4 סימנים לכך שאתה מצפה ליותר מידיי מהעובדים שלך

4 סימנים לכך שאתה מצפה ליותר מידיי מהעובדים שלך

תנועת השוק המתמדת, הלחצים והמשימות הרבות לעיתים גובות את מחירן. אחד המחירים של מצוקת המנהלים הוא דרישות מוגזמות ומופרכות מהעובדים שלהם

שיתוף

הצרה בדרישות מוגזמות היא שנוצר אפקט מעגלי שקשה להשתחרר ממנו: העובדים מתוסכלים מהדרישות הבלתי אפשריות, ממורמרים ועובדים פחות ביעילות ואז המשימות מתעכבות ולחץ המנהלים גובר.

להלן 4 דרכים לצאת ממעגל הקסמים הזה:

כבוד חד סטרי

מנהלים רבים לעיתים מחוסר תשומת לב, מניחים כי כבוד העובדים מגיע להם באופן טבעי ומבלי שעשו דבר על מנת לזכות בו. במקרים גרועים יותר, הם אינם מכבדים את העובדים שלהם ובכל זאת מצפים מהם לארשת כבוד. כבוד הוא עניין הדדי והוא תלוי מעשים. מנהלים שמצפים מהעובדים שלהם לכבד אותם רק כיוון שהם הבוסים, כיוון שהם מייצרים דיסטנס ותחושת יראה או בגרוע מכך צועקים ורודים בעובדיהם, ישיגו בדיוק את הדבר ההפוך. אם אתה כמנהל מצפה שהעובדים שלך יכבדו אותך – כבד אותם חזרה. בנוסף, צור מנהיגות כזו שמייצרת כבוד באמצעות ערכים ומעשים שנעשים לטובת העובדים והחברה.

קורבנות

מנהלים דורשים הקרבת קורבנות מסוימים מהעובדים שלהם. קורבנות כגון החלפת יום חופש שכבר אושר עקב משימה דחופה, שעות נוספות בעבודה, שיחות טלפון לאחר שעות העבודה, ביצוע משימה מהבית ועוד. אותם קורבנות מתבקשים כמעט בכל חברה, במיוחד בתפקידים הבכירים. עם זאת הן לא מחובת העובדים וכמנהל עליך לדעת כיצד לבקש אותן כמו גם לדעת לתת בתמורה, על מנת שהעובד ירצה להקריב את הקורבנות הללו שבאים על חשבון הזמן האישי שלו. מנהלים שדורשים מהעובדים שלהם קורבנות בדרישה נוקשה ומאיימת, לא בהכרח יקבלו אותם. עליך כמנהל לבקש בקשות מיוחדות בצורה של בקשה, מלווה בדברי הערכה ושבח ולתגמל לאחר מכן את העובד שנענה לכך ככל האפשר.

חוסר אמון

ישנם מנהלים לא תאמינו, שחוצים את גבולות החדירה לפרטיות של העובדים שלהם מתוך חוסר אמון מוחלט. מנהלים כאלו עשויים לבקש מהעובדים לקרוא את האימיילים שהם שולחים ללקוחות בטרם נשלחו, על מנת לחוות דעתם ולתקן. הם עשויים להצטרף לפגישות של העובדים עם לקוחות וספקים, לבצע איתם שיחה יומית בה העובדים נדרשים לדווח על כל פעולותיהם לאותו היום ולהסביר שעות ודקות בהם שהו מחוץ למשרד. חוסר אמון כזה מצב המנהלים, המביא למצב של "בדיקת שוטר" בכל רגע ורגע, הוא מהלך שאינו לגיטימי. מנהלים שיפעלו כך ככל הנראה יאבדו את העובדים שלהם די מהר.

עבודה רציפה

דרישה מוגזמת נוספת שמתרחשת במקומות עבודה מסוימים היא דרישת המנהלים מעובדיהם לעבוד במשך שעות ארוכות עבודה רציפה וללא הפסקות. מלבד העניין הלא חוקי שבכך, הדרישה הזו אינה ריאלית בשום צורה ובסופו של דבר תפגע בחברה עצמה. עובדים זקוקים להפסקות, לנקות את הראש, להחליף אווירה ולרענן את האנרגיות על מנת שיוכלו להמשיך ולייצר בצורה איכותית. עובדים שאינם זוכים להפסקות ככל שיצטרכו, בסופו של דבר יהיו סחוטים וחסרי אנרגיה לייצר, בכך כל הארגון כולו יאבד מרמת הביצוע של עובדיו. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה