גוגל פיתחה נוסחה לזיהוי העובדים בעלי סיכוי גבוה להתפטר

גוגל פיתחה נוסחה לזיהוי העובדים בעלי סיכוי גבוה להתפטר

מנוע החיפוש החזק ביותר בעולם עובד בימים אלה על פיתוח אלגוריתם שיסייע לו לשמור על העובדים הטובים ביותר בעולם

שיתוף
התפטרות עובד

התפטרות עובד

גוגל הצליחה להפוך לאחת החברות הגדולות, החזקות והמשפיעות ביותר בעולם המערבי. אייקון ללא ספק. את הקרדיט נותנים בעלי המניות פעם אחר פעם לצוות העובדים המנצח, למוחות המבריקים שמגיעים לעבודה יום אחרי יום ולעתים לילה אחר לילה. לעתים גם בסופי שבוע, כי המנוע פועל 24/7.

בעזרת מאמצים אדירים ומשאבים שכמעט אף חברה אחרת בעולם לא יכלה להרשות לעצמה, גוגל הפכה במרוצת השנים למקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו. משרדים מפוארים, ארוחות גורמה, חדרי כושר… גוגל הפכה עצמה למקום חלומי לעבוד בו.

אז אכן אלפי קורות חיים חדשים נשלחו למחלקת הגיוס של גוגל כל יום, מבלי שמישהו יצטרך בכלל לנסח מודעת דרושים, שלא להזכיר לפרסם מודעה בתשלום. יחד עם זאת, העובדים בגוגל, אלה שעשו שמיניות באוויר כדי להתקבל, גם עוזבים בזה אחר זה.

כל חברה אחרת במשק אשר הייתה מתמודדת עם גל עזיבה שמאיים לפגוע בפיתוח ובעשייה וכן בתדמית המעסיק, הייתה בוודאי מכנסת ישיבת חירום. כל חברה אחרת הייתה שוקלת איך להדריך טוב יותר את המנהלים כך שימנעו מעובדים לנטוש או לפחות ינסו לזהות את העובדים המתכננים לנטוש, צעד אחד לפני. זה מתאים לכל חברה אחרת חוץ מגוגל.

האתר Excelle Monster פרסם כי בגוגל החליטו לעשות מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – לסמוך על המחשב. לכן בימים אלה מפותחת נוסחה אלגוריתמית שאמורה לפצח את השאלה שמטרידה את ההנהלה כולה ואת מחלקת כוח האדם בגוגל: מי מבין 20 אלף עובדי החברה המצוינים עומד לעזוב ומדוע.

אמנם בגוגל סרבו להרחיב ולפרט אודות הנוסחה, אך מה שכן אומת זה עובדת היותה נוסחה שאמורה לעקוב אחר נתונים מהמחשבים של כלל העובדים, לרבות סקרי עובדים והערכות מנהלים, על מנת למצוא מגמות לעזיבה וכמובן את העוזבים הפוטנציאליים.

מדיווח ראשוני בנושא עולה כי אחד הנושאים החשובים ביותר לזיהוי עובדים עם נטייה להתפטר הוא תחושת חוסר הערכה. מחלקת משאבי אנוש זיהתה שעובדים שמרגישים שלא מעריכים אותם – לא מעריכים את ההשקעה שלהם או לא נותנים להם לבצע משימות מוערכות – הינם בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לעזוב. על כן, אחת המטרות המידיות של הנוסחה הינה לאתר את אותם עובדים שחשים לא מוערכים במערכת.

אדוארד לאוולר, מרצה בתחום יעילות ארגונית באוניברסיטת דרום קליפורניה: "גוגל ללא ספק מקדימה את זמנה. היא אמנם מובילה [טכנולוגית] אך ארגונים רבים מנסים לפתור את בעיית העזיבה של העובדים שלהם דרך הניסיון למצוא נוסחה לאיתור דפוסי התנהגות או כל דפוס אחר שייתן להם אינדיקציה ברורה יותר על מגמות העזיבה בארגון צעד אחד לפני."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה