שיתוף

אנשים מחפשים השראה במיוחד בעולם העסקי והמקצועי. גם מנהלי משאבי אנוש מושפעים ממנהיגים מפורסמים וממנהלים בכירים שהכירו במהלך הקריירה שלהם.

להלן 5 ציטוטים של מנכ"לים בכירים שנחשבים כמשפיעים במיוחד באוכלוסיית מנהלי משאבי האנוש:

"לאחרונה נשאלתי אם אני הולך לפטר עובדת שעשתה טעות שעלתה לחברה 600 אלף דולר. השבתי שלא – כרגע הוצאתי 600 אלף דולר להכשיר אותה, מדוע שארצה להעביר אותה לחברה אחרת?"

הציטוט המופלא הזה הוזכר לא פעם בבלוגים ובכתבות בארה"ב. הוא שייך לתומאס ווטסון ג'וניור (Thomas Watson Jr) ופורסם בבלוג שלו תחת השם: "מה היית עושה אם העובד שלך עשה טעות שעלתה לך 600,000 דולר?!"

תומאס היה אחראי להפיכת חברת IBM למותג מצליח ומוכר בכל רחבי העולם. הציטוט שלו מלמד אותנו כי יש לראות בטעויות מכשול זמני, שיש לו יתרונות לטווח הארוך.

"אני מגייס אנשים גדולים ממני ואז אני זז כדי שלא להפריע בדרכם"

ציטוט נפלא זה שייך ל- לי איאקוקה (Lee Iacocca) שידוע בהובלת הפיתוח המוצלח של פורד מוסטנג וכונה ע"י CNBC כמנכ"ל ה -18 ברשימת המנכ"לים הטובים ביותר בכל הזמנים.

הציטוט שלו מזכיר לנו עד כמה חשוב לא לתת לאגו שלנו להפריע בגיוס אנשים מוכשרים. הוא גם מלמד אותנו כי לאחר שנגייס את העובד או המנהל המוכשר, עלינו לסמוך על כך שיש לו את מה שנדרש כדי לעשות עבודה נהדרת.

"אתה יודע שהצלחת בתחומך כאשר אתה מתקשה להבחין אם מה שאתה עושה הוא עבודה או הנאה"

הציטוט המפורסם הזה שייך לשחקן האגדי וורן ביטי שבמהלך קריירת המשחק שלו היה מועמד ל- 14 פרסי אוסקר.
הציטוט שלו צריך להזכיר לנו שעבודה לא צריכה להיות משעממת ואם אתה מודאג שהעובדים שלהם "נהנים מידיי" במהלך עבודתם, תחשוב שוב – האם היית מעדיף שהם יסתכלו על השעון לאורך כל המשמרת?.

"תוציא את 20 האנשים הטובים ביותר שלנו מהחברה ואני אבטיח לך כי מיקרוסופט תהפוך לחברה לא חשובה"

זוכה הציטוט הנבחר הזה הוא ביל גייטס, שידוע בבניית אחד המותגים הגדולים בעולם – מייקרוסופט, ולאחרונה נבחר פעם נוספת לאדם העשיר בעולם.

הציטוט שלו מדגיש כי לא משנה עד כמה גדולה החברה שלך וכמה היא מצליחה, ההצלחה לא יכולה להיצמד לנפש אחת בלבד. הצלחה מושגת כאשר מוחות רבים נפלאים עובדים יחד, כשמילת המפתח כאן היא: עבודת צוות.

"מוטיבציה אמיתית מגיע מתוך הישג, התפתחות אישית, שביעות רצון בעבודה, והכרה"

זה הציטוט של פרדריק הרצברג (Frederick Herzberg) שהיה פסיכולוג מוביל וידוע בזכות מחקרו בתחום הניהול העסקי ומוטיבציית העובדים.

הציטוט שלו יכול להזכיר לנו היכן למקד את המאמצים שלנו, אם אנחנו לא בטוחים מה לעשות הלאה. רוצים עובדים בעלי מוטיבציה? וודאו כי הם השיגו את מטרותיהם, פתחו את כישוריהם, וגרמו לכך שהם יהיו מאושרים בעבודה, כמו גם יזכו להכרה עבור ביצועיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה