פשוט לגייס!

פשוט לגייס!

כדי לגייס את האנשים שאתם צריכים ורוצים(!) לא צריך להתחכם יותר מדי. פשטות היא כל הקסם

שיתוף
גיוס עובדים

הטבות יצירתיות, כמו ימי חופש בלתי מוגבלים, תנאי העסקה טובים במיוחד כפי שמציעה גוגל ושכר גבוה בהרבה מהממוצע, כל אלו יכולים לעזור לחברות למשוך ולשמר מועמדים מצוינים. אבל עבור רוב החברות, הטבות כאלה אינן בגדר אפשרות מציאותית. אבל אל תתייאשו ואל תוותרו על השאיפה לגייס את הטובים. הסוד האמתי להשגת המועמדים שישפרו את העסק עשוי להיות מובן מאליו יותר ממה שאתם חושבים.

אתר משאבי אנוש Talent Culture מציג את העקרונות המנצחים לגיוס קל "ופשוט" של העובדים הטובים באמת:

  • היו כנים. הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר. האם החמצתם כמה פרטים מרכזיים במודעת הדרושים שיגרמו למשרה להיראות מרגשת יותר? אולי התרבות של החברה שלכם אינה כה תוססת כפי שהפרסומים שלכם במדיה החברתית עשויים לגרום לאנשים מבחוץ לחשוב? בעוד שטקטיקה כזאת עשויה למשוך באופן התחלתי יותר מועמדים, היא לא תשתלם בטווח הרחוק. מאמר שפורסם בפורבס הסביר מדוע מעסיקים צריכים להתחיל להיות כנים עם מחפשי העבודה מהרגע הראשון. שיעור עצום (כ-40%) מהעובדים סבורים שפרסומי המשרות אינם מציאותיים וזוהי אחת הסיבות הגדולות ביותר לכך שעובדים סובלים בעבודה. מעסיקים שאינם גלויים עם המועמדים שלהם רק מסתכנים בכך שימצאו את עצמם מחדש בנקודת ההתחלה.
     
  • שאלו את המועמדים ישירות. הגיוס היום תחרותי מאי פעם והמשמעות לעתים קרובות היא שעל אף שמועמדים הציעו את עצמם והביעו עניין במשרה, לא תמיד זה מספיק לסגירת העסקה. זה נכון במיוחד לגבי מועמדים פאסיביים. הם זקוקים לכמה גורמי משיכה שיניעו אותם להחליט לעזוב את המעסיק הנוכחי ולהתחיל במשרה חדשה. הסוד לגיוס מוצלח הוא פשוט לשאול את המועמדים באופן ישיר מה הדבר שהם רוצים. מגייסים רבים נרתעים מגישה זאת, אבל אם תדעו מה המועמדים רוצים תוכלו להחליט האם אתם יכולים לספק להם את זה.
     
  • התאמה טובה. אי אפשר להכניס נמר לבריכת כרישים, אז אל תנסו אפילו. בדומה לכך, כריש אף פעם לא יתפקד היטב בסוואנה מלאה בנמרים. התבוננו בעסק שלכם והתבוננו במועמדים שלכם. הכרחי שעובדים חדשים יתאימו לתרבות שלכם. כמות עצומה (כ-89%) של גיוסים כושלים קשורה לאי התאמה תרבותית. תוך תהליך הקבלה, שאלו מועמדים פוטנציאליים על סביבת העבודה האידאלית עבורם. האם הם אוהבים מרחב שקט או שיתוף פעולה יצירתי? האם הם מעדיפים סביבה תחרותית ומאתגרת או סביבה מקבלת ותומכת? מה הם מצפים מהמנהל שלהם, כלומר לאיזה סגנון ניהול הם מצפים?

הדרך שבה אתם ניגשים לתהליך הקבלה לעבודה קובעת לבטח האם החברה שלכם תעסיק בהצלחה את האנשים שלהם היא זקוקה. אם תחלופת העובדים אצלכם גבוהה יותר ממה שאתם רוצים, שקלו את שלוש הנקודות האלה ובדקו כיצד אתם יכולים לחזק את תהליך הקבלה לעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה