטרים אנשים.

חדשנות בארגון ניתנת להשגה על ידי תרגול של קבלה ויישום של רעיונות חדשניים, אסטרטגיות ושיטות חדשות ליצירת מוצרים ושירותים חדשים. מטרת החדשנות בארגון היא ליצור ערך ועליה להוביל לצמיחה עבור העסק.

חדשנות אמיתית מושגת על ידי יצירתיות ועידוד העובדים להיות יצירתיים ובעלי חשיבה עצמאית, שומרת על התקדמות הארגון ומוסיפה ערך לארגון כולו ולבעלי המניות שלו.

כדי לייצר רעיונות חדשים וחדשניי, ההנהלה נדרשת להקשבה לרעיונות החדשניים, לתכנון אסטרטגי ולקבלת החלטות שמעודדות פיתוח של רעיונות חדשים.

התפקידים הנמצאים בדרך כלל במוקד היצירתיות והחדשנות והנחשבים למפתח לחדשנות הם בדרך כלל התפקידים הקשורים לטכנולוגיה. אבל למנהלי משאבי האנוש יש תפקיד מרכזי ביצירת תנאים לחממה לטיפוח החדשנות והיצירתיות.

ממחקר שנערך על ידי KPMG עולה, כי ההצלחה אינה נקבעת רק על פי תקציב המו"פ של החברה. יתרה מכך, המחקר של KPMG מראה שאין קשר משמעותי בין ביצועים פיננסיים לחדשנות וכי לטכנולוגיה אין את התפקיד החשוב ביותר.

מנגד, מחקרים שנערכו בתחום הראו, שהצלחתן של אסטרטגיות מעודדות חדשנות בארגון תלויה במידת ההתמקדות של הארגון בהון אנושי.

אסטרטגיות אלה כוללות גיוס טאלנטים בעלי תכונות של יצירתיות יוזמה וחדשנות, והענקת תמריץ ליישומן של תכונות אלה.

כמו כן כוללות אסטרטגיות אלה יצירת תרבות ארגונית של חדשנות על ידי עידוד ותגמול עובדים לנקוט יוזמות ולקחת סיכונים.

מנהל משאבי האנוש הוא בעל תפקיד המפתח בכל הקשור לבניית אסטרטגיה שמסייעת לארגון לפתח ולקיים תרבות ארגונית של חדשנות ולמשוך ולתמרץ כישרונות מפתח בכל הקשור ליצירתיות וחדשנות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה