אתגרי משאבי אנוש בפיתוח ויישום מסלולי קריירה

אתגרי משאבי אנוש בפיתוח ויישום מסלולי קריירה

למנהלי משאבי אנוש יש מגוון תחומי אחריות חדשים שנוספו בשנים האחרונות עם הקדמה והשינויים בשוק. אחד מתחומי האחריות הוא ליצור מסלולי קריירה לקידום העובדים בחברה

שיתוף

מנהלי משאבי אנוש לא שולטים בקידום העובדים ובהצלחתם להגיע לפסגה ולא יכולים לכפות קידום עובדים מבפנים, אך מתוך הפרדיגמה להתקדמות הקריירה במאה ה- 21, חשוב לעודד את העובדים להשתלב במסלולי קידום קריירה אלו. ככל שארגון מקדם עובדים בפנים כך הוא זוכה לאנשים טובים, אמינים ומוכרים שניתן לסמוך עליהם, וכן תורם למיתוג החברה ולרצון להשתלב בה.

אחד מאתגרי משאבי האנוש הוא לא רק להמשיך לספק הזדמנויות קריירה לעובדים אלא גם לספק אפשרויות פיתוח עבורם. ההכשרה והפיתוח צריכים להתמקד בהכנת העובד לחיים שלמים של קריירה ולא לתפקיד בודד. מסלול הקריירה צריך להיות קרש קפיצה לקריירה שלמה וענפה.

ההדרכה והתמיכה הדרושות לניווט הדרך מגיעות מהמנהלים. אלו לשילוב הצלחת העובד מתוך המשוב האישי שלו ולצרכי הארגון. הם אחרים להערכות עובדים ולתכניות פיתוח. מתוך המחשבה הזו קל יותר לעודד את העובדים לפתח את עצמם גם באזורים שמחוץ למחלקות בהן הם עובדים, לקחת קורסים והשתלמויות וללמוד עוד ועוד. מעבר לכך יש לקיים שיחות תכופות עם העובדים המעוניינים בקידום ומתאימים לכך, וללבן איתם את ציפיותיהם העתידיות בארגון ביישור קו עם הציפיות שלכם מהם.

על מנת לוודא שעובד כשיר לקידום מעבר ליכולתו לבצע את תפקידו הנוכחי בהצלחה, יש לבדוק בנוסף את ההערכה העצמית שלו, את המיומנויות הרכות, כישורי המנהיגות, חווית העובד שלו והישגי העבר. ניתן ליצור עבורו מפת קריירה אישית ולסמן בה את היתרונות שאותו עובד מציד, את החולשות שלו ומה ניתן לפתח על מנת לייצר עבורו מסלול קידום.

מחקר שנערך ע"י חברת Towers Watson מגלה כי הזדמנויות קידום בקריירה חשובות ביותר לעובדים ומשפיעות על החלטתם אם להצטרף או לעזוב ארגון.

כולנו יודעים כי עובדים רבים בוחרים לעבוד בארגון שיקדם אותם ויאפשר להם להתפתח לאפיקים נוספים ולהתקדם בתפקידים. עם זאת, ישנם מסלולי קידום מסוימים בארגונים וחברות ויש לבצע ייעול של מסלולים אלו על מנת למשוך עובדים ולשמר אותם בארגון.

תכניות הכשרה על פי תחומי התמחות

לכל תפקיד בכיר יש את התחום לו הוא מקושר. לדוגמה: סמנכ"ל פיתוח עוסק בתחום פיתוח התוכנה, סמנכ"ל שיווק, בתחום השיווק וכן האלה. על מנת לאפשר לעובדים קיימים להתקדם בחברה, יש להקצות עבורם מסלולי קידום בהתאם לתחומים ספציפיים.

מנהל צוות מוכשר שמעוניין להתקדם לתפקיד סמנכ"ל מכירות, יצטרך הכשרה וכלים מתקדמים בתחום ניהול המכירות הבכיר, כמו גם הכשרה פנים ארגונית לגביי תכניות המכירות והיעדים השנתיים של החברה. מתכנת ששואף להתקדם לתפקיד מנהל צוות פיתוח, יצטרך לקבל כלים נוספים בתחום הפיתוח שקשורים לתחומי התכנות של יתר הצוות אותו הוא ינהל.

בהתאם לכך תכניות מסלולי הקידום צריכים להיות רלוונטיים לתפקידים אותם העובדים והמנהלים בחברה יצטרכו למלא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה